Cholesterol

1. Data: 2001-06-26 09:59:19

Temat: Cholesterol
Od: "Joseph" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Rok temu mialem poziom 6. W tym juz 6.2. Wiem, ze to za duzo. Mam 39 lat.
Cisnienie bardzo dobre, tzn. 120/80 -mierzylem przez tydzien 3x dziennie.
Gdzie moge znalezc informacje o profilaktyce, obnizeniu poziomu
cholesterolu. czy proces odkladania sie tluszczu w naczyniach krwionosnych
mozna cofnac? Bardzo prosze o porade. Nie chcialbym obudzic sie ktoregos
pieknego dnia w szpitalu.
Joseph

2. Data: 2001-06-26 12:42:04

Temat: Re: Cholesterol
Od: <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mozna cofnac? Bardzo prosze o porade. Nie chcialbym obudzic sie ktoregos

Proces odkładania się złogów cholesterolowych wewnątrz ścianek naczyń
krwionośnych jest możliwy tylko u ludzi spożywających W NADMIARZE (w stosunku
do prawdziwych potrzeb organizmu) węglowodany. Ten nadmiar organizm przetwarza
na t&#8364;szcze zapasowe i odkłada je gdzie tylko się da. Nawet coraz częściej
widoczne u ludzi worki pod oczami, powiększające się kiście, niczym winogrona,
to także złogi lipidowe. Proces można cofnąć, ale niestety tylko na diecie
optymalnej. Innego sposobu medycyna jeszcze nie wymyśliła i nie wymyśli.

Krystyna

3. Data: 2001-06-26 13:32:18

Od: b...@o...com.au (George Zieba) szukaj wiadomości tego autora

Dla zainteresowanych cholesterolem kopia z "Jajka i cholesterol"

W zoltku jajka ( 100g ) jest ok. 1600 mg cholesterolu - no i co z
tego ?

> Skoro ju? o tym mowa: w jakim stopniu poziom cholesterolu we krwi zale?y od
> ilo?ci spo?ywanego cholesterolu?

W stopniu niestotnym.

> Bo s? ludzie którzy stosuj? drako?skie
> diety warzywne a cholesterol im nie spada. I mo?e na odwrót, ale tego nie
> jestem pewien.

Poniewaz nie rozumieja podstawowych zasad powstawania (syntezy)
cholesterolu.
Trzeba zajrzec do Biochemii dla lekarzy medycyny, lub troche poczytac
podobnych lubg innych zrodel , ktore czasami tlumacza bardziej
obrazowo.

1. Cholesterol z pozywienia stanowi zaledwie ok. 5% cholesterolu,
ktory jest wytwarzany przez nasz organizam ( nie tylko watrobe ).
W zwiazku z tym, jesli nawet bedziemy jesc produkty BEZ jakiegokolwiek
cholesterolu zmiana bedzie niemalze nieuchwytna. Stad wlasnie ci,
ktorzy w obledny sposob stosuja drakonskie diety nie rozumiejac
mechanizmow powstawania cholesterolu nie maja dobrych rezultatow.
Rzeczywiscie, czesto u nich sie zdarza, ze cholesterol im sie podnosi.
Dlaczego ?

Dlatego, ze zupelnie nie zdajacc sobie sprawy najprawdopodobniej
odzywiaja sie tak, ze zmuszaja watrobe do produkcji zwiekszonej ilosci
cholesterolu.

Jak widac , cholesterol, ktory spozywamy nie ma wplywu , malo tego
istnieja juz coraz szerzej publikowane dowody, ze cholesterol zawarty
w pozywieniu nie ma wplywu na powstawanie zawalow, itd ....
Rezultaty badan naukowych sa np. na :

http://home2.swipnet.se/~w-25775/

Badan takich jest duzo wiecej.

2. Pod warunkiem, ze jedzac jaja nie spozywamy wiekszej ilosci
weglowodanow nie ma obaway , ze powstanie nadmierna ilosc
cholesterolu.
Ja np. od trzech lat jem ok. 30 jajek tygodniowo i cholesterol mi
spadl. To samo jest u czlonkow mojej rodziny, wielu, wielu
znajomych itd ...

3. Mowienie tylko o poziomie cholestrolu nie ma najmniejszego sensu
jesli nie bierze sie pod uwage poziomu trojglicerydow ( TG ). Przy
niskim cholesterolu, statystycznie porownywalna grupa ludzi dostaje
chorob serca lacznie z zawalami itd ... Dlaczeego ? Przeciez majac
cholesterol na tzw. bezpicznym poziome nie powinno byc atakow serca,
by-passow itp a sa ... i to w jakich ilosciach !
Otoz okazuje sie, ze dosc dobrym wskaznikiem jest poziom
trojglicerydow.
To znaczy ( z grubsza ) : jesli poziom HDL jest dobry tzn. ponad 25%
LDL a trojglicerydy sa bardzo niskie - nie ma problemu.
Natomiast , kiedy poziom chol. jest niski, a TG wysokie to moze to
wskazywac na POWAZNY problem rozwijania sie miazdzycy, co jak wiadomo
konczy sie atakiem serca, by-passem itd...

