Chleb z orzechami wloskimi

1. Data: 2001-11-28 11:47:16

Temat: Chleb z orzechami wloskimi
Od: "adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na specjana prosbe :-)))))

Przepis pochodzi z jakiejs kucharskiej gazety ( mam tylko jedna stone
:-))))) )

Na jeden chleb ok. 800 gramow

- 500g maki pszennej pelnoziarnistej
- 1 lyzeczka soli
- 1 lyzeczka cukru
- 175 ml mleka
- 175 ml mleka
- 40 g drozdzy ( lub paczka suszu)
- 1 lyzeczka ziarenek kolendry
- 50 g rodzynek
- 100g orzechow wloskich

1.Make i sol wsypujemy do miski, robimy dolek do ktorego trzeba wsypac
rozkruszone drozdze, cukier i wlac letnie mleko i wode. Zarobic to z 1/3
maki, przykryc folia i zostawic na pol godziny do wyrosniecia.

Jesli uzyjemy suchych drozdzy, to mieszamy je z maka, sola i cukrem,
dolewamy wode i mleko i wyrabiamy ( mikser!!!), nastepnie wyrabiamy
porzadnie lapka, posypujemy maka i zostawiamy do rosniecia na ok. 40 minut.

1a. pozostala make zagniesc z rozczynem, posypac maka i pozostawic pod
przykryciem do wyrosniecia na ok. 40 minut.

2. Wyjac ciasto na stol ( stolnice, kto co ma :-))))) ), posypany maka i
zagniatac dodajac polamane orzechy, rodzynki( sparzone i osaczone ) i
kolendre ( ziarenka!).

3. Uformowac okragly bochenek i delikatnie ulozyc na blasze wylozonej
papierem do pieczenia ( jak nie mam papieru to posypuje blache maka ).

4. Piec w nagrzanym piekarniku - elektryczny-na 2 poziomie od dolu w temp.
200" C 50-60 minut
gazowy - 3 poziom
200"C 50 minut

Kiedys w przyplywie desperacji ( brak swiezego chleba sklepie) upieklam ten
chleb ze zwyklej pszennej maki, bez rodzynek i kolendry i wyszedl elegancko
:-)))). Gdyby nie to , ze uczestniczyl w tym moj maz, moja mama nigdy by nie
uwierzyla, ze upieklam go sama :-))). Przekonywalismy ja ok. 2 godziny, a i
tak wyszla niepewna :-)))

Pozdr.
Adiola

---