Christmas pudding - na zyczenie. bardzo dlugie

1. Data: 2001-11-06 19:28:47

Temat: Christmas pudding - na zyczenie. bardzo dlugie
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

wlasnie znalazlam pod reka przpeis, obejrzalam go i uznalam, ze
ma chyba wszystko. Bo z tym Ch. pud. to jest troche jak z
bigosem. rozni ludzie rozne rzeczy dodaja lub nie...

tem przpeis jest na pudding-gigant! ja zrobie mieszanke pewnie
taka gigantyczna, zle ja - osoba leniwa - nie gotuje na parze
tego gada, tylko w mikrofali. Irobie metoda matematyczna -
kolejnych przyblizen. robie mieszanke, wszdzam ze 2 lychy do
plastik naczynka puddingowego (glebokie naczynko troche
stozkowate vel bardzo bleboka miseczka) i siup na minutke
domikrofali. probujemy z mezem i dochodzimy do wniosku, ze czegos
brakuje (dziwnym zbiegiem okolicznoisci zawsze nam sie wydaje, ze
ma za malo alkoholu!!). w ten spsobo na Boze Narodzenie mam
straszna miche tego cuda, bo dodaje wiecej niz my zjadamy...

no wiec:
115 g maki
szczypta soli
1 lyzeczka przyprawy do piernikow
1/2 lyzeczki cynamonu (ja daje owiele wiecej, bo to w koncu
cynamon!)
1/4 lyzeczki galki muszk (najlepiej swiezo startej)
225g tluszczu, no i tu zaczynaja sieklopoty - powinien byc loj
(uuj), ja uzywam wegetarianskiego czyli takiego Ceresu
(dehydrated vegetable oil,czyli utawrdzany tluszcz roslinny
chyba) - jak nie loj to lepiej ten utawrdzony olej, starty na
tarce
1 jablko, starte
225 swiezej bulki tartej - najlepiej chalke przpeuscic przez
kuchenna machine, az bedzie mialo to forme bulki tartej
350g ciemnego cukru (jak jest, jak nieto trudno, niechbedzie
bialy, ale chyba w tzw zdrowej zywnosci jest?
20g posiekanych migdalow - najlepiej platki
750g roznych rodzynek (no bo sa rozne, prawda?)
115 posiekanych suszonych moreli (to dla mnie nowosc)
115g skorki pom/cytr w cukrze
1 cytryna - sok +starta skorka
30ml melasy (czarna maz)
3 jaja
300ml mleka
30ml alkoholu (dowolnego, moze byc piwo, a dla nietrunkowych -
zapach rumowy czy jakis i wiecej mleka), ja daje wiecej, czego
wlezie - nawet tego dziwnego wloskiego zielogeo likieru ziolowego
(NIE Genepi!!!)

no i nie wiem, gdzie sie w przpeisie zapodzialy wisienki z takim
strasznie slodkim syropie, i bardzo rozowo-czerowne, jak
maraschino...ja dodaje, bo ladny kolorek w calosci. idodaje cale
migdaly.

czyli wlasciwie chodzi o to by pewne rzeczy byly w tym na pewno -
maka, ta bulka tarta, tluszcz, jablko, jaja, mleko, cukier. No i
strasznie duzo roznego suszu i orzchow. no i te przyprawy.
proporcje dalam dlatego, ze ksiazka tak mowi i Wy macie tak teraz
rozeznanie...

suche rzeczy wymieszac, dodac susz, orzechy,
tluszcz,jablko,podgrzac melase, bo inaczej jej sienie ruszy.
dodac jaja, mleko, alkohol, cytrynowy sok, dobrze wymieszac.

potem to sie wklada do duzych glebokich miseczek - patrz
poczatek, zawiazuje podwojny pergamin an wierzchu sznurkiem z
raczka.

No i teraz...uwaga...ostrzegam - bedzie strasznie...trzeba to
gotowac na parze do 10 godzin....

juz slysze tejeki!! ja bym albo spalila to cudo albo w ogole nie
robila. wiec najlepiej jest robic tak -
pierwsze primo - zrobic mniej, w o wiele mniej, bo duzo tego nie
da sie zjesc!!
drugie primo - ten przepis zaklada, ze sie calosc rozdziela na 2
czesci i kazda tak 10 godz.....kazdy by oszalal. jak jest mniej,
to dalej podzielic na 3 czesci, albo i 4 i gotowac na tej parze
teraz tak dlugo jak sie da! Bo i tak w Boze Nar. trzeba od nowa
gotowac na parze bo inaczej w srodku zimne..

trzecie primo - najlepiej miec mikrofale, albo sasiadke z. na nas
dwoje (bo tylko my jemy) - ze 4 pelne lychy mieszanki - do
mikrofali na ok 2 minuty (jak skwierczy to gotowe)

Zalozmy, ze ktos to zrobi...to codalej???
Zaluzmy ze ktos tal 10 godz jak kat na dobra dusza, podlewal woda
etc. plus jeszcze 3 godz na parze w Boze Narodzenie, haha

No zaluzmy ze jednka ktos to zrobi. nalezy jesc z maslem
koniakowym (iles masla, tyle samo cukru pudru, utrzec , dodac
koniaku ile wejdzie, schlodzic)

ja tam to lubie i podziele sie jakby ktos reflektowal na malego,
bo pora mieszac...ostrzegam, moje sie rozlatuje.

Krysia, uffffffff

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-06 19:36:32

Temat: Re: Christmas pudding - na zyczenie. bardzo dlugie
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki, Krysienko :o))))
Juz czytam i sie ksztalce ;o)

Bozenka z Wilna :o)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2001-11-07 16:13:53

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Zalozmy, ze ktos to zrobi...to codalej???
> Zaluzmy ze ktos tal 10 godz jak kat na dobra dusza, podlewal woda

> etc. plus jeszcze 3 godz na parze w Boze Narodzenie, haha

I co - jesli ta pierwsza czesc trzeba robic teraz, to co sie dzieje w tzw.
miedzyczasie?
Trzyma dwa miesiace w lodowce, piwnicy, zamrazalniku, na balkonie, w ciemnym
kacie?

Pozdrawiam - Ula

1. Data: 2001-11-08 07:26:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>miedzyczasie?
>Trzyma dwa miesiace w lodowce, piwnicy, zamrazalniku, na balkonie, w ciemnym

odpowiem ktroko - tak...:)
lodowka na koncu w tym wyborze - chlodne, przewiewne miejsce
(balkon jak bez jakichs spalin to tez bardzo dobry) - traktowac
jak szynke na sznurku ;)

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-11-08 15:30:13

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 30ml melasy (czarna maz)

A mozna czyms te melase zastapic? Albo moze ktos wie gdzie mozna kupic qw
Warszawie lubbardzo bliskich okolicach? Bardzo was prosze o pomoc bo wielka
chetke mam na zrobienie tegoz "christmasowego puddingu".

Daga

1. Data: 2001-11-08 15:36:06

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

brimpke wrote:

> A mozna czyms te melase zastapic? Albo moze ktos wie gdzie mozna kupic qw
> Warszawie lubbardzo bliskich okolicach? Bardzo was prosze o pomoc bo wielka
> chetke mam na zrobienie tegoz "christmasowego puddingu".

poszukaj syropu z buraków cukrowych, to jest melasa ;-)) Widziałem
kiedyś (w zeszłym roku znaczy) w Opolu.

Waldek

Tu jest chyba wszystko o sushi
proste przyjemnosci