Ciasta bez mleka, śmietany itp.,

1. Data: 2002-02-09 17:10:38

Temat: Ciasta bez mleka, śmietany itp.,
Od: "Cyganka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Moje skromne tu występy popełniałam jako Iśka, ale to już
przeszłość:-)

Szukam przepisu na ciasto, w którym nie byłoby mleka krowiego,
śmietany itp., a zamiast masła występowałby olej lub bezmleczna
margaryna.

Poratujcie łakomczucha:-))

Pozdrawiam serdecznie - Cyganka
p.s. próbuję ostatnio drożdżowe z zaczynem na wodzie i z olejem z
pestek winogron, raz mi nawet urosło!, troszeczkę. Okropne gnioty
wychodzą:-( Może proporcje nie te? C.

1. Data: 2002-02-09 21:06:06

Temat: Re: Ciasta bez mleka, śmietany itp.,
Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam przepisu na ciasto, w którym nie byłoby mleka krowiego,
> śmietany itp., a zamiast masła występowałby olej lub bezmleczna
> margaryna.

Toćto 90% ciach paczkowanych takowa jest. Wiadro E387, 2 łopaty E129, pół
wiadra E202 + beczka E 320 i wychodzi pychowate "ciasto"

*p*

1. Data: 2002-02-09 22:46:49

Od: "anda" <a...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam przepisu na ciasto, w którym nie byłoby mleka krowiego,
> śmietany itp., a zamiast masła występowałby olej lub bezmleczna
> margaryna.
>
> Poratujcie łakomczucha:-))

czy jajka tez wykluczone ?
jesli nie, wszelkie biszkoptowe,
sprobuj rowniez zebry (przepisow sporo na stronach grupowiczek)
powinno sie tez dac zrobic murzynka z margaryna
kiedys na margarynie robilam tez ptysie (nie trzeba ich smietana napelniac,
uwielbiam je same; z galaretka; grzybami i zoltym serem na wierzchu - wtedy
co prawda slodkie nie sa)

anda

1. Data: 2002-02-10 11:55:35

Od: "Cyganka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <p...@s...pl> napisał w wiadomości
> Toćto 90% ciach paczkowanych takowa jest. Wiadro E387, 2 łopaty
E129, pół
> wiadra E202 + beczka E 320 i wychodzi pychowate "ciasto"

Poszedł Za Slup!

Pozdrawiam - Cyganka

1. Data: 2002-02-10 12:00:02

Od: "Cyganka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "anda" <a...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> czy jajka tez wykluczone ?
> jesli nie, wszelkie biszkoptowe,

Jajka mogą być, tylko biszkopt jakoś mi się z kremem najlepiej
komponuje, a trochę mam opory wobec kremu na margarynie.

> sprobuj rowniez zebry (przepisow sporo na stronach grupowiczek)
> powinno sie tez dac zrobic murzynka z margaryna

Gdzieś chyba nawet zapisywałam, zaraz sprawdzę:-)

> [...]
napelniac,
> uwielbiam je same; z galaretka; grzybami i zoltym serem na

Faktycznie! Ptysiowe! Zapomniałam, można je też na oleju zrobić, tak
mi się wydaje:-)
Robiłam kruche, ale margaryna jest za miękka i ciężko je się obrabia.
Choć takie ciasteczka są bardzo dobre.

Pozdrawiam serdecznie - Cyganka

1. Data: 2002-02-10 12:24:50

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukam przepisu na ciasto, w którym nie byłoby mleka krowiego,
> śmietany itp., a zamiast masła występowałby olej lub bezmleczna
> margaryna.
> Poratujcie łakomczucha:-))

na www.puszkkka.vege.pl jest taka fajna wyszukiwarka, gdzie mozesz wykluczyc
skladniki, ktorych nie chcesz miec w potrawie. po wrzuceniu twoich wymagan,
ukazalo mi sie ponad 80 przepisow. keksy, biszkopty, serniki, ciasteczka
(orzechowe, owsiane, cynamonowe, serowe, imbirowe) ciasta z owocami,
mazurki, murzynki, pierniki, placki, rolady - czy lakomczuch zaspokojony?:)

1. Data: 2002-02-10 15:54:40

Od: "Cyganka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam przepis na świetne ciasto, zrobiłam i właśnie pożera:-)))

Jest to babka o romantycznej nazwie "Zachód słońca", przepis podawała
Ula Głuszek 20 listopada, wklejam go poniżej.

