Ciąża a lot samolotem

1. Data: 2003-01-20 20:01:31

Temat: Ciąża a lot samolotem
Od: "Kasia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Od kilku miesiecy jestem "dochodzaca" czytelniczka grupy, dzisiaj
zwracam sie o pomoc - jest to dla mnie bardzo wazne.prosze o odpowiedz czy
bezpieczny jest lot samolotem dla cierarnej, chodzi mi glownie o ryzyko
dzidziusia.Mam 32 lata, jestem w 18 tygodniu ciazy (to druga ciaza), wyniki
sa prawidlowe .za tydzien mam zaplanowany wylot i z kazdym dniem coraz
bardziej sie waham czy powinnam leciec.Jesli ktos moze rozwiac moje
watpliwosci lub potwierdzic obawy to z gory bardzo dziekuje.Pozdrawiam
wszystkich grupowiczow - Kasia.

2. Data: 2003-01-20 20:12:07

Temat: Re: Ciąża a lot samolotem
Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

>czy
> bezpieczny jest lot samolotem dla cierarnej, chodzi mi glownie o ryzyko
> dzidziusia.

Witam:-))

zapytaj na pl.soc.dzieci - tam same obecne/przyszłe/przeszłe ciążarówki i na
pewno któraś leciała samolotem:-))

HaNkA

3. Data: 2003-01-20 21:39:35

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kasia" <s...@p...onet.pl> wrote in message news:b0hkf0$gmv$1@news.onet.pl...
> [...]
> bezpieczny jest lot samolotem dla cierarnej, chodzi mi glownie o ryzyko

moja kolezanka leciala na poczatku ciazy. lekarz nie widzial
zadnych przeciwskazan,rzeczywiscie nic sie nie stalo, a byl to lot dlugi
bo przez ocean. glony problem to ew zmiany cisnienia, ale te sa wyrownywane
w kabinie samolotu. dlatego nie poiwnnas sie obawiac.
iwon(k)a

4. Data: 2003-01-20 22:23:09

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:
> [...]
> bardziej sie waham czy powinnam leciec.Jesli ktos moze rozwiac moje
> watpliwosci lub potwierdzic obawy to z gory bardzo dziekuje.Pozdrawiam

Jezeli czeka cie dluzszy lot to mozna obawiac sie glownie zakrzepicy
zylnej. Ciaza to stan sprzyjajacy powstawniu zakrzepow wiec taka
sytuacja jak dluzsze unieruchomienie w pozycji siedzacej + ciaza =
wyzsze ryzyko zakrzepicy.
Polecam informacje zawarte na stronach cdc:

Commercial air travel poses no special risks to a healthy pregnant
woman or her fetus. The lowered cabin pressures (kept at the equivalent
of 1,524 to 2,438 meters [5,000 to 8,000 feet]) affect fetal oxygenation
minimally because of the fetal hemoglobin dissociation curve. Severe
anemia (hemoglobin, 0.5 grams per deciliter [g/dL]), sickle-cell disease
or trait, a history of thrombophlebitis, or placental problems are
relative contraindications to flying; however, supplemental oxygen can
be ordered in advance. Each airline has policies regarding pregnancy and
flying; it is always safest to check with the airline when booking
reservations because some will require medical forms to be completed.
Domestic travel is usually permitted until the pregnant traveler is in
her 36th week of gestation, and international travel may be permitted
until the 32nd week. A pregnant woman should be advised always to carry
documentation stating her expected date of delivery.

An aisle seat at the bulkhead will provide the most space and comfort,
but a seat over the wing in the midplane region will give the smoothest
ride. A pregnant woman should be advised to walk every half hour during
a smooth flight and flex and extend her ankles frequently to prevent
phlebitis. The safety belt should always be fastened at the pelvic
level. Fluids should be taken liberally because of the dehydrating
effect of the low humidity in aircraft cabins.

Women traveling with neonates or infants should be advised to check with
their pediatricians regarding any medical contraindictions to flying.
Infants are particularly susceptible to pain with eustachian tube
collapse during pressure changes. Breast-feeding during ascent and
descent relieves this discomfort.

Vlad

5. Data: 2003-01-21 01:26:28

Od: "melon" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardziej sie waham czy powinnam leciec.Jesli ktos moze rozwiac moje
> watpliwosci lub potwierdzic obawy to z gory bardzo dziekuje.Pozdrawiam

Moja siostra miala taki sam problem, ciaza podobnie zaawansowana,
prawidlowa. Lekarka "nie zgodzila sie" na dlugi lot (8-9 godzin), natomiast
pozwolila na ponad polowe krotszy. Cisnienie w kabinie podczas lotu jest
nizsze niz na ziemi, dodatkowo pojawiaja sie jego spore wachania podczas
zmian wysokosci. Jestes z dzieckiem "jednym" organizmem i wg mnie rownie
wazne jest jak Ty znosisz loty. Siostra wrocila (krotszy lot) i wszystko
jest OK.

--
Melon - grandmaster of sweat, pain and suffering himself.

6. Data: 2003-01-21 18:31:39

Od: "skoniu" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję.Pozdrawiam. Kasia

7. Data: 2003-01-21 20:17:55

Temat: Re: Ci?ża a lot samolotem
Od: "Janusz K" <a...@z...stopki> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Dodam do przedmowcow, ze podczas lotu na duzych wysokosciach (czyli na
takich jak lataja samoloty) organizm narazony jest pewna dawke
promieniowania kosmicznego. Nie pamietam szczegolow, kiedys o tym czytalem-
problem dotyczy ludzi duzo latajacych.samolotami.

Janusz
gg 5018

Selerin, Bromocorn, poldomet, mylostan, amantix ???
dlonie
badania krwi (dlugie)
Zespol Gilberta
resortowy kod identyfikacyjny