Mieso

1. Data: 2004-08-24 20:28:46

Temat: Mieso
Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Podczas ostatniej fali upalow (o ile owe podwyzszone temperatury mozna
nazwac upalami) kupilem prawie kilo zeberek. Niestety nie udalo mi sie
ich od razu zuzyc i polezaly w lodowce prawie dwa dni. Po tym czasie
ich zapach nie byl zbyt zachecajacy. Nie wiedzac czy sa jeszcze
odpowiednie do spozycia, wywalilem je do kosza. I teraz pytanie: jak
rozpoznac kiedy mieso jest ewidentnie popsute, a kiedy jest o lekko
nieprzyjemnym zapachu, ktory mozna 'zmyc' pluczac je w wodzie? Sory,
jesli pytanie wzbudzi rozbawienie.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2004-08-25 07:00:40

Temat: Re: Mieso
Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisal
w wiadomosci news:8mrgi0tloj9jjb0ceblfclh7m0naqrqjs8@4ax.com...
> [...]
> rozpoznac kiedy mieso jest ewidentnie popsute, a kiedy jest o lekko
> nieprzyjemnym zapachu, ktory mozna 'zmyc' pluczac je w wodzie? Sory,

Jezeli mieso jest ewidentnie zepsute objawia sie to odruchem wymiotnym u
wachajacego! Smierdzi nie do pomylenia z lekkim 'sztychem'. Lekki zapaszek
nie szkodzi, tak jak mowisz, ale moim zdaniem, nie zmywa sie, tylko zostaje
do konca. Ja cos takiego czuje od razu. No i trzeba pamietac, ze choc jest
to nieszkodliwe, to jednak ciezej strawne i wywoluje czesto efekty podobne
do pogrochowkowych.
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-08-25 07:11:06

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla napisał:

(...)
> odpowiednie do spozycia, wywalilem je do kosza. I teraz pytanie: jak
> rozpoznac kiedy mieso jest ewidentnie popsute, a kiedy jest o lekko
> nieprzyjemnym zapachu, ktory mozna 'zmyc' pluczac je w wodzie?

Wydaje mi się, że ze 100% pewnością możesz odpowiedzieć na takie pytanie
tylko wtedy, gdy mięso zjesz i nie będzie Ci po tym nic dolegało. Wtedy
znaczy - było dobre. W innych przypadkach zawsze istnieje ryzyko, że
mięso jest dosyć mocno popsute - wszystko zależy przecież jedynie od
naszego zawodnego zmysłu powonienia.
No i jeszcze jedna uwaga: jeżeli mięso zaczęło 'podpsuwać się' w
zamknięciu (np. w opakowaniu foliowym), wtedy istnieje większe
prawdopodobieństwo, że będzie toksyczne. Jeżeli wyłożysz je na talerz w
lodówce i trochę tą lodówką przejdzie, złapie tzw. 'ducha' - wtedy
trzeba już samemu zadecydować 'na nos', co z tym fantem począć.

Pzdr
PWZ

Cd. Ogorki kiszone - Jak sie spodziewalam :-(
jak zrobic sos czosnkowy ze SPHINXA
kuchnia portugalska - pulpety rybne - szybko i tanio
Pomozcie jak mozecie
sos grzybowy z grzybow suszonych