Watroba a tluszcze

1. Data: 2001-09-04 19:23:37

Temat: Watroba a tluszcze
Od: "Batonik" <b...@k...topware.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wyniki mojej ostatniej próby wątrobowej odbiegają od normy
(Alat: 30,6 / Aspat: 48,1 / GGTP: 156,7 [j.m./l] ).
Czuję się dobrze i nic mnie nie boli, ale z ciekawości zacząłem
szperać w książkach i Internecie szukając informacji na temat
funkcjonowania wątroby i wpływu diety na jej stan.
Zaciekawiło mnie to, że wszyscy znajomi (od internisty
po zupełnych laików) twierdzą zgodnie, że zabójcze dla wątroby
są tłuszcze i alkohol.
Z tym drugim nie spieram się, ale interesuje mnie tłuszcz.
Z tego, co wiem, tłuszcze jako jedyny składnik pokarmowy
nie są transportowane do wątroby żyłą wrotną, tylko przedostają się
wprost do naczyń chłonnych. Jedyna praca wątroby w przypadku
tłuszczu (poprawcie mnie, jeśli sie mylę) to produkcja żółci
potrzebnej do ich emulgacji (krążenie kwasów żółciowych).
Produkty rozpadu innych wchłoniętych przez nas substancji
(węglowodany, białka, chemia z lekarstw i inne świństwa) muszą przejść
przez biedną wątróbkę i tylko tłuszcze litościwie ją omijają.
Dlaczego w takim razie obwinia się tłuszcz gdy "coś kłuje" w wątrobie?

Byłbym też wdzięczny za kilka słów na temat moich wyników
(ponoć nie są tragiczne, ale mogło być lepiej), choć, szczerze mówiąc
bardziej ciekawi mnie sprawa oskarżania tłuszczu o całe zło
(taki zboczony jestem, że lubię wiedziec różne rzeczy ;) ).

Batonik

2. Data: 2001-09-04 19:52:18

Temat: Re: Watroba a tluszcze
Od: "jt" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam GGTP 81 i to juz jest alarmujące!
W twoim przypadku udal bym sie do gastrologa!...i to dobrego

jacek

3. Data: 2001-09-04 20:08:20

Od: "Batonik" <b...@k...topware.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja mam GGTP 81 i to juz jest alarmujące!
> W twoim przypadku udal bym sie do gastrologa!...i to dobrego

Raczej do hepatologa, tak gwoli ścisłości.
Kto powiedział, że Twoje GGTP jest alarmujące?
Ja usłyszałem od lekarza (internisty), że mój wynik
nie jest najgorszy (na początku skrzywił się i straszył tłuszczem,
ale potem zajrzał do jakichś tabelek i trochę mnie uspokoił).
Póki co odstawiam piwo, za dwa tygodnie powtórzę badania
i znów skonsultuję z lekarzem.
W międzyczasie chciałbym jednak czegoś się dowiedzieć,
tak z czystej ciekawości.

}batonik{

4. Data: 2001-09-04 20:35:00

Temat: CT / MR u 3.5 latki.
Od: darqus <d...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam ogromna proœb? do szanownych doktorów o opinie.
Moje 3,5 letnie potomstwo ma wst?pnie rozpoznan? migrene(!!?). Po konsultacji
neurologicznej zlecono EEG i CT ewentualnie z wyboru MR. Wszystkie
te metody mam w zasi?gu mo?liwoœci, Lecz tu nasuwa si? pytanie o sensownoœae takiej
diagnostyki. Zw?aszcza je?eli chodzi CT. Wiadomo jakie efekty
uboczne niesie wykonanie CT (promieniowanie jonizuj?ce i znieczulenie ogólne). Czy
istniej? jakieœ INNE œcie?ki diagnostyczne?

Darqus

"nosi? wilk razy kilka....."

5. Data: 2001-09-05 08:18:31

Temat: Re: CT / MR u 3.5 latki.
Od: <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiadomo jakie efekty
> uboczne niesie wykonanie CT (promieniowanie jonizujšce i znieczulenie
> ogólne). Czy istniejš jakieœ INNE œcieżki diagnostyczne?

Przy CT promieniowanie jest porownywalne ze zdjeciem RTG klatki piersiowej lub
nawet mniejsze.
Znieczulenia oglolnego przy CT nie stosuje sie, no chyba ze u takich dzieci,
ale nic na ten temat nie syszalem.
Jezeli CT i NMR sa mozliwe do wykonania dla ciebie, to twoje obawy sa dla mnie
zupelnie nie zrozumiale.

Cranio

bulimia
pytanie
dziwny problem
50% rabatu na wszystkie zabiegi związane z cellulitem.
Kilka pytań o lekarzy