Chleb sie kruszy -dlaczego?

1. Data: 2003-10-02 07:12:26

Temat: Chleb sie kruszy -dlaczego?
Od: "yacek " <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Robie chleb na zakwasie w/g przepisu z grupy i jest super lecz po wakacjach
tzn. od początku września przy krojeniu się kruszy (tak jakby mało sklejony).
Ostatnio pół godziny był wyrabiany, ciasto było dość twarde (bo pieke bez
formy) ale elastyczne.Prosze o rade co jest tego powodem lub co ma wpływ na
to kruszenie się? Pozdrawiam Jacek

1. Data: 2003-10-02 09:58:28

Temat: Re: Chleb sie kruszy -dlaczego?
Od: "amigo" <amigo@(usunto)klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> formy) ale elastyczne.Prosze o rade co jest tego powodem lub co ma wpływ

przyczyn moze byc kilka
- za dlugi czas pieczenia
- za wysoka temperatura pieczenia
- za duzo maki w ciescie

1. Data: 2003-10-02 16:22:37

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

yacek wrote:

> [...]
> formy) ale elastyczne.Prosze o rade co jest tego powodem lub co ma wpływ na

Sprobuj dodac wysokoglutenowej maki, to powinno dac Ci bardziej
elastyczny chleb.
MB

1. Data: 2003-10-02 18:20:08

Od: "yacek " <y...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Najciekawsze jest to że był dobry i się nie kruszył a dopiero od niedawna
zaczął się kruszyć. Więc w którymś momencie robie coś źle tylko niewiem co!
Dlatego szukam wskazówek co może być tego powodem.
Pozdrawiam Jacek.

1. Data: 2003-10-03 11:07:09

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "amigo" <amigo@(usunto)klub.chip.pl> napisał w wiadomości

> przyczyn moze byc kilka
> - za dlugi czas pieczenia
> - za wysoka temperatura pieczenia
> - za duzo maki w ciescie

- może być jeszcze słaba mąka (co ostatnio niestety sie coraz częściej sie
zdarza)
aneta

1. Data: 2003-10-04 00:23:31

Od: "Izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Więc w którymś momencie robie coś źle tylko niewiem co!
> Dlatego szukam wskazówek co może być tego powodem.
> Pozdrawiam Jacek.

Najprawdopodobniej zmienila sie maka, tzn ty kupujesz w tym samym miejscu i
ten sam typ, ale zawartosc torebki nie ta sama.
Pamietam ludzie radzili kupowane maki w piekarni od piekarzy to
najprawdopodobniej bedziesz mogl dostac make chlebowa.
Czy do wyrabiania ciasta uzywasz produktow w odpowiedniej temperaturze?
A drozdze, czy te same, to samo odnosi sie wody.
W pieczeniu chleba jest wiele niewiadomych, to o ile jest to sztuka, to
jednak jest to proces fizycznej i chemicznej obrobki produktow.
Moze sprobuj opisac dokladnie co robisz krok po kroku to wtedy doswiadczeni
piekarze grupowi ci cos doradza.

Iza

1. Data: 2003-10-10 17:29:05

Od: "yacek " <y...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze sprobuj opisac dokladnie co robisz krok po kroku to wtedy doswiadczeni
> piekarze grupowi ci cos doradza.
>
> Iza

Witam!
Niebyło mnie pare dni więc się nie odzywałem a chleb robie na zakwasie bez
drożdży. Daje 1 część zakwasu dwie części mąki pszennej łyżeczka soli i wody
1 częśc. Długo wyrabiam i odstawiam do wyrośnięcia na noc, pieke 45 minut w
220 st.

Pozdrawiam Jacek

orzechy włoskie -co dalej?
chocolate jetties - prośba o pomoc w tłumaczeniu
Emadatsi
JAK MNIE "WYWALALI Z HUKIEM" Z NOWEJ KUCHNI cz.2
przepisy na chleb do maszyny chlebowej...