Cebula w doniczkach

31. Data: 2022-01-26 15:34:43

Temat: Re: Cebula w doniczkach
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun napisał:

> Przez 2 lata bo taki na ogół jest okres wegetacji cebuli.

"Dwuletniość" u roślin polega na tym, że w pierwszym roku gromadzą zapasy,
a w drugim korzystając z tych zapasów oddają się radosnej prokreacji.

> A w sensie ogrodniczym, przy uprawie?

Słowo "cebula" użyte w temacie wątku jest odpowiednie.

Za sucho jej.

--
Jarek

32. Data: 2022-02-05 09:08:26

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> "Dwuletniość" u roślin polega na tym, że w pierwszym roku gromadzą zapasy,
> a w drugim korzystając z tych zapasów oddają się radosnej prokreacji.

Podręcznikowo tak to wygląda.  Ale weźmy pod lupę choćby pora.
Przynajmniej u mnie w ostatniej fazie wegetacji osiągają i 10cm
średnicy.. W pierwszym roku osiągają co najwyżej do 5cm.

> Słowo "cebula" użyte w temacie wątku jest odpowiednie.

> Za sucho jej.

Jakaś przyczyna niewypuszczania korzeni w doniczce niewątpliwie
istnieje, problem w tym że jest ona na tyle niewidoczna że trudno
przypisać jej jedną przyczynę. Bo ani suchość ani bagno w doniczce nie
są tą przyczyną. Widać że jest to proces bardziej złożony niż by się
mogło wydawać.

33. Data: 2022-02-08 12:34:47

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

trybun napisał:

> Podręcznikowo tak to wygląda. Ale weźmy pod lupę choćby pora.
> Przynajmniej u mnie w ostatniej fazie wegetacji osiągają i 10cm
> średnicy.. W pierwszym roku osiągają co najwyżej do 5cm.

Zatem przez ile sezonów należy pora wsadzać wiosną i wykopywać jesienią,
aby osiągnął normalną wielkość konsumpcyjną, powiedzny pół metra, i nie
trzeba go było brać pod lupę?

--
Jarek

34. Data: 2022-02-14 11:35:14

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> Zatem przez ile sezonów należy pora wsadzać wiosną i wykopywać jesienią,
> aby osiągnął normalną wielkość konsumpcyjną, powiedzny pół metra, i nie
> trzeba go było brać pod lupę?

Największa (i ostateczna) wydajność dla tego warzywa następuje w drugim
sezonie, czyli na wiosnę wysiew i na wiosnę (wczesne lato) następnego
roku zbiór.

Szerokość ścieżki ogrodowej - jaka?
Gruszki chińskie
Wino z własnych winogron