Chinszczyzna (nowe dlugie ANG)

1. Data: 2001-01-12 17:58:54

Temat: Chinszczyzna (nowe dlugie ANG)
Od: "RobZa" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlem dwa przepisy pomoze ktos przetlumaczyc?
1) GENERAL TSAO'S CHICKEN

1 egg
1 1/2 lbs chicken 3/4 inch cubes
1 cup flour
oil for deep frying
3/4 cup water
3 tbls corn starch
3 tbls dark soy sauce
3 tbls white vinegar
3 tbls Chinese cooking wine
3 tbls sugar
1 tsp hoisin sauce
2 tbls Chinese chili paste with garlic
8 TO 12 black peppercorns
1 tbls oil for veggie stir fry
2 cloves garlic, minced
1 tsp fresh ginger root, shredded
1 green pepper seeded and cut into
short strips
1 red pepper seeded and cut into short
five stalks bok choy, entire sliced
across grain

1.Beat egg, dip chicken and coat with
flour.
2.Deep fry till light brown.
3.Set aside.
4.In bowl, combine water, soy sauce,
cornstarch, vinegar, wine, sugar,
hoisin, chili paste, peppercorns (if
you desire a saucier taste, increase
sauce ingredients by half).
5.Heat tbls oil in wok and add garlic and
ginger, stir fry for a few seconds
and then add peppers and bok choy.
6.Stir fry for about a minute, being sure
to under cook.
7.Add sauce and meat, stir till sauce
thickens and coats, remove from heat
and serve on rice.

Notes: if you use a Chinese imported chili
paste, beware! You may want to half
the amount, an exquisite after burn can
result! American brands of Chinese chili
paste are tamer and that is what the recipe
amounts are geared to.
2)
General Tso's Chicken
Ingredients (4 servings)
3/4 lb Boneless chicken breast
2 ts Dark soy sauce
2 ts Rice wine or dry sherry
1 ts Finely chopped ginger root
1 ts Cornstarch
1 ts Sesame oil
1/3 c Oil, preferably peanut
2 Dried red chiles cut in half lengthwise
1 tb Chopped fresh orange peel OR
2 ts - dried citrus peel (soaked & coarsely chopped)
1/2 ts Roasted Sichuan peppercorns
* (finely ground), optional
2 ts Dark soy sauce
1/4 ts Salt
1 ts Sugar
1/2 ts Sesame oil
Instructions
CUT CHICKEN INTO THIN SLICES 2 inches long, cutting against the grain. Put
it into a bowl together with the soy sauce, rice wine or sherry,
ginger, cornstarch and 1 teaspoon sesame oil. Mix well, and then let the
mixture marinate for about 20 minutes. Heat the oil in a wok or large
skillet
until it is very hot. Remove the chicken from the marinade with a slotted
spoon. Add it to the pan and stir-fry it for 2 minutes until it browns.
Remove it
and leave to drain in a colander or sieve. Pour off most of the oil, leaving
about 2 teaspoons. Reheat the pan over a high heat and then add the dried
chiles. Stir-fry them for 10 seconds, and then return the chicken to the
pan. Add the rest of the ingredients and stir-fry for 4 minutes, mixing
well. Serve
the dish at once.

RobZa

1. Data: 2001-01-12 18:56:11

Temat: Re: Chinszczyzna (nowe dlugie ANG)
Od: Tomasz Stankiewicz <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2001-01-12 19:02:14

Od: Agnieszka <a...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

RobZa wrote:

> Znalazlem dwa przepisy pomoze ktos przetlumaczyc?

O, może wreszcie i ja się na coś przydam! :) Spróbuję, w każdym razie,
najwyżej ktoś mądrzejszy poprawi.

Przy okazji, dziękuję wszystkim którzy poradzili mi w sprawie
"egzotycznych" polskich dżemów!

