Cięcie

1. Data: 2000-12-14 14:55:03

Temat: Cięcie
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przekazuję pytanie od Piotrka Onikki-Gorskiego, który nie może samodzielnie
wejść na grupę: (myślę, że odpowiedzi też warto przesłać na priva, adres
poniżej)

Czy warto teraz, ze wzgledu na pogode, przyciac drzewa (tulipanowca, bez)?

-------------
-------------

2. Data: 2000-12-16 11:33:27

Temat: Re: Cięcie
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Czy warto teraz, ze wzgledu na pogode, przyciac drzewa (tulipanowca, bez)?
> ze
momentu

Masz, więc, do wyboru dwie możliwości a każda jest zła:
-przycięcie drzew teraz i doprowadzenie do przemarznięcia przycinanych
fragmentów.
-przycięcie w lutym/marcu po minięciu obawy dużych mrozów i spóźnienie się
przed wegetacją, bo ta może rozpocząć się np. w styczniu.

Wybierz mniejsze zło.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2000-12-18 08:42:19

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 16 Dec 2000, Krzysztof Marusiński wrote:

> [...]
> -przycięcie w lutym/marcu po minięciu obawy dużych mrozów i spóźnienie się
> przed wegetacją, bo ta może rozpocząć się np. w styczniu.

A ja dodam ze przycinanie bzu (lilak) powinno byc robione po
przekwitnieciu - obcinamy pedy z zawiazanymi nasionami. Grubsze galezie
lepiej pewnie obcinac wczesna wiosna - to ze krzew bedzie w
poczatkowej fazie wegetacji chyba bardzo mu nie zaszkodzi.

Pozdrawiam,

D.P.

RE: Zyczenia
Pelargonia bluszczolistna