Centrum A-Z czy tylko cynk

1. Data: 2008-01-06 09:57:45

Temat: Centrum A-Z czy tylko cynk
Od: Chorowitek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam niesamowicie obniżoną odporność. Do tego stopnia że pojawiły mi
się jakiś czas temu pleśniawki na gardle. Wynika do prawdopodobnie m.
in. z niedoboru cynku. Zastanawiam się czy kupić cynk i łykać jedną
tabletkę więcej (rutinoscorbin, capivit, B complex) czy kupić Centrum
A-Z i mieć wszystko w jednej?

2. Data: 2008-01-06 11:00:55

Temat: Re: Centrum A-Z czy tylko cynk
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chorowitek wrote:

> [...]
> in. z niedoboru cynku. Zastanawiam się czy kupić cynk i łykać jedną
> tabletkę więcej (rutinoscorbin, capivit, B complex) czy kupić Centrum

cynk źle się wchłania w obecności żelaza, niektóre witaminy z centrum
wchłaniają się tylko w obecności tłuszczy, w ogóle multiwitaminy to
naciąganie na kasę. Na dodatek tego cynku jest w nich tyle, co kot
napłakał, bodajże 5 razy mniej niż potrzebujesz. Zawartość innych minerałów
i witamin też taka nie najciekawsza, magnezu np masz tam chyba 30 mg,
podczas gdy w stanach chorobowych potrzebujesz co najmniej 300mg

Jak nie wiesz, czego masz niedobór, www.borelioza.vegie.pl/jakleczyc.html -
tu masz listę wszystkich substancji które organizm wykorzystuje w obronie
przed schorzeniami, podane w ilościach "bezpiecznych", czyli przedawkowanie
jest praktycznie niemożliwe (chyba, że masz jakąś specyficzną chorobę w
której występuje nadwrażliwość na jakiś minerał czy witaminę).

Po 1-2 dniach powinieneś odczuć bardzo dużą zmianę nastroju (silny napływ
energii), po 2 tygodniach nie będzie już kłopotów z pleśniawkami czy innymi
infekcjami. Jak pisałem, jeśli faktycznie masz niedobory cynku,
prawdopodobnie silne dawki wywołają na początku depresję, czyli wręcz
pogorszenie nastroju.

A tak w ogóle zastanów się, skąd masz te niedobory - czy odżywiasz się
beznadziejnie, czy sobie kawą / herbatą / colą wypłukałeś (raczej ciężko
tymi 2 pierwszymi, ale cola wypłukuje błyskawicznie), czy może to jakieś
schorzenie - np przy niedoczynności tarczycy organizm cynkiem nie potrafi
gospodarować jak trzeba.

ps. wyskoczyłem z tym cynkiem, bo zauważyłem że lekarz zaordynował witaminę
A, więc pewnie zaobserwował jakieś niedobory - ale to tylko taka teoria
była.

pps. zaraz pewnie miejscowe trolle się rzucą, np kilku lekarzy dostaje na
mój widok białej gorączki, bo uważam że to pacjent powinien ostatecznie
decydować o terapii, a nie lekarz - nie przejmuj się nimi.

--
www.vegie.pl

3. Data: 2008-01-06 11:49:02

Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chorowitek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
h.googlegroups.com...
[...]
Wyjątkowo (przynajmniej ogólnie zgodzę się z Tomkiem)
Po pierwsze
jakie są przyczyny obniżonej odporności
odporność to też różne rodzaje, w skrajnych przypadkach warto zrobić
badania odporności -są takie
Zestaw witamin to raczej nie jest rozwiązanie na brak odporności (chyba ze
ostatni rok spędziłeś w ładowni statku żywiąc się tylko suszonym mięsem...

Proponuję kurację nalewką z Echinacea (koszt poniżej 10 zł) lub
biostyminą. czasem daje rewelacyjne rezultaty. Jeżeli nie podziała -to do
lekarza już na poważnie

4. Data: 2008-01-06 12:16:10

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

TMK wrote:

> Proponuję kurację nalewką z Echinacea (koszt poniżej 10 zł) lub
> biostyminą. czasem daje rewelacyjne rezultaty. Jeżeli nie podziała -to
> do
> lekarza już na poważnie

swoją drogą, kuracje stymulantami przeprowadza się "pulsacyjnie", czyli 7-10
dni na stymulancie, 7-10 dni bez stymulacji. Faktycznie bardzo pomaga,
nawet potrafi ludzi z ciężkich chorób wyciągnąć - stosuje się np przy
boreliozie gdy pacjent jest uczulony na antybiotyki, ale robi się to tylko
jeśli nie ma niedoborów (obojętnie, czy wynikających z błędów dietetycznych
czy z np z choroby układu pokarmowego). Jeśli niedobory są, efekt będzie
podobny jak przy popędzania batem umierającego z głodu konia.

--
www.vegie.pl

5. Data: 2008-01-06 13:38:23

Od: Chorowitek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Na razie kupię sam cynk i zobaczymy czy coś sie poprawia.
Dziękuję za szybką odpowiedź.

6. Data: 2008-01-06 22:23:20

Od: Chorowitek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem cynk z walmarku 1 tab 10mg pisze że brać 1 na dzień (67%
dziennego zapotrzebowania) czy to starczy?

7. Data: 2008-01-06 23:00:02

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chorowitek wrote:

> Kupiłem cynk z walmarku 1 tab 10mg pisze że brać 1 na dzień (67%
> dziennego zapotrzebowania) czy to starczy?

3 tabletki dziennie. Ja jak miałem niedobory (wypłukałem colą + potem
biegunki) brałem 60 mg / dziennie, taka dawka jest zalecana przy
uzupełnianiu niedoboru. Niebezpiecznie zaczyna się robić od 80 mg, a realne
zagrożenie będzie gdzieś od 150 mg, czyli można dostać przysłowiowej
sraczki. I tej witaminy A nie odstawiaj zaleconej przez lekarza.

Efekty powinny pojawić się po tygodniu. Kawy nie pij ani coli, nie jedz też
pokarmów z dużą zawartością żelaza jednocześnie z tabletkami.

--
www.vegie.pl

8. Data: 2008-01-07 16:28:21

Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Sty, 10:57, Chorowitek <m...@g...com> wrote:
> [...]
> in. z niedoboru cynku. Zastanawiam się czy kupić cynk i łykać jedną
> tabletkę więcej (rutinoscorbin, capivit, B complex) czy kupić Centrum

Zrobić badanie w kierunku AIDS.

Możecie polecić jakiś bezpieczny doping na przyrost masy mięśniowej? Keratyna bezpieczna?
test palec - nos
Zyczenia na nowy rok dla polskich wspanialych lekarzy...
rak, ratunku
onkolog, kujawsko - pomorskie