Charakter człowieka

1. Data: 2010-06-06 22:39:20

Temat: Charakter człowieka
Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

kształtują graniczne doświadczenia.
Aby być kimś - trzeba przejść COŚ.

2. Data: 2010-06-07 05:54:40

Temat: Re: Charakter człowieka
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Cze, 00:39, Nowy lepszy tren R wrote:
> kształtują graniczne doświadczenia.
> Aby być kimś - trzeba przejść COŚ.

Tak, ale dodam do tego CZAS.
Lokalizacje tego doswiadczenia na osi czasu trwania
zycia danej jednostki.
Bo inaczej ksztaltuje ekstremum doznane w dziecinstwie,
inaczej wplywaja na nas doswiadczenia graniczne w wieku
dojrzewania, i tak dalej; wiek produkcyjny, pelna dojrzalosc,
odchodzenie.

A takze: im wyzsza swiadomosc, tym precyzyjniejsze
wnioski. Rowniez takie, ktore pozwalaja z kazdego
ekstremum uzyskiwac pozytywne esencje na tak zwana
przyszlosc.

3. Data: 2010-06-07 06:12:01

Od: "Nagash" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:1pjih335byi70.dlg@trenerowa.karma...
> kształtują graniczne doświadczenia.
> Aby być kimś - trzeba przejść COŚ.

A geny i temperament ?

4. Data: 2010-06-07 09:44:17

Od: zażółcony <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:1pjih335byi70.dlg@trenerowa.karma...
> kształtują graniczne doświadczenia.
> Aby być kimś - trzeba przejść COŚ.

... i co ma powiedzieć kobita staruszka, która
po prostu z dnia na dzień - wychowała czwórkę dzieci ?
Żadne nie zmarło, żadne sobie nogi nie złamało ani ręki, żadne
się nie pparzyło ... Z wnukami też spokój ...
Gdzie są te doświadczenia graniczne, które stwarzają
ją jako KOGOŚ ? Bo na pewwno jest KIMŚ
- co do tego nie mam wątpliwości.

Żyjemy w czasach kultu skrajności. Potrzebujemy skrajności,
żeby nie popaść w skandynawską depresję, gdzie dzień
zlewa się z nocą.
I dlatego co jakiś czas wybucha 'ożywcza' wojna światowa.
Albo mniejsza w Iraku czy z innym terroryzmem.
Albo, dla odmiany, zainteresowanie zdobywa Borat, który
niewybrednie - ale też skrajnie - obśmiewa prostactwo
prowincjonalnych, patriotyczno-religijnych wyborców
Busha.

5. Data: 2010-06-07 15:49:23

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Jun 2010 00:39:20 +0200, Nowy lepszy tren R napisał(a):

> kształtują graniczne doświadczenia.
> Aby być kimś - trzeba przejść COŚ.

Wg niektórych aby stać się kimś, trzeba się urodzić. Wcześniej jest się
nikim.

6. Data: 2010-06-07 15:54:21

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010-06-07 11:44, niebożę zażółcony wylazło do ludzi i marudzi:

> [...]
> się nie pparzyło ... Z wnukami też spokój ...
> Gdzie są te doświadczenia graniczne, które stwarzają

Graniczne niekoniecznie oznacza negatywne.

Qra
--
Piszę na newsach od lat, mając na względzie poziom interlokutorów.
Używam prostych zdań z jednym podmiotem i jednym orzeczeniem.

7. Data: 2010-06-07 18:13:08

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-czerwiec-10, Hanka wlazł między psychopatów i wykrakał:

Oczywiście.
Ale to już raczej jakość.

8. Data: 2010-06-07 18:13:32

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-czerwiec-10, Nagash wlazł między psychopatów i wykrakał:

No biorą udział w procesie, a jakże.

9. Data: 2010-06-07 18:20:11

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 07-czerwiec-10, zażółcony wlazł między psychopatów i wykrakał:

> [...]
> się nie pparzyło ... Z wnukami też spokój ...
> Gdzie są te doświadczenia graniczne, które stwarzają

Może przeszła twardą szkołę życia Redart, Ty gadatliwa przemądralo?
:)

10. Data: 2010-06-08 07:38:36

Od: zażółcony <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:jx857hy2j7t9$.dlg@trenerowa.karma...
> Dnia 07-czerwiec-10, zażółcony wlazł między psychopatów i wykrakał:

> Może przeszła twardą szkołę życia Redart, Ty gadatliwa przemądralo?
> :)

No dobra, jako nastoletnia dziewczyna unikała gestapowców
i innych podobnych.
Sama by jednak raczej nie określiła, że ten okres życia, obfitujący
w doświadczenia graniczne - ją ukształtował.

