Cebulica peruwiańska

1. Data: 2007-12-03 15:01:45

Temat: Cebulica peruwiańska
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Zakupiłam we wrześniu na targach 1 cebulę (żaluję, że nie więcej).
Poczytałam, pogooglałam i mam sprzeczne ze sobą wiadomości. W jednych
źródłach podają, żeby sadzić do gruntu na zimę i przykryć, w innych -
żeby do doniczki, bo może być pokojowa.
Czy ktoś ma lub uprawiał?
Nie chciałabym jej stracić, bo trudna do zdobycia.

Majka
GG 10775002

2. Data: 2007-12-03 15:34:11

Temat: Re: Cebulica peruwiańska
Od: "Jacek Gucio" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com napisał(a):

Rośnie na Półwyspie Iberyjskim, we Włoszech i w Afryce, a nie w Peru
jakby wynikało z jej nazwy. Czasem można ją kupić w kwiaciarni.
W naszych ogrodach łatwo przemarza. U mnie zmarzła :-(

Raczej posadź do doniczki, spróbuj przechłodzić, a wiosną ustaw w jasnym
miejscu w domu i obficie podlewaj. Może zakwitnie.

Jacek

3. Data: 2007-12-03 18:14:29

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
g.googlegroups.com...
[...]

Radziul pisał o uprawie w starych Kwiatach. Musiałabym odkopać, ale jak to u
niego - w gruncie.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2007-12-03 18:57:08

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz pisze:
> Radziul pisał o uprawie w starych Kwiatach. Musiałabym odkopać, ale jak to u
> niego - w gruncie.

A tyle razy pisano na tej grupie aby nie robić kompostu z kolorowych
czasopism.
;-)
pozdr. Jerzy

Problem z kurami nioskami
Ponad 50000 użytkowników w serwisie TaBaza !
cebulica syberyjska
BABCIA
Europejska wystawa ryb ozdobnych do oczek wodnych