Cd. Ogorki kiszone - Jak sie spodziewalam :-(

1. Data: 2004-08-24 19:44:17

Temat: Cd. Ogorki kiszone - Jak sie spodziewalam :-(
Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu pytalam Was o ogorki.
Poniewaz bardzo ladnie pachnialy, rodzinka juz nie mogla wytrzymac,
postanowilam je sprobowac. No i niestety, kazdy ogorek, ktory wyciagnelam
jest pokryty zielonym (mozna zielen) kolorem, na moje oko jest to plesn.

Nie probowalam ich bo nie chce sie pochorowac. Czy to jest normalny objaw?

magda, zalamana!

1. Data: 2004-08-24 19:47:20

Temat: Re: Cd. Ogorki kiszone - Jak sie spodziewalam :-(
Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"::: Solana :::" <s...@h...com> skrev i meddelandet
> No i niestety, kazdy ogorek, ktory wyciagnelam
> jest pokryty zielonym (mozna zielen)

Sorry, mialo byc "mocna zielen"

magda

1. Data: 2004-08-24 20:42:57

Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "::: Solana :::" <s...@h...com> napisał w
wiadomości news:cgg6ok$4t7$1@news.onet.pl...

> "::: Solana :::" <s...@h...com> skrev i meddelandet
>
> Sorry, mialo byc "mocna zielen"

Faktycznie dziwny objaw....

może to farba odłazi z garnka??

Marek

A tak poważnie to biały nalot na powierzchni solanki to rozumiem...ale
zielony absolutnie..

1. Data: 2004-08-24 21:52:28

Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> skrev i meddelandet

> Faktycznie dziwny objaw....
>
> może to farba odłazi z garnka??

Ja mam stalowe garnki, wiec nie zgadles ;-) A ogorki sa i tak w sloju. Gdyby
byly czerwone, pomyslalabym, ze to od nakretki ;-)

> A tak poważnie to biały nalot na powierzchni solanki to rozumiem...ale
> zielony absolutnie..

Nie wytrzymalam i musialam sprobowac ;-)
Byly przepyszne! Powinny sie jeszcze troche podkisic, ale juz sa tzw "niebem
w gebie" ;-) Przypatrzylam sie i juz wiem skad ten zielony osad sie wzial.
Jak pisalam wczesniej, ogorki zrobilam w ostatniej chwili. Ten kolor pojawil
sie w miejscu uszkodzonej skorki, co bylo niewidoczne golym okiem.

Teraz oczekuje na najgorsze ;-)

pozdr, magda

1. Data: 2004-08-25 07:12:40

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

::: Solana ::: napisał:

(...)
> Teraz oczekuje na najgorsze ;-)

..od tego czasu :::Solana::: już nie napisała więcej postów na grupę...
;-D MSPANC

Pozdrawiam
PWZ

--
Śmiech jest silniejszy niż dobre maniery.

1. Data: 2004-08-28 21:42:09

Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> skrev i meddelandet

> ..od tego czasu :::Solana::: już nie napisała więcej postów na grupę...
> ;-D MSPANC

Jestem jestem!
Moje ogorki im starsze tym lepsze! Zostalo mi juz tylko polowe drugiego
sloja. Przebarwienia zmienily sie na ciemniejsze, latwo je wykroic.

PS: Po ilu dniach kiszenia ogorki sa juz gotowe?

Pozdrawiam, magda

1. Data: 2004-08-29 06:15:28

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje ogorki im starsze tym lepsze! Zostalo mi juz tylko polowe drugiego
> sloja. Przebarwienia zmienily sie na ciemniejsze, latwo je wykroic.

Gdzie kupowałaś te ogórki ?
> PS: Po ilu dniach kiszenia ogorki sa juz gotowe?

To zależy od tego w jakim pomieszczeniu stoją słoje z ogórkami, czy w
ciepłym , czy w chłodnym ? Średnio można przyjąć 5-7 dni :-) Pozdrowienia Areta

1. Data: 2004-08-29 10:45:32

Od: "::: Solana :::" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Aretkka" <a...@p...onet.pl> skrev i meddelandet

> Gdzie kupowałaś te ogórki ?

Chodzi Ci o adres? ;-)
Kupowalam je w wiekszym sklepie, w sieci Hemkop, w srodkowej Szwecji.
Juz podczas wybierania musialam ogladac je uwaznie, bo niektore byly
nadgniecione i mokre. Moze jest to wiec moja wina, ale tutaj ogorki sa kilka
dni w roku wiec troche nie mialam wyboru...

> To zależy od tego w jakim pomieszczeniu stoją słoje z ogórkami, czy w
> ciepłym , czy w chłodnym ? Średnio można przyjąć 5-7 dni

A-ha, OK, dziekuje.

magda

1. Data: 2004-08-29 11:03:59

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nadgniecione i mokre. Moze jest to wiec moja wina, ale tutaj ogorki sa kilka
> dni w roku wiec troche nie mialam wyboru...

Och, to trochę daleko !;-). We wtorek wysłałam córcię na targowisko, właśnie
po ogórki, i.......przyniosła.......jakieś takie "z domu dziecka" ( jak ja to
powiadam, mając na mysli giełdę, gdzie trafiają produkty z pod wielkich
szklarni, oczywiście sztucznie pędzone). Ukisiłam mały słoik, też plamiaste
wyszły, DZIWNE, ale w smaku nie ma różnicy:-). Pozdrawiam. Areta

jak zrobic sos czosnkowy ze SPHINXA
kuchnia portugalska - pulpety rybne - szybko i tanio
Pomozcie jak mozecie
sos grzybowy z grzybow suszonych
nalesniki !!! (ruskie) - jaka polewa? + ciasto - zeby byly cienkie