Ciasto ale jakie?

1. Data: 2002-06-09 11:06:50

Temat: Ciasto ale jakie?
Od: <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem. Synek mojej przyjaciolki konczy niedlugo roczek i chcialabym jej
pomoc zrobic cos slodkiego dla takiego malucha. Niestety maluch jest alergikiem
i nie moze jesc maki zawierajacej gluten (wiec pozostaje kukurydziana i
gryczana, a moze tez ziemniaczana?), nie moze bialka z jajek (!) (wiec
pozostaje tylko zoltko), a co najgorsze nie moze mleka (no ale tu powiedzmy ze
moge je zastapic mieszanka mleczna ze specjalnego mleka w proszku lub moze
kozim mlekiem).
Chcialabym aby maluch w takim dniu mial na stole cos co moze jesc ze wszystkimi
dziecmi, z co nie bedzie tylko chrupkami kukurydzianymi ...
Jezeli ktos zna jakowys przepis bedacy salomonowym wyjsciem to bardzo prosze o
pomoc!
Agnieszka

1. Data: 2002-06-09 12:44:35

Temat: Re: Ciasto ale jakie?
Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

naprawde nie wiem, czy roczne dziecko moze jesc ciasto, ale w wyszukiwarce
na www.puszkkka.vege.pl wpisalam te skladniki, ktore wymienilas i znalazlo
mi kilka przepisow. niestety w wyszukiwarce ni jest okreslone oddzielnie
bialko i zoltko, wiec znaznaczylam, zeby nie bylo jajek...

ANGIELSKI JABŁECZNIK

Składniki:
1,5 szkl. mąki
0,75 kostki schłodzonego masła
2 łyżki cukru
szczypta soli
75 dag kwaskowatych jabłek
0,5 cytryny
30 dag kandyzowanego imbiru
1 łyżka cynamonu
3 łyżki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
3 łyżki marmolady morelowej
Przepis:
Mąkę zagnieść z kawałeczkami masła, cukrem, solą dodając 2-3 łyżki lodowatej
wody. Powinno powstać gładkie, zwarte ciasto. Włożyć na 1 godzinę do
lodówki.

Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne, pokroić na ćwiartki, a następnie na
plasterki. Cytrynę umyć ciepłą wodą, wytrzeć, skórkę zetrzeć do jabłek,
wycisnąć także sok. Imbir drobno pokroić i dodać do jabłek razem z
cynamonem, cukrem i mąką ziemniaczaną.

Nagrzać piekarnik do 200 stopni. Ciasto podzielić na dwie porcje (jedną
trochę większą od drugiej). Większą rozwałkować, włożyć do formy i nakłuć
widelcem. Ściąć wystające brzegi. Ciasto zwilżyć wodą.

Na ciasto rozłożyć masę jabłeczną. Rozwałkować drugi kawałek i przykryć nim
nadzienie jabłkowe ściskając brzegi i formując je faliście. Z pozostałej
ilości ciasta wyciąć elementy dekoracyjne i przy pomocy wody przykleić je do
ciasta. Pośrodku ciasta wyciąć dziurę, aby przez nią mogła wydobywać się
para.

Piec ok. 45 min. Na złoty kolor. Gorące ciasto posmarować podgrzaną
marmoladą, podawać z lodami waniliowymi lub na zimno z bitą śmietaną.
Nadesłał(a): kropka , dnia: 2000-11-10
Źródło / autor: "Ciasta na wegetariańskim stole", Ewa Kmiecik, Natur Art.
2000

SERNIK Z TOFU

Składniki:

60 dag sera tofu, szklanka ugotowanej kaszy manny, 2 banany, 3 łyżki mąki
ziemniaczanej, 2 łyżki oleju, 1/2 szklanki rodzynek, 1/2 szklanki bakalii.
Przepis:
Przez maszynkę przepuścić tofu i banany [równie dobrze można sie posłużyc
mikserem]. Dodać kaszę i pozostałe składniki, dokładnie wymieszać. Przełożyć
masę do posmarowanej olejem formy i piec około godziny w dobrze nagrzanym
piekarniku.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-01-12
Źródło / autor: Przepisy kulinarne z Vegan Planet

=======

bananowiec niebananalny

Czas przygotowania: cały proces do 3 godzin (nie zrażajcie się - ciasto ma
wystygnąć co zajmuje najwięcej czasu)

