Choroby i szkodniki - pomocy;-)

1. Data: 2006-05-17 18:00:37

Temat: Choroby i szkodniki - pomocy;-)
Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja borowke, agrest, porzeczke, wiaza gorskiego i rozanecznika gnebia rozne
chorobska.

Objawy:

Borowka - zwijajace sie liscie
Agrest i porzeczka - zdeformowane liscie, opadniete owoce
Wiaz - deformacja lisci i wyjedzone dziury w lisciach
Rozanecznik - czerwone, takze poobgryzane liscie

Gdyby ktos rozpoznal choc niektore z nich, bylbym bardzo wdzieczny;-))

http://www.voila.pl/kzudy/

Dodam tylko ze w ogrodzie mam inwazje mrowek, a na takim wiciokrzewie
towarzyszace im mszyce, ktore juz potraktowalem Pirimorem

Pozdrawiam,
Michal

2. Data: 2006-05-17 18:18:07

Temat: Re: Choroby i szkodniki - pomocy;-)
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chorobska.
>
> Objawy:
>
> Agrest i porzeczka - zdeformowane liscie, opadniete owoce

Opadnięte czy zjedzone? generalnie masz mszyce, stąd te deformacje.

> Wiaz - deformacja lisci i wyjedzone dziury w lisciach

Wygląda na szpeciela.

> Rozanecznik - czerwone, takze poobgryzane liscie

Ta czerwień jest nieładna. Próbowałeś nawożenia dolistnego? wygląda na brak
czegoś...z głowy nie powiem czego - któregoś z mikroelementów.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-05-17 20:39:41

Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Opadnięte czy zjedzone? generalnie masz mszyce, stąd te deformacje.

Chyba zjedzone, ale trudno powiedziec, po prostu ich nie ma:)

> Wygląda na szpeciela.

To deformacje, ale dziury to moze minowce? Wyczytalem stad:
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=111

> Ta czerwień jest nieładna. Próbowałeś nawożenia dolistnego? wygląda na
> brak
> czegoś...z głowy nie powiem czego - któregoś z mikroelementów.

Dolistnego nie, jesli chodzi o nawozenie, to na razie tylko zakwaszalem
siarczanem amonu. Ale co ciekawe, pare metrow dalej rosnie drugi rozanecznik
i on jest w doskonalym zdrowiu i pieknie kwitnie.

A jesli chodzi o mszyce - rownolegle z nimi, powinienem walczyc rowniez z
mrowkami, prawda?

Pozdrawiam,
Michal

4. Data: 2006-05-17 21:01:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chyba zjedzone, ale trudno powiedziec, po prostu ich nie ma:)

Jakby to było u mnie, to podejrzewałabym ślimaki ;)

> [...]
rozanecznik
> i on jest w doskonalym zdrowiu i pieknie kwitnie.

Przejrzałam wszystko dostępne. Cóż, pozostaje zdrowy rozsądek. Oberwać
podejrzane liście, wyrzucić do śmietnika, obserwować.

> A jesli chodzi o mszyce - rownolegle z nimi, powinienem walczyc rowniez z
> mrowkami, prawda?

E tam...w przypadku porzeczek i agrestu naprawdę dobre wyniki daje
mechaniczne usuwanie porażonych liści. I tak, wiem, że jest ich dużo. Ale to
5-10 minut na jednym krzewie, a odpuszcza się chemię.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-05-17 21:05:15

Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> E tam...w przypadku porzeczek i agrestu naprawdę dobre wyniki daje
> mechaniczne usuwanie porażonych liści. I tak, wiem, że jest ich dużo.

Nie martwie sie tym ze duzo w kontekscie poswieconego czasu na ich usuwanie,
ale z tego powodu, ze jakbym usunal wszystkie liscie, to nic by nie zostalo.
A chyba taki krzaczek bez fotosyntezy by dlugo nie pociagnal.

Pozdrawiam,
Michal

6. Data: 2006-05-17 22:11:25

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Wilk wrote:

> Dodam tylko ze w ogrodzie mam inwazje mrowek,

a mówiłem, że to będzie rok mrówy...
ale wiadomo, zawsze jest coś innego na tapecie...

moon

7. Data: 2006-05-17 22:17:04

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> Borowka - zwijajace sie liscie

Na borówce tego jeszcze nie miałem

> Agrest i porzeczka - zdeformowane liscie, opadniete owoce

Jaka to porzeczka? Czarna czy kolorowa?

> Dodam tylko ze w ogrodzie mam inwazje mrowek, a na takim
wiciokrzewie
> towarzyszace im mszyce, ktore juz potraktowalem Pirimorem

I dobrze, tylko czy przed opryskiem strząsnąłeś biedronki i złotooki?
Bo je raczej szkoda traktować Pirimorem.
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

8. Data: 2006-05-17 23:29:51

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon"

> a mówiłem, że to będzie rok mrówy...
> ale wiadomo, zawsze jest coś innego na tapecie...

prorok, czy jak???

--
ewa

9. Data: 2006-05-18 08:24:37

Od: "Marchewka" <M...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Agrest i porzeczka - zdeformowane liscie, opadniete owoce
> Dodam tylko ze w ogrodzie mam inwazje mrowek

Dzielimy ten sam ogród? ;-)
Iwona

10. Data: 2006-05-18 11:45:13

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Wilk napisał(a):
[...]
> A jesli chodzi o mszyce - rownolegle z nimi, powinienem walczyc rowniez z
> mrowkami, prawda?

Nie równolegle, ale przede wszystkim zwalcz mrówki.
pozdr. Jerzy

Naturalni wrogowie mszyc
Czy Svenson to spioch?
Moje zdjęcia