Ciasteczka miodowe 'Turban sędziego'

1. Data: 2005-12-12 19:20:46

Temat: Ciasteczka miodowe 'Turban sędziego'
Od: "Maciek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasteczka miodowe 'Turban sędziego'

Składniki:
- 50 dag mąki
- 1/4 łyżeczki soli
- 2 szklanki wody
- 2 litry oleju z orzeszków ziemnych do głębokiego smażenia
- 50 dag miodu
- 20 dag stopionego masła

Sposób przyrządzania:
Mąkę i sól przesiej do miski. Powoli wlewaj wodę, ciągle
mieszając, aż powstanie gładkie ciasto. Wyrabiaj, aż będzie elastyczne.
Rozgrzej olej w rondlu lub frytownicy, a z ciasta ulep 15-20 małych kulek. Z
każdej kulki utocz długi wałek. Potem rozwałkuj wałeczki na paski o
szerokości 2-3 cm. Każdy pasek zwijaj na palcu, formując go tak, aby
przypominał turban. Smaż na złoty kolor w gorącym oleju. Gdy ciastka będą
złociste, wyjmij je ostrożnie łyżką cedzakową i osącz z tłuszczu na
papierowym ręczniku. W drugim rondlu rozgrzej miód. Gotowe turbany ułóż na
półmisku i polej miodem oraz masłem.

Czy ktoś już je próbował.Przepis znalazłem gdzieś w sieci.
Brzmi smakowicie.

begin 666 px.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

2. Data: 2005-12-12 20:04:00

Temat: Re: Ciasteczka miodowe 'Turban sędziego'
Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Maciek wrote:

> [...]
>półmisku i polej miodem oraz masłem.
>
> Czy ktoś już je próbował.Przepis znalazłem gdzieś w sieci.

Ja mam tylko jedno pytanie: gdzie sedzia ma turban ???? ;)

A tak naprawde, to ciasto podobne do ciasta na churros, hiszpanski
przysmak sprzedawany na kazdej plazy, tam podaje sie je na goraco,
posypane cukrem albo z czekolada. Bardzo smaczne.

Jesli chodzi o Twoj przepis to zastanawia mnie to polewanie maslem -
wydaje misie, ze ciastka smazone w glebokim tluszczu sa juz
wystarczajaco tluste ?

Kot, co nawet sobie maszynke do robienia churros kupil, ale nie robi, bo
usiluje dbac o linie swoja (tragiczna) i menrza - milosnika przysmaku (z
linia znacznie lepsza)

3. Data: 2005-12-12 20:14:12

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Kot, co nawet sobie maszynke do robienia churros kupil, ale nie robi, bo
> usiluje dbac o linie swoja (tragiczna) i menrza - milosnika przysmaku (z

No właśnie. Dlaczego oni mają linie znacznie lepszą

Anet niby mająca linię

4. Data: 2005-12-13 06:44:25

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Anet wrote:

>No właśnie. Dlaczego oni mają linie znacznie lepszą

Bo nie rodza dzieci ??? Albo z innych, nie znanych mi powodow.

Kot na notorycznej diecie cud

Rwanie kurczaka/drobiu...
Boczek faszerowany - mozna prosic sprawdzone przepisy
znowu chleb, prosze o sprawdzony przepis
majonez
Szpinak raz jeszcze