Możemy ew. pomęczyc temat definicji doświadczenia granicznego.
Ja jednak stawiam na to, tak od drugiej strony, że człowiek staje się
KIMŚ w pierwszych dwóch latach życia. Potem jest już coraz więcej
turlania z górki.

Czy z tego wynika, że matka i ociec to w podstawowej swej funkcji
są maszyny do generowania doświadczeń granicznych dla dwulatków ?
Może i tak ...

Z drugiej strony. Weźmy na stół Dalajlamę.
Czy jego charakter ukształtowały doświadczenia graniczne w drastycznych
spotkaniach z chińskim okupantem ?

Kiedyś w dyskusji z cbnetem zauważyłem, że niektórzy lubią
mylić prawo przyczyny i skutku z prawem przysługi i wdzięczności.
Wychodzi z tego coś takiego: każda przyczyna pozytywnego skutku
winna rodzić wdzięczność. Itp. itd: wdzięczni okupantowi, że
zburzył, bo mogliśmy zbudować nowsze i lepsze ...
Potem mamy inne wariacje: za charakter wdzięczni sprowokowanym
doświadczeniom granicznym.
Bardzo śliskie myślenie.
Zakładające, że rozwój powstaje wyłącznie z granicznej prowokacji
umysłu, z jakiejś formy 'odlotu w nieznane' czy też 'dotknięcia
przez nieznane'.

Albo po co ja tyle gadam. Powiem wprost: NiePodobaMiSięTo
- ze względu na wybory oczywiście. Dlaczego mamy promować
na prezydentów ludzi smakujących ekscentryzmów, dotykających
skrajności jako tych z ukształtowanym 'prawdziwym charakterem' ?
Ja głosuję na do bólu statusiałego, grubawego, flegmatycznego
Kormorana, któren ma piątkę dzieci.
I koniec ;)

I rozumiem też, że dla nastolatków i ludzi bardzo młodych, szukajacych
wrażeń, wyzwań - taki kandydat jest mało przyswajalny.
Jednocześnie też, mówiąc bardzo wprost - Ciebie obserwuję jako człowieka,
któren z jakiegoś letargu się budzi i przechodzi fazy rozwojowe typowe
bardziej dla psychiki młodzieńczej, która pragnie wyrwać się z ucisku.
Nie wiem, dlaczego robi to teraz - może widzi jakąś nową lukę w
przestrzeni, albo poziom frustracji przekroczył punkt już nieznośny dla
faceta,
któren szybko dobija połówki swego żywota i wie, że "jak nie teraz
to nigdy".
Będę sobie obserwował ;)

Ja teraz się wgłębiam w tajniki produkcji strzał i łuków.
Plan maksimum: zrobić w miarę porządny łuk i zestaw strzał.
Nie jakiś tam refleksyjny naturalny, co poniesie 800m ...
Taki, coby po prostu niósł ze 300m a z bliska strzelał do celu
a nie nie wiadomo gdzie ...
Plan minimum: wszystko gotowe kupić ...
Nie ma planu w rodzaju: 'zrezygnuj'.
"Jak nie teraz to nigdy" ;)
A córa i siostrzeniec mają również przy tym zabawę.
Tyle mamy przestrzeni na działce, że aż się prosi, żeby
ją strzałami obejmować. Te co mamy na razie latają
'tak se'. Ale będzie lepiej ;)
W karton trafiają i czasem przebijają nie zatrzymując się
na lotkach. Córa i siotrzeniec wygrywają celnością.
Siostrzeniec gitarzysta, to nawet lepiej przystosowany
do cięciwy, palce go mniej bolą, mięśnie ma inne ...
Nie mam lekko ;)
Doświadczenie graniczne ?

No to jak typujecie pspowicze?
Przewidywanie przyszłości (było na 95% to pimpuś :)) )
No jacy my w Polsce łagodni jesteśmy!
Dla "dialożnych".
tęsknię za na psp...