Ciastka do herbaty ...

1. Data: 2004-01-11 10:16:16

Temat: Ciastka do herbaty ...
Od: Bartlomiej Czardybon <N...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Co prawda nie chodzi mi o cos do ukuchcenia (a moze jednak da sie to zrobic
samemu?), ale mam nadzieje, ze ktos mi jednak pomoze :)

Z wczesniej mlodosci - z paczki z Caritasu - pamietam takie brazowawe
ciasteczka, ktore - gdy jedzone bez herbaty - powodowaly (RZECZ ISTOTNA!)
uczucie tlustosci na jezyku i podniebieniu.

Uczucie to nie bylo zbyt mile, wiec ciasteczka nie znikaly magicznie
z kredensu - lasuchy, ktorym nie chcialo sie robic herbaty racze je omijaly.
Ale za to konsumowane z czyms goracym do picia byly niezrownane!

Szukalem ich dzis rano w przyplywie szalu w supermarkecie, ale chyba
nic takiego nie bylo ...

Czy ktos ma pojecie czy sa do dostania (ja sie nazywaja?) lub czy ewentualnie
mozna samemu takie herbatniczki wyprodukowac?

Bartlomiej Czardybon
http://czardybon.net/bartlomiej

1. Data: 2004-01-11 10:41:28

Temat: Re: Ciastka do herbaty ...
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bartlomiej Czardybon napisał:

> Z wczesniej mlodosci - z paczki z Caritasu - pamietam takie brazowawe
> ciasteczka, ktore - gdy jedzone bez herbaty - powodowaly (RZECZ ISTOTNA!)
> uczucie tlustosci na jezyku i podniebieniu.

Śliczne te Rohacze, aż zatęskniłam do lata i z wdzięczności za
przywołanie sierpnia (też byłam wtedy w Tatrach), poszperałam po
książkach z ciastkami :)

Może to było coś w tym stylu?

Biszkopty "Shrewsbury"
500 g mąki,
300 g cukru,
2 jajka,
szczypta soli i trochę cynamonu,
300 g masła

Wyłóż dwie blachy papierem pergaminowym. Przesiej mąkę, zrób w niej
wgłębienie, wsyp cukier, sól, cynamon, wbij żółtko. Posiekaj masło z
mąką, z wszystkich składników zagnieć szybko kruche ciasto. Zawiń je w
folię aluminiową i daj na 2 h do lodówki. Piekarnik nagrzej do 200 stopni.
Rozwałkuj ciasto na grubość 4 mm (podsyp mąką), wycinaj okrągłę
ciasteczka, piecz ok. 10-12 minut.
Te ciastka przechowują się bardzo dobrze, w zamkniętej puszcze zachowują
śieżość przez 2-3 tygodnie.
--
pa, BasiaBjk, słuchając Huun Huur Tu

Britney Spears nude