Ciasta w proszku

1. Data: 2004-11-21 15:46:53

Temat: Ciasta w proszku
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poniewaz samodzielne slodkie wypieki mnie poprostu przerastaja, kupilam
babke w proszku i przyznaje, ze jestem mocno zawiedziona.
Ciasta tyle co kot naplakal, ledwo przykrylo dno najmniejszej foremki.
Paskudnie geste, bardziej do rozsmarowania niz wylania.
Teraz sie piecze. Zobaczymy co z niego wyjdzie, ale nie mam szczegolnych
zludzen.
Poniewaz ida swieta a ja jednak wolalabym upiec ciasto a nie tradycyjnie
kupowac w cukierni, to mam do Was pytanie.
Czy mozecie polecic mi konkretne ciasta w proszku konkretnych firm? Takie
sprawdzone, ktore napewno wychodza.
Szczegolna ochote mam na karpatke i WZ-tke :-)
Pozdrowienia
Magda

1. Data: 2004-11-21 18:34:40

Temat: Re: Ciasta w proszku
Od: "Me@My" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli ciasta w proszku to plecam dr.oetker. Z nimi jest podobnie-wychodza
male porcje.
Polecam jednak proste sposoby na udane wypieki, moze troche dluzej sie robi
niz te z proszku ale sa napewno lepsze-bo i tak musisz do tych prochow dodac
jajka, tluszcz itp. Te ciasta w kartonie to tak naprawde maka, cukier i
chemia.
Piotr

1. Data: 2004-11-22 07:22:35

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

> Szczegolna ochote mam na karpatke i WZ-tke :-)

Nie wiem, jak wuzetka, ale po co robic karpatke z proszku? Przeciez to
bardzo proste ciasto. Podejrzewam, ze robienie karpatki wlasnorecznie od
podstaw oraz "z pudelka" jest jednakowo pracochlonne, a wiec po co
faszerowac sie chemia i przeplacac?
Jesli chcesz to moge wklepac przepis na karpatke, to naprawde nic strasznego
;).
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-11-22 08:15:11

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli chcesz to moge wklepac przepis na karpatke, to naprawde nic
strasznego
> ;).

Ja poprosze przepis na karpatke :)

Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2004-11-22 08:21:11

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Me@My" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
dodac
> jajka, tluszcz itp. Te ciasta w kartonie to tak naprawde maka, cukier i

No chetnie bym cos czasem na jakies swieto upiekla ale nigdy nie wyszlo mi
nic dobrego.
Albo zle odmierzam skladniki, albo moze dodaje w zlej kolejnosci, albo mam
zle przepisy (z gazet i z sieci) no w kazdym razie cos musze robic nie tak,
bo ciasta mi sie nie udaja.
A wczorajsze z proszku wyszlo niezle tylko miniaturowe.
Magda

1. Data: 2004-11-22 08:45:00

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A.L." <a...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> faszerowac sie chemia i przeplacac?
> Jesli chcesz to moge wklepac przepis na karpatke, to naprawde nic

:-)) Bardzo bym prosila ten przepis. Tylko czy mozesz napisac dokladnie co i
jak robisz?
Bo boje sie, ze znowu mi nic nie wyjdzie.
Jak odmierzasz, w jakiej kolejnosci wsypujesz, czy cos musi byc zimne a cos
cieple itd.
Zrobie probe generalna w tym tygodniu :-)

Magda
Ps. Kiedy przy wyciaganiu nieudanego ciasta z piecyka moj maz zapytal mnie,
czy wkladalam je do cieplego piekarnika. No i okazalo sie, ze _wszyscy_ o
tym wiedza, ze sie wklada do cieplego....

