Choroba ukladu nerwowego - BALO

1. Data: 2001-11-09 21:20:55

Temat: Choroba ukladu nerwowego - BALO
Od: "> Paszko <" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Bardzo Was prosze o nalepsze i najwieksze inforamcje na temat choroby ukladu
nerwowego tzw. Balo czyli tzw. stwardnienie koncentryczne.
Jest to dla mnie b. wazne.
Jezeli sa jakies linki to o nie prosze

Z gory dzieki za pomoc

Pozdr
Pawel

2. Data: 2001-11-10 19:19:52

Temat: Odp: Choroba ukladu nerwowego - BALO
Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stwardnienie koncentryczne Balo jest rzadkim wariantem stwardnienia
rozsianego wyodrebnionym na podstawie badan neuropatologicznych. Moze
wystapic w kazdym wieku bez roznicy plci. Objawy najczesciej przypominaja
ostra postac stwardnienia rozleglego(choroba Schildera) lub rozsianego.
Przebieg niestety postepujacy, rokowanie niepomyslne.

***************************
Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl

3. Data: 2001-11-11 01:12:26

Temat: Re: Choroba ukladu nerwowego - BALO
Od: "> Paszko <" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
Dziekuje za odp.

Kazda inf jest dla mne wazna, gdyz choruje mi na to bliska osoba.
Gdzie moge sie wicej dowiedziec na ten temat, czy cos jest w internecie,
Czy ta choroba jest wyleczalna i czy mozna z nia zyc i w miare normalnie
funkcjonowac?

Pozdr
Pawel

4. Data: 2001-11-11 16:56:54

Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "> Paszko <" <p...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Gdzie moge sie wicej dowiedziec na ten temat, czy cos jest w internecie,
> Czy ta choroba jest wyleczalna i czy mozna z nia zyc i w miare normalnie

W internecie jest troche informacji, ale sa to raczej artykuly bedace
specjalistycznymi opracowaniami, nie ma strony wylacznie poswieconej temu
schorzeniu. Wynika to jak poprzednio pisalem z faktu, ze obecnie
stwardnienie koncentryczne Balo jest obok stwardnienia rozleglego Schildera,
uwazane za rzadko wystepujace odmiany stwardnienia rozsianego. Roznica
polega glownie na ilosciowej, w zakresie rozleglosci procesu
demielinizacyjnego, a nie jakosciowej odmiennosci schorzen. Choroba jest
niestety nieuleczalna, ale prognozowanie musi byc ostrozne. Generalnie
rokowanie jest mniej pomyslne zarowno co do inwalidztwa jak i zycia niz w
zwyklym stwardnieniu rozsianym, przebieg jest ciezszy, najczesciej
postepujacy, ale zdarzaja sie okresy zwolnienia.
Proponuje poszukac w Medline: Balo concentric sclerosis a takze Schilder
disease, sporo sie znajduje, ale dosc specjalistycznych informacji. Sprobuj
tez zajrzec na strone: http://www.ajnr.org/cgi/content/full/22/7/1362, jest
to dosc przystepny artykul o tej chorobie z opisem pieciu przypadkow, tam
tez bedzie nieco odnosnikow.
Mysle, ze najbardziej obiektywnej informacji moga udzielic lekarze
zajmujuacy sie chora osoba, gdyz znaja oni dokladnie konkrteny przypadek i
wszystkie implikacje wynikajace z postawienia akurat tego rozpoznania.

***************************
Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl

5. Data: 2001-11-12 03:35:57

Od: "> Paszko <" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Dziekuje za linki i informacje, jednak zanim przegladne i przeczytam
niektore sciagniete art. to jeszcze mam zapytania w Twoim tekscie:

> [...]
> zwyklym stwardnieniu rozsianym, przebieg jest ciezszy, najczesciej
> postepujacy, ale zdarzaja sie okresy zwolnienia.

Czyli to znaczy ze ta odmiana koncentryczna jest gorsza od stw. rozsianego i
nieuleczalna a wrecz postepujaca, prawda?

Co szczegolowo znaczy ze rokowania sa mniej pomyslne ?
Czyz taka osoba (w mlodym wieku) moze nawet umrzec na te chorobe?
Czy jej funkcje zyciowe sa zagrozone? W jakim stopniu moze w pelni
funkcjonowac, jesli chodzi o nauke i rodzine?
Czy w ogole mozna zastosowac skuteczna profilaktyke?

Z tego co wiem, rodzaj tej choroby wystepuje dosc rzadko i mysle, ze kazdy
przypadek w jakims znaczeniu moze byc odmienny.

Dziekuje za pomoc
z pozdr
Pawel P.

6. Data: 2001-11-12 15:39:23

Od: "Wojtek" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czyli to znaczy ze ta odmiana koncentryczna jest gorsza od stw. rozsianego
> nieuleczalna a wrecz postepujaca, prawda?
Stwardnienie rozsiane jest takze, przynajmniej obecnie, nieuleczalne. W
stwardnieniu koncentrycznym zmiany w centralnym ukladzie nerwowym sa
bardziej rozlegle co implikuje takze nieco inny przebieg kliniczny,
przewaznie ciezszy.

> Co szczegolowo znaczy ze rokowania sa mniej pomyslne ?

Ze jest wieksza i w krotszym czasie trwania choroby mozliwosc kalectwa oraz
smierci.

> Czyz taka osoba (w mlodym wieku) moze nawet umrzec na te chorobe?
> Czy jej funkcje zyciowe sa zagrozone? W jakim stopniu moze w pelni
> funkcjonowac, jesli chodzi o nauke i rodzine?

To zalezy od przebiegu choroby w konkretnym przypadku, podchodzic nalezy do
rokowania bardzo indywidualnie.

> Czy w ogole mozna zastosowac skuteczna profilaktyke?
Nie.

Dlatego powtorze to co napisalem w poprzednim poscie:
"Mysle, ze najbardziej obiektywnej informacji moga udzielic lekarze
zajmujacy sie chora osoba, gdyz znaja oni dokladnie konkrteny przypadek i

7. Data: 2001-11-13 00:47:24

Od: "> Paszko <" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za wszystko

> [...]
> zajmujacy sie chora osoba, gdyz znaja oni dokladnie konkrteny przypadek i
> wszystkie implikacje wynikajace z postawienia akurat tego rozpoznania."

czy realne jest dostanie sie do kliniki neurologicznej w Łodzi?
muzyka bez ograniczen....
Jem i nie tyje...
strzykanie w koścach
Kupno inhalatora