[CO] pytanie o powierzchnie pomieszczenia dla pieca

1. Data: 2004-07-30 07:11:44

Temat: [CO] pytanie o powierzchnie pomieszczenia dla pieca
Od: "PiotR" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pewnie sporo osób juz zakładało własne CO.
Przede mna stoi decyzja o zastąpieniu obecnej instalacji CO
obejmującej 2 mieszkania dwiema instalacjami - na kazde
z mieszkan osobno (ja lubie niższe temperatury, brat wyzsze a koszty
dzielimy po polowie - wiec ja mu doplacam).
Ponadto dotychczasowa instalacja jest stara i jest energochlonna.
Aktualnie piec CO znajduje sie w piwnicy i zanim woda dopłynie
do mieszkan to ma po drodze z kilkanascie metrow rur.
Przy obecnej technice dla nieduzych mieszkan ( 49 m2) stosuje sie
piece 2 obiegowe instalowane w mieszkaniu.
Moja watpliwosc dotyczy wymagan prawnych - jaka musi byc
minimalna powierzchnia pomieszczenia w którym mogę taki
piec zamontowac. Kuchnia i łazienka są pomieszczeniami narożnymi
wiec mam możlowosc odprowadzenia spalin "na zewnatrz".
Niestety spotkalem sie tez z informacja ze minimalna powierzchnia
dla montarzu takiego pieca to 8 m2 - tymczasem moja kuchnia i moja
lazienka to malutkie pomieszczenia (jedno 4 m2 a drugie 5 m2).
Czy w takiej sytuacji mogą miec problemy z uzyskaniem zgody
(odbiorem instalacji) gazewej ?

pozdr
Piotr