Składniki:
na ciasto: szklanka mąki razowej pszennej (u mnie graham), pół szklanki mąki
kukurydzianej, 1/2 - 2/3 szklanki oliwy/oleju, szczypta soli, kilka łyżek
wody (z zaparzania rodzynek), pół szklanki wiórków kokosowych

na "nadzienie": kilka bardzo dojrzałych bananów (powiedzmy 3), łyżka słodu,
pół szklanki zaparzonych w niewielkiej ilości wody rodzynek (woda wystudzona
leci do ciasta, szkoda wylewać bo słodziutka!), łyżka oleju, dwie czubate
łyżeczki mąki ziemniaczanej, jedna czubata łyżeczka mąki pszennej (białej!)
rozpuszczone w niewielkiej ilości wody lub lepiej mleka sojowego, dodatkowo
może być wanilia, cynamon oraz karob, kakao, syrop daktylowy
Przepis:
ciasto: do mąki dodać cały olej, sól i wyrabiać dodając wody tyle żeby dało
się zagnieść (niedużo) dodając na końcu wiórki koko. zrobić kulę z ciasta i
włożyć do lodówki na pół godziny. zacząć rozgrzewać piecyk tak żeby po
wyjęciu ciasta miał 200 st.C. posmarować delikatnie olejem foremkę okrągłą
niedużą, ciasto rozpłaszczyć w foremce na grubość około 1,5 cm robiąc
kilkucentymetrowy rant naokoło (pomaga w tym widelec - patent Ki z klanu
gzyraKów). ponakłuwać tymże widelcem. piec około 30 minut. wystudzić.

"nadzienie":
banany zmiksować, na małym ogniu (lepiej na łaźni wodnej!) podgrzać banany z
łyżką oleju i wanilią czy cynamonem, dodać zawiesinę mąk, zagotować, cały
czas intensywnie mieszając żeby się nie przypaliło, dodać rodzynki,
wymieszać, jeśli jest karob/kakao/słód daktylowy to połowę tego budyńku
wymieszać z łyżką powyższego.

reszta:
na wystudzone ciasto nakładać ciepłą masę. jeśli jest dwukolorowa to jakoś
śmiesznie je połączyć. mozna na końcu posypać poppingiem. wystudzić a nawet
do lodówki wstawić (jeśli niedużo zostało to nie ma sensu, i tak zaraz
zniknie ;-)))
Wskazówki i uwagi:
masę mozna zrobić na mleku sojowym (na szklankę mleka dodać ze 2-3 łyżki
słodu, gdzieś po 1 czubatej łyżeczce mąk ziemniaczanej i pszennej),
zagotować mleko z bananami i zrobić budyniek. no i zwiększyć ilość ciasta.
Nadesłał(a): wojmat , dnia: 2001-06-10
Przepis własny autora.

1. Data: 2002-06-09 17:25:48

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: <l...@t...pl>

[...]

Tylko kukurydziana i ziemniaczana!
Poszukaj przepisu na babke parzona zmaki ziemniaczanej. Sorki, nie pamietam,
a nie mam w tej chwili czasu na szukanie. Jak znajde, dam znac.
Na pewno do takiego ciasta konieczny jest proszek do pieczenia.
Ciasto wychodzi przepyszne, lekkie jak biszkopt. Totez mozna je czyms
przelozyc.

Moj syn nie tolerowal ciasta z maki kukurydzianej, choc platki jadal
chetnie.

Mleko rozwodnione 1:1 woda tez mozesz stosowac.
A margaryna tylko ta zwykla, zadne wynalazki.

Ciezkie problemy Cie czekaja.
Kiedy moje dziecko zaczelo postrzegac rzeczywistosc i stwierdzilo, ze nie
moze jesc ciast z moich imienin, rozplakalo sie i powiedzialo, ze to
niesprawiedliwe. Uznalam jego racje. Od tej pory wszystko co bylo na stole
bylo bezglutenowe.
Pozdrowka :-)
Barbara

1. Data: 2002-06-10 14:56:43

Temat: Re: Ciasto ale jakie? [P] alergik
Od: "Monika B-W" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@t...pl> napisał w wiadomości
> Mam problem. Synek mojej przyjaciolki konczy niedlugo roczek i
chcialabym jej
> pomoc zrobic cos slodkiego dla takiego malucha. Niestety maluch jest
alergikiem

Kiedy te urodziny? Czy jestes z W-wy albo duzego miasta (tj. czy
bedziesz miec dostep do maki bezglutenowej).
Polecam ksiazke Moniki Beck-Pietrzak "Moje dziecko jest na diecie" (ja
zamowilam w Internecie chyba w kkkk, jest tez w Proszynskim, ale
drozej) oraz na stronie www.alergia.z.pl w dziale "Warto zajrzec" sa
przepisy.