Agnieszka

----
> 1) GENERAL TSAO'S CHICKEN

Kurczak Generała TSAO

1 jajko
0,7 kg kurczaka pokrojonego w 2 cm kostke
1 szklanka maki
olej do glebokiego smazenia
3/4 szklanki wody
3 lyzki skrobi kukurydzianej
3 lyzki ciemnego sosu sojowego(?)
3 lyzki bialego octu
3 lyzki chinskiego wina do gotowania
3 lyzki cukru
1 lyzeczka sosu hoisin
2 lyzki chinskiej pasty chili z czosnkiem
8 do 12 ziarenek pieprzu czarnego
1 lyzka oleju do obsmazania warzyw
2 zabki czosnku, zmielone
1 lyzecznka swiezego imbiru, posiekanego
1 zielona papryka, po usunieciu nasion pokroic w krotkie paseczki
1 czerwona papryka, jak wyzej
5 pedow bok choy, pokrojonych w calosci w poprzek wlokien

1. Ubic jajko, kurczaka obtoczyc w jajku i mace.
2. Smazyc w glebokim oleju do lekkiego zbrazowienia.
3. Odlozyc.
4. W misce polaczyc wode, sos sojowy, skrobie kukurydziana, ocet, wino,
cukier, sos hoisin, paste chili, pieprz (dla uzyskania pikatniejszego
smaku nalezy zwiekszyc ilosc skladnikow sosu o polowe).
5. Rozgrzac lyzke stolowa oleju w woku i dodac czosnek i imbir, obsmazac
przez kilka sekund, potem dodac papryke i bok choy.
6. Obsmazac przez okolo minute, tak zeby skladniki pozostaly polsurowe.
7. Dodac sos i mieso, smazyc mieszajac az sos zgestnieje, zdjac z ognia
i podawac na ryzu.

Uwagi: nalezy uwazac z importowana pasta chili chinska, bo jest bardzo
ostra. Trzeba jej dodac polowe tego co w przepisie. Podane w przepisie
ilosci odnosza sie do past chili produkcji amerykanskiej, ktore sa
lagodniejsze.

Druga wersja kurczaka generała:
> General Tso's Chicken

Składniki (4 porcje)

340 g filetu z kurczaka
2 lyzeczki ciemnego sosu sojowego(?)
2 lyzeczki wina ryzowego lub wytrawnego sherry
1 lyzeczka drobno posiekanego imbiru
1 lyzeczka skrobi kukurydzianej
1 lyzeczka oleju sezamowego
1/3 (szklanki chyba?) oleju, najlepiej sezamowego
2 suszone czerwone chili przecięte wzdluz na polowy
1 lyzka posiekanej swiezej skorki pomaranczowej lub
2 lyzeczki suszonej skorki z owocow cytrusowych (namoczonej i grubo
posiekanej)
1/2 lyzeczki prazonego pieprzu seczuanskiego (?) drobno zmielonego -
opcjonalnie
2 lyzeczki ciemnego sosu sojowego
1/4 lyzeczki soli
1 lyzeczka cukru
1/2 lyzeczki oleju sezamowego

Przygotowanie:

Pokroic kurczaka na cienkie paski o dlugosci 2,5 cm, krojac w poprzek
wlokien. Wlozyc do miski razem z sosem sosjowym, winem ryzowym lub
sherry, imbirem, skrobia kukurydziana i jedna lyzeczka oleju sezamowego.
Dobrze wymieszac, potem zostawic do marynowania na okolo 20 minut.
Rozgrzac olej w woku lub na duzej patelni do wysokiej temperatury. Wyjac
kurczaka z marynaty lyzka cedzakowa. Wlozyc na patelnie i obsmazac przez
2 minuty do zbrazowienia. Zdjac i zostawic do odsaczenia na durszlaku
lub sitku. Wylac wiekszosc oleju, zostawiajac okolo 2 lyzeczki. Rozgrzac
patelnie na duzym ogniu i wlozyc suszone chili. Obsmazac je przez okolo
10 sekund, potem z powrotem wlozyc na patelnie kurczaka. Dodac reszte
skladnikow i smazyc dobrze mieszajac przez 4 minuty. Od razu podawac.

1. Data: 2001-01-12 20:43:23

Od: "RobZa" <i...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Stankiewicz" <g...@w...pl>
(...)> >dlaczego po angielsku?

W polskich zasobach nic na temat tego przepisu nie znalazlem
Poprosilem o tlumaczenie i jest juz po naszemu.
Agnieszka jeszcze raz Wielkie DZIEKI.
Pozdrawiam
RobZa

Re: Prośba o wyjaśnienie
A może zaszlachtujemy jakiegoś krasnoludka jajcarnią? ;-))) (vide "Kingsajz")
garnki teflonowe
Re: Kruche ciasto z gotowanymi zoltkami
Re: Kiwi , ananas?