Choroba Bastrupa

1. Data: 2004-03-10 10:40:49

Temat: Choroba Bastrupa
Od: rozrabiaka <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Ojciec miał RTG kregoslupa i w dolnej czesci wynikow jest napisane
"Objaw Bastrupa". O co w tym chodzi, co to jest? na googlach praktycznie
nic nie ma, tylko 3 linki, w ktorych informacje nic mi nie mowia..

pozdrawiam, grzes.

PS: karteczka z RTG zawiera:

"skolioza esowata kregoslupa Th.
niewielkie zmiany zwyrodnieniowe na krawedziach trzonow kr. Th-L.
Blaszki graniczne kregow L wpuklone najprawdopodobniej o charakterze
przeciazeniowym.
Objaw Bastrupa."

Od lekarza nic nie dowiedzielismy sie..

2. Data: 2004-03-10 16:03:13

Temat: Re: Choroba Bastrupa
Od: "deBerg" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chorobę Baastrupa ładnie opisowo nazywają anglofoni jako kissing spine
syndrome. Oznacza to stan, w którym wyrostki kolczyste sąsiadujących
kręgów - te wystające części wyczywalne pod skórą - trą o siebie co
oczywiście daje dolegliwości bólowe. Raczej nie jest to jakaś odrębna
choroba lecz objaw towarzyszący chorobie zwyrodnieniowej z pogłębieniem
lordozy lędźwiowej, nie ma też jakiegoś szczególnego leczenia poza
rehabilitacją i leczeniem objawowym.

3. Data: 2004-03-14 22:59:14

Od: "Andrzej Kaczmarek" <a...@s...com.pll> szukaj wiadomości tego autora

Choroba Baastrupa to zmiany zwyrodnieniowe zlokalizowane w tylnych częściach
kręgów, najczęściej kręgów lędźwiowych. Na skutek zwiększonej lordozy (
wygięcie do tyłu) kręgosłupa lędźwiowego następuje zbliżenie sąsiadujących
ze sobą wyrostków kolczystych kręgów ( patrz budowa kręgu lędźwiowego).
Tarcie tych wyrostków w czasie ruchów kręgosłupa doprowadza do ich
pogrubienia , zwyrodnienia i w konsekwencji bólów tej okolicy.
Użytkownik "rozrabiaka" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> niewielkie zmiany zwyrodnieniowe na krawedziach trzonow kr. Th-L.
> Blaszki graniczne kregow L wpuklone najprawdopodobniej o charakterze

Odwapnienie łożyska.
Zmiany podskorne
jak sie ma bielactwo do sluzby wojskowej
Infekcje_uszu?
Łysienie