Chwalę ruskie w waflach!

1. Data: 2005-03-12 11:05:32

Temat: Re: Chwalę ruskie w waflach!
Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aretkka" wrote in message news:6fdb.0000105c.4232c15d@newsgate.onet.pl...

| No to i chwała, że ten przepis był podany późno !. Kiedy już nie miałam
żadnego
| słoika wolnego, ale planowałam zrobic je w tym roku. Dzięki Tobie
wykreślam
| przepis z zeszyciku, a Twój post wkleje do "ulubionych" :-).

Spokojnie, ja przeciez nie twierdze, ze ten przepis telewizorowy jest zly...
napewno smakuje inaczej nizeli ten mojej mamy... :)

| -------------------------
| Śliwki jeśli dobrze kojarzę, to są te, które jedzone na surowo są bardzo
| słodkie, natomiast w kompocie gdy są same, to niewiadomo ile cukru by się
dało,
| zawsze czuć kwaśność:-(. Natomiast w życiu nie wpadłabym na pomysł, by je
| potraktować takim sąsiedztwem...jak cukinia :-))). Pozdrawiam Areta

To sa sliwki "Alycza", absolutnie nie sa az tak kwasne jak mowisz i
wygladaja tak:
http://foto.rambler.ru/users/pretender_x/1/2/ - dokladnie takie rosna na
dzialce...
http://mshp.minsk.by/selection/?culture=fruit&tree=c
herry-plum

Pomysl z cukinia jest od mojej ciotki, ktora rozne cudenka robi... np.
szmaragdowe konfitury z agrestu, gdzie agrest sie pestkuje... ale dobre
nieziemsko...

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
http://kuchenna.host.sk

1. Data: 2005-03-12 11:09:03

Od: "dzudzu" <d...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> To sa sliwki "Alycza", absolutnie nie sa az tak kwasne jak mowisz i
> wygladaja tak:
> http://foto.rambler.ru/users/pretender_x/1/2/ - dokladnie takie rosna na
> dzialce...
????? ???????? ??????, ?? ?????? ???????. ? ????? ??????...
d.

1. Data: 2005-03-12 11:13:37

Od: "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"dzudzu" wrote in message news:d0uiss$934$1@nemesis.news.tpi.pl...

Użytkownik "Bozena" napisał w wiadomości news:d0uie9$5ja$1@news.onet.pl...
> To sa sliwki "Alycza", absolutnie nie sa az tak kwasne jak mowisz i
> wygladaja tak:
> http://foto.rambler.ru/users/pretender_x/1/2/ - dokladnie takie rosna na
> dzialce...
????? ???????? ??????, ?? ?????? ???????. ? ????? ??????...
d.

Widze, ze juz nie chcialo Ci sie zainteresowac iloscia odmian tych sliwek...
zapraszam za dwa lata* do sprobowania, zeby Tomasz Niedowiarek jednak
uwierzyl, ze nie sa kwasne...
* owocuje co drugi rok.

1. Data: 2005-03-12 11:32:33

Od: "dzudzu" <d...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bozena" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:d0uitf$6e8$1@news.onet.pl...

> ????? ???????? ??????, ?? ?????? ???????. ? ????? ??????...
> d.
>
> Widze, ze juz nie chcialo Ci sie zainteresowac iloscia odmian tych
sliwek...
Przeczytaj, co napisano pod zdjęciem, do którego link podałaś i napisałaś,
że dokładnie takie rosną na działce.
> zapraszam za dwa lata* do sprobowania, zeby Tomasz Niedowiarek jednak
> uwierzyl, ze nie sa kwasne...
Zaproszenie zostało przyjęte z zadowoleniem.
d.

1. Data: 2005-03-12 14:07:02

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> żadnego
> wykreślam
>
> Spokojnie, ja przeciez nie twierdze, ze ten przepis telewizorowy jest zly...
> napewno smakuje inaczej nizeli ten mojej mamy... :)

Ananas z tego przepisu , który wspominałam, "pracował" wraz z rodzynką w
deserze orzechowym. Ja na hasło orzechy ZAWSZE robię maślane oczy, a na haslo
ananasy, nigdy !. Może dlatego, że rośnie ciut daleko ode mnie :-)))

> To sa sliwki "Alycza", absolutnie nie sa az tak kwasne jak mowisz i
> [...]
Pisałaś o śliwkach w kolorze żółtym, pokojarzyłam sobie zupełnie inne niż
"Alycza". Swoją drogą ciekawe, czy gatunek śliwki ma tu istotny wpływ, chyba
tak.

> Pomysl z cukinia jest od mojej ciotki, ktora rozne cudenka robi... np.
> szmaragdowe konfitury z agrestu, gdzie agrest sie pestkuje... ale dobre
> [...]
W życiu nie widziałam pestkownicy do agrestu:-(.
Szmaragdowe konfitury z agrestu, jak to pięknie brzmi!, wierze Ci na słowo, że
bardzo dobre, chyba mi nie pisane w życiu tego skosztować:-(. Ale co tam, też
się pochwalę, że jadłam już różowe gruszki, ooo!

> Pozdrawiam Areta
Ps. Marzec, a za oknem zawieja :-(

1. Data: 2005-03-12 15:28:13

Od: "dzudzu" <d...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> W życiu nie widziałam pestkownicy do agrestu:-(.
Bo to się robi człowieku XXi wieku grubą igłą lub lepiej wsuwką do włosów.
d.

1. Data: 2005-03-12 15:42:52

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dzudzu" <d...@r...pl>
> [...]
napisałaś,
> że dokładnie takie rosną na działce.
> Zaproszenie zostało przyjęte z zadowoleniem.

Śliwa wiśniowa syn. ałycza /Prunus cerasifera/ ma owoce czerwone lub
żółte, które w smaku nie są jednakowe: kwaśne, cierpkie lub słodkie
[nawet na tym samym drzewie]. Zależy na jaką się trafi. Owoce i liście
też ma różnych kształtów. Poza tym krzyżuje się z tarniną i lubaszką lub
dziczeje.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-12 15:46:09

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dzudzu" <d...@r...pl>
> Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl>
> Bo to się robi człowieku XXi wieku grubą igłą lub lepiej wsuwką do
włosów.
> d.

Robiłaś też i rodzynki?
:-)))
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2005-03-14 09:33:35

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo to się robi człowieku XXi wieku grubą igłą lub lepiej wsuwką do włosów.
> d.
No cóż, bez pracy nie ma kołaczy !
> Żeby TEN agrest miał tylko jedna pestkę, no to jeszcze moznaby się pobawić.
Jeśli trzeba wydłubywać, to może lepiej nadałaby się pensetka.
Areta

1. Data: 2005-03-14 09:39:59

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> [nawet na tym samym drzewie]. Zależy na jaką się trafi. Owoce i liście
> też ma różnych kształtów. Poza tym krzyżuje się z tarniną i lubaszką lub

No i w ałyczy pestka nie odchodzi od miąższu. Więc do zrobienia przetworów
nadałby się ostry nożyk , zamiast drelowaczki :-))
Pozdrawiam Areta

po polsku?? ale co?
drozdze suszone
mieszanki do wypieku chleba w Szczecinie
Ice Tea
fasolowa chcica, cd - co teraz? ;-)