Ciasto z masa makowa - szukam

1. Data: 2004-04-10 17:58:02

Temat: Ciasto z masa makowa - szukam
Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Potrzebuje pilnie latwy przepis na ciasto z masa makowa (950g) Jezeli nie ma
latwego to postaram sie zawalczyc z nieco trudniejszym ;-)
Bardzo Was prosze, podzielcie sie... I nie odsylacie do Google bo troszke
pozno ...
;-)
Pozdrawiam,
nie przebywajaca czesto na grupach Agnieszka :-)

1. Data: 2004-04-10 18:25:35

Temat: Re: Ciasto z masa makowa - szukam
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> latwego to postaram sie zawalczyc z nieco trudniejszym ;-)
> Bardzo Was prosze, podzielcie sie... I nie odsylacie do Google bo troszke

A ta masa makowa to jaki ma skład?
W przypływie rozpaczy możesz zrobić kruche, podpiec, położyć na to mak, i
kolejną warstwę kruchego zapiec , po wierzchu ozdobić jak mazurek.

W zależności od składu może da się przerobić na makowiec:
http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/makowiec2.h
tm
to jest takie ciasto biszkoptowe przykryte warstwą masy makowej.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2004-04-10 18:37:07

Od: "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ta masa makowa to jaki ma skład?

przepisuje z puszki: mak niebieski, miod sztuczny, bakalie, skorka
pomaranczowa, rodzynki.. reszta nieistotna... :))

> W zależności od składu może da się przerobić na makowiec:

Zapomnialam dodac, ze nie mam drozdzy.. wiec makowiec chyba odpadnie... no,
makowiec taki tradycyjny.. :)
> http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/makowiec2.h
tm
> to jest takie ciasto biszkoptowe przykryte warstwą masy makowej.

Ide ogladac!!
Dziekuje bardzo!! :) Noc przede mna, na pewno cos wykombinuje :) (na Boze
Narodzenie pieklam do godz. 2... :) Wlasnie makowiec! :)) )

Pozdr.
Agn.

1. Data: 2004-04-10 22:03:30

Od: "misiczka" <s...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Potrzebuje pilnie latwy przepis na ciasto z masa makowa (950g) >

Ciasto:

szklanka cukru (może być mniej trochę)
pól kilograma maku
1 kostka masła
3-4 jabłka starte na grubej tarce (duże oczka)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
zapach migdałowy
4 jajka
rodzynki

Mak zalewamy wrzątkiem i czekamy (bez gotowania) aż wessie wodę, mielimy dwa
razy. Mieszamy z cukrem, jabłkami, proszkiem, całymi jajkami (żadnego
ubijania osobno białek), zapachem migdałowym i namoczonymi rodzynkami.
Dodajemy rozpuszczone w garnku masło - przestudzone. Wykładamy masę do
kwadratowej blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i wsadzamy do nagrzanego
do 160 stopni piekarnika, na ponad godzinę.

Polewa:

Wsypujemy do miseczki cukier puder i dodajemy tyle soku z cytryny, żeby masa
dała się rozsmarować na makowcu.
Smarujemy i czekamy aż wyschnie.

Z tej ilości masy makowej 950 gr wyjdą Ci dwie duże prostokątne blachy
makowca :)

pozdrawiam, misiczka

--
Tak czy inaczej żeń się: jeśli znajdziesz dobrą żonę,
będziesz szczęśliwy, jeśli złą - zostaniesz filozofem

Mazurek z karmelem w/g Wkn
dlaczego pęka mi sernik na wierzchu ?
Życzenia
Pomóżcie proszę