1. Data: 2004-11-22 08:45:40

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Paskudnie geste, bardziej do rozsmarowania niz wylania.
> Teraz sie piecze. Zobaczymy co z niego wyjdzie, ale nie mam szczegolnych

I co wyszło? Jadalne ciasto czy sama chemia?
Jesli to ciasto zniechęciło Cie do proszkowych wypieków, to moze jednak
zdecydujesz się na upieczenie ciasta tradycyjnie - z mąki, jajek, cukru itp?
Naprawdę warto próbować, pieczenie nie jest trudne a ile daje satysfakcji;-)
Polecam Ci taką babkę, uda na się na 99,99%;-)

Babka ucierana

4 jaja
1 szklanka cukru
1,5 szklanki maki ziemniaczanej
0,5 szklanki maki pszennej
1 kostka masla (200g)
1,5 lyzeczki proszku do pieczenia
zapach, np cytrynowy

Cukier i jajka (całe, bez rozdzielania białka i zółtka) dobrze ubic, dodac
obie maki i prosze oraz zapach. Wlac roztopione i troche ostudzone maslo i
do wysmarowanej maslem i tarta bulka
foremki wlac wszystko.
Jesli ciasto bedzie sie wydawało za rzadkie, to mozna dodac dodatkowo po
łyżce mąki pszennej i ziemniaczanej.
Piec ok pol godziny w temp 190-200 stopni.
Mozna do formy wlac 3/4 ciasta a do pozostalej cwiartki wmieszac lyzke
kakao. To ciemne ciasto wylac na wierzch, bedzie babka marmurkowa. Ja czasem
daje zapach pomaranczowy i troche skorki pomaranczowej

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-11-22 09:03:30

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

a ja prosiłabym o jakiś sprawdzony przepis na w-zkę...
robiłam /usiłowałam robić/ to ciacho już kilka razy, za każdym razem z
innego przepisu ... i za każdym razem totalna porażka...
albo zakalec... albo nie rośnie wcale...
albo moje przepisy nie takie... albo nie mam ręki do w-zki :(

Jini - anioł kobieta, znowu z ochotą na w-zkę ;-)

1. Data: 2004-11-22 09:30:37

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

magda wrote:

> :-)) Bardzo bym prosila ten przepis. Tylko czy mozesz napisac
> dokladnie co i jak robisz?

Wstukam najpozniej jutro, bo mam ten przepis w domu.

> Zrobie probe generalna w tym tygodniu :-)

Bede trzymac kciuki.
Wiele osob bierze sie za pieczenie ciast z pudelka, bo wydaje im sie, ze
jest to w jakims stopniu prostsze od samodzielnego pieczenia. Natomiast
wyglada to w ten sposob, ze do proszku, ktory jest w pudelku, nalezy dodac
jaja, tluszcz, mleko czy cos tam jeszcze, a to, co nam oferuje pudelko, to
maka zmieszana z cukrem i proszkiem do pieczenia + aromaty i inna "chemia".

> Ps. Kiedy przy wyciaganiu nieudanego ciasta z piecyka moj maz zapytal
> mnie, czy wkladalam je do cieplego piekarnika. No i okazalo sie, ze
> _wszyscy_ o tym wiedza, ze sie wklada do cieplego....

Nie przejmuj sie...
Ja w poczatkach mojego pieczenia (na usprawiedliwienie dodam, ze bylo to
baardzo dawno) myslalam, ze mozna skrocic czas pieczenia podwyzszajac
temperature... Spalilam kilka ciast (w srodku nadal surowych) zanim doszlam
do tego, o co chodzi... :)

1. Data: 2004-11-22 11:34:07

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mozecie polecic mi konkretne ciasta w proszku konkretnych firm? Takie
> sprawdzone, ktore napewno wychodza.

Piernik kętrzyński. Nie pamiętam, jakiej firmy ale kętrzyński jest tylko
jeden. Zawsze wychodzi.
Takoż piernik Delecty, ale kętrzyński lepszy.
Do tego bardzo_dużo orzechów laskowych i włoskich i rodzynków.

--
KingAM

"Jestem w podłym nastroju i cały świat poniesie tego konsekwencje"
[Garfield]

miody i nalewki
"lepienie pierogow"
Karkówka