Ciacho jest bombowe! Dokonałam lekkiej modyfikacji: zamiast maku
dodałam rodzynki sparzone i namoczone troszkę w rumie. A właściwie
"rumie" zrobionym z czystego napitku alkoholowego i aromatu
rumowego:-))

Pozdrawiam serdecznie - Cyganka

"Przepis na babke o nazwie ZACHOD SLONCA
6 jaj
1,5 szkl. cukru pudru
2 szkl. maki
2 lyzeczki proszku do pieczenia
1 kostka margaryny
6 lyzek oleju
0,5 szkl. maku
1 lyzka kakao
1 lyzka maki
Zoltka utrzec z cukrem, dodac margaryne,make z proszkiem, olej i na
konie
piane z bialek. Ciasto podzielic na trzy czesci.
-do jednej dodac mak
-do drugiej kakao
-do trzeciej lyzke maki
Do przygotowanej formy (ja wzielam keksowa) wlac ciasto jasne, zrobic
lyzka
dolek, wlac ciasto z makiem, zrobic dolek, wlac ciasto
kakaowe(kolejnosc
wlewanych ciast oczywiscie dowolna).Upiec w nagrzanym do180 piekarniku
tak
okolo 45 min. Mozna polac czekolada lub posypac cukrem pudrem. Ladnie
wyglada i jest niezla."

1. Data: 2002-02-10 16:00:14

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Cyganka <f...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a45nle$gal$...@n...tpi.pl...

> Jajka mogą być, tylko biszkopt jakoś mi się z kremem najlepiej
> komponuje, a trochę mam opory wobec kremu na margarynie.

A jadłaś kiedyś wysoki biszkopt przekrojony i przełożony galaretką z duża
ilością owoców jagodowych? Pychota!!!

> Faktycznie! Ptysiowe! Zapomniałam, można je też na oleju zrobić, tak
> mi się wydaje:-)
> Robiłam kruche, ale margaryna jest za miękka i ciężko je się obrabia.
> Choć takie ciasteczka są bardzo dobre.

Margarynę wystarczy wsadzić na pól godziny do zamrażalnika i możesz ją
siekać do woli. Alew mi tam nie przeszkadza, że ciut miękka, kruche na
margarynie też pyszne jest, z jabłuszkiem szczególnie. Ja tam lubię wszelkie
ciasta na margarynie, żadna Kasia mi nie straszna (nawet Godzilla ;-))))0

Wkn

1. Data: 2002-02-10 18:48:03

Od: "Monika Bacińska-Wojewódka" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kiedys na margarynie robilam tez ptysie (nie trzeba ich smietana
napelniac,
> uwielbiam je same; z galaretka; grzybami i zoltym serem na
wierzchu - wtedy

Podpowiadam, ze zolty ser to jak najbardziej mleko niestety (i sni mi
sie po nocach...).

:-) Monika, tez na mamusiowej diecie.

1. Data: 2002-02-13 11:15:47

Od: "Cyganka" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wkn" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> A jadłaś kiedyś wysoki biszkopt przekrojony i przełożony galaretką z
duża
> ilością owoców jagodowych? Pychota!!!

Oj tak, pyszne:-)

> [...]

wszelkie
> ciasta na margarynie, żadna Kasia mi nie straszna (nawet Godzilla

Następnym razem usadzę margarynę w zamrażalniku:-) Ale i tak
najbardziej smakują mi te robione na maśle. Jestem zjadaczką masła.
Teraz mam "post" i tęsknię:-(

Trochę już mi się znudziły te kruche i biszkopty, dlatego szukam
czegoś nowego. I najchętniej wypróbowanego:-)
Testuję drożdżowe na wodzie i oliwie, ale coś mi nie wychodzi, albo
wcale nie urośnie, a jak już to twardsze od najtwardszych
pierników:-((

pozdrawiam- Cyganka

Potrawy z mikrofali??
Sernik bez spodu
Skórki z pomarańczy
propozycja grupy o urodzie
Soki Bick Black firmy Wosana z Andrychowa pietnuje