trutka na szczury - pilne!

1. Data: 2004-03-10 10:57:14

Temat: Re: trutka na szczury - pilne!
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Mar 2004 11:59:08 +0100, Gosia wrote:

> Proszę mi powiedzieć jakie objawy występują po spożyciu przez człowieka
> odrobiny trutki na szczury. Nie było tego wiele. Co należy zrobić? Na
> pogotowie? Czego należy się spodziewać? Nudności, wymioty, bóle? Proszę o
> pilną odpowiedź!

Zgłosić się do lekarza. Można na pogotowie.
Na pewno pilnie, ale bez niepotrzebnej paniki.

Z tego co pamiętam większość dostępnych na rynku trutek na gryzonie
zawiera antagonistów witaminy K, które powodują drastyczne obniżenie
parametrów krzepnięcia krwi - ale nie od razu po spożyciu oczywiście,
poza tym odtrutka jest szeroko dostępna.

I nie zapomnij zabrać ze sobą opakowania po rzeczonej trutce.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at onet pl)
*Life is too complex for oral communication*

3. Data: 2004-03-10 11:44:52

Od: "Gosia" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poza tym odtrutka jest szeroko dostępna.
> I nie zapomnij zabrać ze sobą opakowania po rzeczonej trutce.

Sęk w tym, że dokładnie nie wiadomo, czy trutka została spożyta (to mogło
być coś innego). Na razie żyję ;-) i czuję się nienajgorzej, co
prawdopodobnie wyklucza zatrucie (minęła już godzina). Ale na wszelki
wypadek, jakie objawy mają mi dac do zrozumienia, że cos jest nie tak?
(opakowania nie mam, trutka była wysypana w piwnicy)

dziękuję za odpowiedź

4. Data: 2004-03-10 12:28:47

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Mar 2004 12:44:52 +0100, Gosia wrote:

> [...]
> wypadek, jakie objawy mają mi dac do zrozumienia, że cos jest nie tak?
> (opakowania nie mam, trutka była wysypana w piwnicy)

Powtarzam: Idź do lekarza. Powiedz, że być może zjadłaś trutkę na
szczury; a skoro była wyłożona w piwnicy, to zadzwoń do administracji i
nich Ci powiedzą jaka to była trutka. Nie żartuję.

Jak już pisałem działanie takiej trutki zaczyna się nie od razu po
spożyciu (a po kilkunastu - kilkudziesięciu godzinach), więc jeszcze nie
jest za późno na zapobieganie.
A działanie takich trutek, o jakich ja piszę, objawia się tym, że jakiś
czas po jej spożyciu szczury doznają krwotoków, prowadzących do ich
śmierci.

Bez paniki, ale zdecydowanie: idź do lekarza.

5. Data: 2004-03-10 12:37:48

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę mi powiedzieć jakie objawy występują po spożyciu przez człowieka
> odrobiny trutki na szczury.

zaciekawiło mnie jak mozna zjejsc trutke na szczury?
p.>

6. Data: 2004-03-10 12:42:45

Od: "Gosia" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> śmierci.
>
> Bez paniki, ale zdecydowanie: idź do lekarza.

Dziękuję, przekonałeś mnie. Serdecznie pozdrawiam.

7. Data: 2004-03-10 13:00:44

Od: "Pit" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

To takie przyzwyczajenie z dziecinstwa "co do raczki to do buzi". :)

Użytkownik pamana <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c2n281$brt$...@a...dialog.net.pl...

8. Data: 2004-03-10 13:31:36

Od: "Adam" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:c2n281$brt$1@absinth.dialog.net.pl,
niejaki(a): pamana z adresu <p...@w...pl> napisał(a):

::: Proszę mi powiedzieć jakie objawy występują po spożyciu przez
::: człowieka odrobiny trutki na szczury.
::
:: zaciekawiło mnie jak mozna zjejsc trutke na szczury?
:: p.>

normalnie - zamieniasz sie w szczura, biegasz po piwnicy, nagle - OO!!
aaaale góra jedzenia!!! i jesz...

MSPANC :)

--
miłego dnia
Adam #gg 402495

9. Data: 2004-03-10 14:45:35

Od: "krzysiek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

O ile wiem trutka na szczury ,o ile miała kształt różowych glutków,
Działa głównie na układ hemostazy - czyli krzepniecia i rozpuszczania
skrzepów.
Powoduje przewagę rozpuszcznia prze blokowanie któregoś z czynników
krzepnięcia związanych z witaminą K.
Odtrutką jest najprawdopodobniej zwykła wit. K która przyspiesza syntezę
tych czynników i powoduje przełamanie blokady.
Nie mniej Powinnaś zgłosić się do lekarza z kawałkiem trucizny którą
połknełaś /lub nie i lekarz zadecyduje co dalej.
Panikować nie ma co bo objawy zaczną się późno a poza Tym trzeba naprawdę
sporo trutki wsunąć ,żeby zadziałało....
Szczur waży najwyżej z 0.5 kg a Ty koło 50 więc musiałabyś znacznie więcej
zjeść...
Ale jeśli w tej trutce nie było tego składnika co myślę to problem może być
poważniejszy dlatego wizyta z kawałkiem trutki u lekarza byłaby potrzebna...
i mądrze zrobisz zgłaszając się....
Pozdrawiam
:)

10. Data: 2004-03-19 22:30:45

Od: " " <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> odrobiny trutki na szczury. Nie było tego wiele. Co należy zrobić? Na
> pogotowie? Czego należy się spodziewać? Nudności, wymioty, bóle? Proszę o

No jak się sprawa skończyła

Choroba Bastrupa
Odwapnienie łożyska.
Zmiany podskorne
jak sie ma bielactwo do sluzby wojskowej
Infekcje_uszu?