> i nie moze jesc maki zawierajacej gluten (wiec pozostaje
kukurydziana i
> gryczana, a moze tez ziemniaczana?),
lub bezglutenowa. W Wie sa w sklepie spoz w Al. Wyzwolenia 3/5.

> a co najgorsze nie moze mleka (no ale tu powiedzmy ze
> moge je zastapic mieszanka mleczna ze specjalnego mleka w proszku
lub moze
> kozim mlekiem).
Kozie mleko: NIE!!!!!!!!! Ja robilam nalesniki na Bebilonie Pepti i
byly prawie normalne w smaku.

No dobra, wklepie 1 przepis, ktory wlasnie znalazlam w ksiazce "Moje
dziecko jet na diecie"

Szarlotka:
- 20 dag bezmlecznej margaryny
- 1 szkl drobnej kaszy kukurydzianej
- 1 szkl. cukru
- 1 szkl. maki bezglutenowej (np. po 2 lyzki m. ryzowej, grycznej,
ziemniaczanej, uzupelnic do pelnej szkl. m. kukurydz.)
- 1 lyzeczka proszku do piecz (niekoniecznie)
- cukier wanil. (niekoniecznie; ja bym nie dawala-M.)
- 1 kg jablek obranych utartych na "duzej"tarce
- tluszc i kasza kukurydz. do formy.

Margaryne schlodzic 30 min w zamrazaln. Wymieszac sypkie skladniki. Do
przygotowanej tortownicy wsyp szklanek sypkich produktow, wyrownaj
powierzchnie, na to polowa jablek. Druga szklanek sypkich i reszte
jablek. Na to reszte sypkich prod. Na wierzch wiorki z "mrozonej"
margaryny. Piec w goracym piekarniku ok h. na zloty kolor.
Do tego krem:
- 200 ml soku jablkowego (lub inny, ktory nie uczula, np. gruszkowy)
- kleik kukurydzinay NESTLE (autorka pisze, ze tylko ten)
- 10 dag margaryny bezmlecznej
- 1 szklanak cukru-pudru.
Do soku dosypuj kleik w takiej ilosci, az masa bedzie b. gesta. Utrzyj
margaryne z c.pudrem i powoli, nadal ucierajac, dodawaj kleik
rozrobiony sokiem. Schlodzic w lodowce ponad 1 h.

Smacznego,

--
:-) Monika & Wiktor 16.08.2001, Warszawa Zacisze
www.pompy.pl/wiktor,

1. Data: 2002-06-10 15:02:53

Temat: Re: Ciasto ale jakie? [P] alergik tort galartek,
Od: "Monika B-W" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

No dobra, nastepny przepis.

Tort galaretkowy

- zelatyna na 1 1/2 l galaretki
- 2 szklanki soku jablk.
- 2 szkl. s. z czarnej porzeczki
- 2 szkl. s. marchwiowego.
Moga byc inne, zaleznie od alergii.

3 galaertki w 3 naczyniach. Wyloz duza torotwnic folia alu. Gal. march
i porzeczk do lodowki. Gal. jablk do zamrazalnika (20 - 30 min), gdy
zacznie tezec wlej do tortownicy. i torotnice do zamrazalnika. Gal.
march. przeloz do zamrazalnika itd. az beda 3 wartswy.

1. Data: 2002-06-10 15:05:54

Od: "Monika B-W" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika B-W" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> - zelatyna na 1 1/2 l galaretki

Sprawdzic u producenta pochodzenie zelatyny!!!!!!!!!!!!!!!! zeby nie
byla wolowa (ew. rybia, jezeli dziecko jest uczul. na rybe), tylko
wieprzowa!!!!!

NIE WCHODZCIE NA TE STRONE, TAM JEST DIALER
Re: trochę sie zdziwiłam
Nowa grupa
Miks o lososiu (gazetowy) (P)
goscinnie miksy z forum gazety w. - Poledwica wieprzowa (P)