Ceny za prace remontowe - czy nie za duzo ?

1. Data: 2004-06-13 05:12:28

Temat: Ceny za prace remontowe - czy nie za duzo ?
Od: Adam <U...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Dostalem od fachowca wycene prac remontowych - robocizny, bez materialow.

Wygladaja tak:
1) Ulozenie plytek na podlodze (sama robocizna): 71pln/m2 + 7%VAT
- skucie starych plytek, wyrownanie podloza, cienka wylewka, gruntowanie

2) Ulozenie plytek (glazury, fliz :) na scianach: 98pln/m2 + 7%VAT
- skucie starych plytek, wyrownanie podloza, gruntowanie

...i nijak nie pasuja mi te ceny do podawanych zazwyczaj w Krakowie
25-35pln/m2 :(

Czy ulozenie plytek oraz przygotowania podloza moze tak duzo kosztowac ?
Przypomne - o sama robocizne chodzi. Przygotowanie instalacji
wod-kan-gaz liczone osobno.
Przy zalozeniu, ze skuje sam plytki cena spada o ~20%.
Jutro rozmawiam z drugim specem - czy takich cen mam sie spodziewac ?

pozdrawiam

Adam Centus

1. Data: 2004-06-13 05:33:29

Temat: Re: Ceny za prace remontowe - czy nie za duzo ?
Od: "Lesio5" <l...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <U...@T...interia.pl> napisał w wiadomości
> Witam !

> 1) Ulozenie plytek na podlodze (sama robocizna): 71pln/m2 + 7%VAT
> 2) Ulozenie plytek (glazury, fliz :) na scianach: 98pln/m2 + 7%VAT

Jakis nienormalny?

> 25-35pln/m2
> Jutro rozmawiam z drugim specem - czy takich cen mam sie spodziewac ?

Takich cen masz sie spodziewac. I w Krakowie i w Warszawie. Tamten to albo
szuka jelenia albo pracuje w upadajacej spółdzielni.

--
Leszek Grelak - Lesio5
Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

1. Data: 2004-06-13 11:09:42

Od: "KK" <krzykowal@_______WYT__NIJ_____poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adam" <U...@T...interia.pl> wrote in message
> ...i nijak nie pasuja mi te ceny do podawanych zazwyczaj w Krakowie
> 25-35pln/m2 :(

No i slusznie. Ja placilem 30 zl/m2 za plytki, sciany, podlogi, panele itp.
I to juz bylo duzo (Lódz) ale widzialem prace goscia i bylem gotów nawet te
5-10 zl przeplacic by miec swiety spokoj.

pzdr
Krzysiek

1. Data: 2004-06-13 17:59:03

Od: "Konrad Brywczyński" <k...@b...tk> szukaj wiadomości tego autora

Adam w news:cagnki$idp$1@shodan.interia.pl napisał(a):
> [...]
> 1) Ulozenie plytek na podlodze (sama robocizna): 71pln/m2 + 7%VAT
> - skucie starych plytek, wyrownanie podloza, cienka wylewka,

Na głowę upadł ten fachowiec czy jelenia szuka?

--
Konrad J. Brywczyński "ZUS z pewnością jest instytucją
k...@b...tk przestepczą, ale nie można nazwać

1. Data: 2004-06-13 18:51:00

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 13 Jun 2004 07:33:29 +0200 I had a dream that Lesio5 <l...@w...pI> wrote:
> Jakis nienormalny?

Tym bardziej, że AFAIK to on na usługę taką musi dać 22% vat.

1. Data: 2004-06-13 20:37:15

Od: "Julita" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
te
> 5-10 zl przeplacic by miec swiety spokoj.

Za polozenie plytek ze skuciem starych, wyrownaniem itp?
Cena podana przez autora watku jest faktycznie wygorowana, ale 30 zl za
podane uslugi to chyba przegiecie w druga strone. U mnie za samo
przygotowanie podloza szef ekipy liczyl chyba 20 zl za m2, a widzialam ile
to pracy wymagalo (sciany jak pijane) - nie przeplacalam.

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2004-06-14 10:37:13

Od: "Astm" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tym bardziej, że AFAIK to on na usługę taką musi dać 22% vat.

A czemu 22 % VAT, to jest normalna usługa więc 7%.

Arek

1. Data: 2004-06-14 11:01:39

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jun 2004 12:37:13 +0200 I had a dream that Astm <a...@w...pl> wrote:
> A czemu 22 % VAT, to jest normalna usługa więc 7%.

No właśnie - możesz podać mi jakąś podstawę prawną, według której
"normalna usługa" ma mieć teraz 7% vat?

1. Data: 2004-06-14 11:25:33

Od: janoush <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka napisał(a):

> No właśnie - możesz podać mi jakąś podstawę prawną, według której
> "normalna usługa" ma mieć teraz 7% vat?

To chyba to:
Ustawa z dnia 11.03.2004 o podatku od towarów i usług (tzw. ustawa o
VAT), załącznik nr 3 (lista towarów i usług objętyxh stawką 7%), poz.
161 - "Dostawa, budowa, remont lub przebudowa budynków mieszkalnych
(PKOB 11) i ich części, z wyjątkiem lokali użytkowych, realizowanych w
ramach budownictwa społecznego.

Janusz

1. Data: 2004-06-14 16:27:43

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 Jun 2004 13:25:33 +0200 I had a dream that janoush
<j...@i...pl> wrote:
> [...]
> 161 - "Dostawa, budowa, remont lub przebudowa budynków mieszkalnych
> (PKOB 11) i ich części, z wyjątkiem lokali użytkowych, realizowanych w

Aha, tu chodzi o to magiczne "budownictwo społeczne" - w prywatnym
mieszkaniu/domu to IMHO nie przejdzie. Choć pewnie taki robociarz
oszukuje fiskus (czyli nas wszystkich) równo.

AEG Oko Lavamat 60600 instrukcja potrzebna
Bambusowe rolety z ikei?
Praca w domu
malowanie?
fornirowa szafka