4. W skrocie i bardziej obrazowo :

LDL - "Zly" chol. : zasmieca nam organizm
HDL - "Dobry" chol : to taka sprzataczka zlego.

Wydajnosc "sprzataczki" ( tj. HDL ) jest ok. CZTERY razy wieksza niz
"smieciucha" tj. LDL.

Stad wlasnie te 25% o ktorym mowa powyzej. Oznacza to, ze
przy dobrym stosunku HDL : LDL tzn. wiecej niz 25% "sprzataczaka"
sprzata wiecej niz "smieciuch" zdazy nabrudzic. Miazdzyca nie
powstaje.
Malo tego, przy utrzymaniu tego stanu przez dluzszy czas istniejaca
miazdzyca jest usuwana.

Z tego tez widac, ze OGOLNY poziom cholesterolu, ktorym najczesciej
sie ludzi straszy nie ma zadnego znaczenia i mowienie o nim jest
bez sensu jesli nie rozwazy sie calosci zagadnienia, przynajmniej w
bardzo podstawowy sposob jak powyzej.

SMACZEGO JAJKA !!!

Jerzy Zieba

4. Data: 2001-06-26 13:44:24

Od: "Joseph" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W takim razie co nalezy robic czy jesc, aby utrzymac nalezyty poziom
cholesterolu a nawet go obnizyc?
Joseph

5. Data: 2001-06-26 16:25:03

Od: "Gregg" <g...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik Joseph:
> W takim razie co nalezy robic czy jesc, aby utrzymac nalezyty poziom
> cholesterolu a nawet go obnizyc?

Dowiedzieć się na czym polega cytowanie.

[.............]

--
pozdr
Gregg

6. Data: 2001-06-26 20:13:06

Od: j...@l...localdomain (Jacek Maciejewski) szukaj wiadomości tego autora

On 26 Jun 2001 06:32:18 -0700, George Zieba <b...@o...com.au> wrote:
>Dla zainteresowanych cholesterolem kopia z "Jajka i cholesterol"

>W zoltku jajka ( 100g ) jest ok. 1600 mg cholesterolu - no i co z
>tego ?

>W stopniu niestotnym.

No dobra, a co powiecie na takie wyniki:
CHOLESTEROL CAŁKOWITY 158 MG/DL
HDL 38
LDL 90
TRÓJGLICERYDY 120

Czy to są dobre wyniki i można sobie odpuscić zmartwienie? I czemu suma hdl i
ldl nie jest równa chol. całkowitemu? I jaka jest właściwie norma dla 50-latka?
Pytam, bo w okolicy każdy ma inne zdanie.

Jacek

7. Data: 2001-06-27 09:13:19

Od: "Gandalf" <G...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości

[...]
> to także złogi lipidowe. Proces można cofnąć, ale niestety tylko na diecie
> optymalnej. Innego sposobu medycyna jeszcze nie wymyśliła i nie wymyśli.

Na pewno?

http://www.veganstreet.com/news/newsarchive.html#orn
ishinsurance

"Two years after beginning the Dr. Dean Ornish...alternative to expensive
surgeries."

"W dwa lata po rozpoczęciu Programu dla Odwrócenia Choroby Serca
Dr. Deana Ornisha, rezultaty są następujące: więcej niż 200 ludzi z
zaawansowaną chorobą wieńcową, uczestniczących w programie było
w stanie podjąć znów normalne życie wolne od bólu, dyskomfortu i strachu
przed chirurgicznymi zabiegami bypassu. U wszystkich spadła waga ciała,
poziom cholesterolu i ciśnienie krwi, ponadto żaden z nich nie doznał
kolejnego ataku serca, czy zawału. Byli w stanie prowadzić ćwiczenia
fizyczne bez utraty tchu, czy doświadczania bólów klatki piersiowej. Jeden
z uczestników był nawet w stanie wspiąć się na górę Kilimandżaro,
najwyższą górę w Afryce, czyli podjął wyzwanie, które większość
rekonwalescentów chorób serca nie potrafi sobie nawet wyobrazić jako
możliwe.

O ile znakomite wyniki Dr. Ornisha z tą niskotłuszczową dietą wegetariańską
zostały dobrze udokumentowane i opublikowane, to prawdopodobnie
najbardziej interesującym aspektem tej historii jest fakt, że program ten
został zaoferowany członkom "Highmark Blue Cross Blue Shield", jako
alternatywa dla kosztownych zabiegów chirurgicznych."
[...]
"Towarzystwo ubezpieczeniowe szacuje, że nawet do 80% uczestników
programu Ornisha wymagałoby operacji chirurgicznych w ciągu następnych
pięciu lat, gdyby nie uczestniczyli w tym programie"

Pozdrawiam,
Gandalf

Fluor
dzieci, mleko i kakao
KSSWD
ksswd
(spam)Amortyzatory i inne części do samochodów zachodnich i japońskich