Ciasto bez jajek i nabiału?

1. Data: 2008-10-03 16:04:09

Temat: Ciasto bez jajek i nabiału?
Od: "Agnieszka D." <a...@a...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zna ktoś może przepis na ciasto/ciasteczka bez jajek i nabiału (wszelakiego:
zaczynając od masła na jogurcie kończąc niestety)? I mógłby mi go podać? Karmię
piersią i już mi niewiele rzeczy jadalnych zostało, a mam ochotę na ciasto lub
ciasteczka. :-)
Jeśli jakaś dobra dusza zna taki przepis to niech mi go poda :-) Albo powie gdzie
szukać.
Z góry dziękuję.
Agnieszka i Staś (03.05.08)

2. Data: 2008-10-03 16:19:28

Temat: Re: Ciasto bez jajek i nabiału?
Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnieszka D. napisał:

> Zna ktoś może przepis na ciasto/ciasteczka bez jajek i nabiału

Kaszkę ryżową dla niemowląt zagnieść z opakowaniem (małym) masła
roślinnego i połową szklanki cukru. Można dodać rodzynki, płatki
migdałowe i pewnie inne urozmaicenia. Z tego czegoś ulepić kule
i piec najlepiej w papierkach muffinkowych, bo mają tendencję do
rozpływania się w piecu i z kul robią się półkule :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2008-10-03 18:08:05

Temat: Re: Ciasto bez jajek i nabia?u?
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka D. wrote:

> [...]
ciasteczka. :-)
> Jeśli jakaś dobra dusza zna taki przepis to niech mi go poda :-) Albo powie gdzie

Jesli mozesz zastapic maslo maslem roslinnym, to sprobuj ten przepis na
ciastka sniezki:

Ciastka sniezki
220 g bardzo miekkiego masla
60 g (1/2 szklanki) cukru pudru
320 g (2 szklanki) maki
1 szklanka posiekanych wloskich orzechow lub pecans

cukier puder do rolowania

Piec rozgrzac do 180°C. Maslo, cukier i make utrzec na mase w mikserze
lub makutrze. Dodac orzechy i wymieszac dokladnie. Rolowac dlugi walek
cienszy niz na kopytka i pociac go na odcinki 2 cm. Kazdy rolowac w
dloniach w kulke. Umiescic na nie posmarowanej blasze, moga byc ciasno,
bo ciastka nie zwiekszaja sie zbytnio w czasie pieczenia, moze tylko o
5-10% wielkosci. Piec 10-15 minut, tylko do momentu, gdy zmienia kolor
na delikatnie bezowy. Zostawic na blasze do wystygniecia przez 5 minut.
Rolowac cieple w cukrze pudrze, i ponownie, gdy ostygna.

Z tej porcji wychodza 42 kulki wielkosci 2.5 cm w przekroju, i mieszcza
sie na jedej blasze wielkosci 30 cm x 40 cm.
Magdalena Bassett

4. Data: 2008-10-03 18:09:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka D." <a...@a...lublin.pl> wrote in message
[...]

Sezamki:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis4589.html

Ciastka z płatków owsianych:
http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=43
06

Makagigi:
http://www.mojeprzepisy.pl/Przepis/makagigi/

5. Data: 2008-10-03 19:45:27

Od: "p" <...@...p> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka D." <a...@a...lublin.pl> napisał w
wiadomości news:gc5fpp$3go$1@news.lublin.pl...
Witam!
Zna ktoś może przepis na ciasto/ciasteczka bez jajek i nabiału (...ciach...)

przerabialem ten temat, w poradni laktacyjnej podpowiedzieli ze mozna uzyc
jajek przepiorczych (5-6jajek przepiorczych = 1 kurze) bo praktycznie nie
alergizuja, oraz tluszcz roslinny, ale wazne by w skladzie nie bylo
serwatki!

i tak wlasnie uzywam -> dziecko nie ma uczulenia :)

mozesz zrobic zwykle ciasto jak na pizze/chleb drozdzowy:

500g maki
40g oliwy
50g drozdzy
sol, cukier
wody (albo np. piwa) tyle ile wezmie ;) okolo 220ml
do tego wlasna inwencja: pestki z dyni, slonecznik, orzechy wloskie :)
zagniesc, zostawic do wyrosniecia 30minut, piec okolo 25minut w okolo
200oC - pieke w keksowce chlebek.

pozdr.

6. Data: 2008-10-03 19:49:57

Temat: Re: Ciasto bez jajek i nabia3u?
Od: "p" <...@...p> szukaj wiadomości tego autora

> "Agnieszka D." <a...@a...lublin.pl> wrote in message
> Witam!
> Zna kto? mo?e przepis na ciasto/ciasteczka bez jajek i nabia3u
> (wszelakiego:
> zaczynaj?c od mas3a na jogurcie koncz?c niestety)? I móg3by mi go podaa?
> Karmie piersi? i ju? mi niewiele rzeczy jadalnych zosta3o, a mam ochote na
> ciasto lub ciasteczka. :-)
> Je?li jaka? dobra dusza zna taki przepis to niech mi go poda :-) Albo
> [...]

jest w tym miod - miodu najprawdopodobniej nie moze kobieta jesc.

> Ciastka z p3atków owsianych:
> http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=43
06

jajka, esencja, czekolada (=mleko) - tez odpada.

> Makagigi:
> http://www.mojeprzepisy.pl/Przepis/makagigi/

znowu miod - pudlo ;)

7. Data: 2008-10-03 19:52:17

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"p" <...@...p> wrote in message news:gc5tbd$4qk$1@mx1.internetia.pl...

> jest w tym miod - miodu najprawdopodobniej nie moze kobieta jesc.

06

> jajka, esencja, czekolada (=mleko) - tez odpada.

> znowu miod - pudlo ;)

Może być słodowy syrop - czyli sztuczny miód
A ciastek owsianych jest multum - dałem kierunek w którym szukać.

8. Data: 2008-10-03 20:33:48

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p" napisał:

> do tego wlasna inwencja: pestki z dyni, slonecznik, orzechy wloskie
:)

Orzechy? Niemowlakowi? Nie ryzykowałabym.

--
Pozdrawiam - Aicha

9. Data: 2008-10-03 20:39:09

Od: "p" <...@...p> szukaj wiadomości tego autora

> :)
>
> Orzechy? Niemowlakowi? Nie ryzykowałabym.

nie niemowlakowi tylko mamie - mama przerabia to na mleko przeciez ;)

pozdr.

10. Data: 2008-10-03 21:09:35

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "p" napisał:

> nie niemowlakowi tylko mamie - mama przerabia to na mleko przeciez
> ;)

No właśnie. Tak jak owe jajka, nabiał itp. A orzechy są jednym z
najsilniejszych alergenów. Jak myślisz, czemu na 75% etykiet produktów
jest napisane, że mogą je zawierać? Bo tak gupia unia kazała?

--
Pozdrawiam - Aicha

PIERWSZY !!!
głosowanie za czystością