Ciasto z jabłkami

1. Data: 2004-05-07 19:37:14

Temat: Ciasto z jabłkami
Od: "ankastys" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy ktoś ma może jakiś fajny przepis na szybkie i tanie ciasto z jabłkami
lub jakimiś innymi owocami?

Anna S.

1. Data: 2004-05-07 20:32:12

Temat: Re: Ciasto z jabłkami
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c7gog1$qi7$1@news.onet.pl> ankastys wrote:

> Witam.
>
> Czy ktoś ma może jakiś fajny przepis na szybkie i tanie ciasto z
> jabłkami lub jakimiś innymi owocami?

Owszemm mam przepis na szybkie tanie z
jabłkami lub jakimiś innymi (dowolnymi) owocami. Ciasto nie nadaje się
do jedzenia. Ale sam przepis jest bardzo FAJNY.

Władysław

1. Data: 2004-05-07 20:48:06

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> Owszemm mam przepis na szybkie tanie z
> jabłkami lub jakimiś innymi (dowolnymi) owocami. Ciasto nie nadaje się
> do jedzenia. Ale sam przepis jest bardzo FAJNY.
>
> Władysław

Trudno w to uwierzyc. Piatek wieczorem, raczej sobota rano, niby weekend
sie zaczyna, a z Ciebie zolc sie leje. Odluzuj.

MB

1. Data: 2004-05-07 20:57:13

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <4...@o...com> Magdalena Bassett wrote:

Odluzuj.

Co? Po jakiemu to? ;-)

Władysław

1. Data: 2004-05-07 21:08:24

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> In <4...@o...com> Magdalena Bassett wrote:
> >

> Odluzuj.
>
> Co? Po jakiemu to? ;-)
>
> Władysław

Wyluzuj?

MB

1. Data: 2004-05-07 21:37:40

Od: Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ankastys" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Witam.
>
> Czy ktoś ma może jakiś fajny przepis na szybkie i tanie ciasto z jabłkami
> lub jakimiś innymi owocami?

http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/placek_z_ja
blkami.htm
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-05-07 23:57:55

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> Owszemm mam przepis na szybkie tanie z
> jabłkami lub jakimiś innymi (dowolnymi) owocami. Ciasto nie nadaje się
> do jedzenia. Ale sam przepis jest bardzo FAJNY.
>
> Władysław

Czasem nie wiem kim jest dżudżu.

poozzddr.Alex

1. Data: 2004-05-08 07:07:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wyluzuj?

Mogłabyś po polsku?

Władysław

1. Data: 2004-05-08 07:41:23

Od: "oranda" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1-Ciasto jablkowe bardzo cynamonowe

składniki
2 szkl. maki pszennej
2 lyzki maki ziemniaczanej
2 lyzki soku z cytryny
kostka (250 g) margaryny
lyzeczka proszku do pieczenia
5 duzych jablek
1 szkl. cukru
6 jajek
cukier waniliowy, cynamon

sposób przygotowania
najlepiej zaczac od jablek, obieram jablka, i kroje na grube plastry, mocno
obsypuje je cukrem waniliowym i cynamonem, odstawiam, niech sobie tak
poleza. teraz roztapiam margaryne. nastepnie trzeba ubic jaja z cukrem na
puch , powoli dodawac sok z cytryny, goraca margaryne a na koncu make
wymieszana z maka ziemniaczana i proszkiem do pieczenia. na wylozona
papierem do pieczenia blache wylac polowe ciasta, przelozyc jablkami i wylac
na nie druga polowe ciasta. ladowac do nagrzanego piekarnika na godzine
(radze pod koniec pieczenia sprawdzic ciasto patyczkiem, i w razie potrzeby
potrzymac w piekarniku dluzej). po upieczeniu posypac cukrem pudrem .
smacznego
ta porcja ciasta starcza mi na okragla foremke o srednicy 26-28 cm.
2-ciasto jabłkowe

> [...]
> 2 cukry waniliowe
>
> Powyzsze skladniki nalezy wymieszac ze soba "na sucho".
> Nastepnie obrac i utrzec na grubej tarce 1 kg jablek.
>
> Sucha mieszanke nalezy podzielic na 3 czesci.
> Na blaszke wysmarowana tluszczem i wysypana bulka tarta wysypac 1/3
mieszanki,
> na to 1/2 jablek, potem mieszanka, potem jablka, i na wierzch znow
mieszanka.
> Na wierzchu polozyc platki z masla (ok. 3/4 kostki).
>
> Piec ok. 40-50 min. w temp. 180 stopni.
> Skladnikow wystarcza na kwadratowa blaszke lub tortownice.

3-Szarlotka krucha najlepsza na świecie

składniki
Ciasto:
4 szklanki maki
lyzeczka proszku do pieczenia
szklanka cukru pudru
1 1/2 kostki masla
6 duzych zoltek
2 lyzki gestej kwasnej smietany

Nadzienie:
8 kwaskowatych jablek, obranych
pokrajanych na polplasterki
1/4 szklanki wody
1 szklanka cukru
2 lyzeczki cynamonu
2 lyzki maki ziemniaczanej
3 lyzki soku z cytryny

3 lyzki tartej bulki
cukier puder do posypania
sposób przygotowania
Ciasto: Make, cukier puder i proszek do pieczenia przesiac do duzej miski.
Maslo pokrajac na male kawalki, dodac do maki i posiekac, az masa bedzie
grudkowata, dodac zoltka i kwasna smietane i wyrobic ciasto (mozna zrobic to
w malakserze). Ciasto podzielic na pol, zawinac w folie i schlodzic
conajmniej godzine lub dluzej. Nadzienie: Pokrajane jablka umiescic w
rondelku, dodac wode i dusic przykryte okolo 15 minut, nie mieszac. Dodac
cynamon i cukier, lekko wymieszac. Make ziemniaczana zmieszac z sokiem
cytrynowym, dodac do masy jablkowej i dusic jeszcze przez 2 minuty. Masa
powinna byc bardzo gesta, ale nie rozgotowana. Rozgrzac piekarnik do 180oC.
Forme (34cm x 23cm) posmarowac maslem i zetrzec do niej na tarce jedna czesc
ciasta. Lekko wgniesc ciasto, tak aby powierznia byla raczej jednoilta i
podpiec w piekarniku przez okolo 8 minut. Wyjac z piekarnika, lekko
przestudzic, posypac tarta bulka, wylozyc na to nadzienie jablkowe i zetrzec
na nie druga czesc ciasta. Piec okolo godziny, az powierzchnia ladnie sie
zrumieni. Lekko przestudzic, posypac cukrem pudrem. Pyszna zarowno ciepla
jak i zimna.
Jest to przepis na dosc spora forme. Ja czesto robie z polowy porcji i pieke
w sredniej (23cm) tortownicy

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c7gvfr$q1t$1@news.onet.pl...

1. Data: 2004-05-08 07:43:02

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mogłabyś po polsku?

Rozluźnij zwieracze, włóż uśmiech na twarz, popuść szczękościsk i uwierz w
dobry strony ludzkości. Każdy je ma. Nawet Ty.

Margola Po Polsku

pastrani?
dekorowanie i podawanie potraw
tiramisu