Cięcie żelbetu

1. Data: 2009-12-23 10:29:51

Temat: Cięcie żelbetu
Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam do zrobienia otwór pod okno dachowe w stropie żelbetowym, grubosc stropu
ok 8cm. Przymierzam sie, ze zrobie naciecia otworu szlifierka 230mm (duzym
boschem)i poprawie mlotem udarowym. Ten sposob bedzie ok? Sa tarcze fi 230mm,
ktore nadaja sie do zelbetonu i sa w znosnej cenie? Niedawno zepsulem tarcze
diamentowa po kontakcie ze zbrojeniem.

--
Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
Z.

2. Data: 2009-12-23 10:52:34

Temat: Re: Cięcie żelbetu
Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> wrote in message
> [...]
230mm,
> ktore nadaja sie do zelbetonu i sa w znosnej cenie? Niedawno zepsulem

Nie lepiej wywiercić w rogach oraz po linii otwory młotowiertaką , a po
nacięciu granicy skuwać młotem? Do zbrojenia użyć palnika, lub spawarki
większej mocy i obciąć je łukiem?

3. Data: 2009-12-23 12:25:57

Od: "Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> nacięciu granicy skuwać młotem? Do zbrojenia użyć palnika, lub spawarki
> większej mocy i obciąć je łukiem?

Przy okazji kupna tej spawarki kup tez kilka stempli do podparcia stropu.

Maciej

4. Data: 2009-12-23 12:32:22

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl> wrote in message

> Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> >

> Przy okazji kupna tej spawarki kup tez kilka stempli do podparcia stropu.
>
> Maciej

Nie ma potrzeby. Po wykuciu betonu z obszaru okna obcinane pręty można
odbierać rękoma.

5. Data: 2009-12-23 12:34:44

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Maciej" <m...@u...math.uni.wroc.pl> wrote in message

> Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> >

> Przy okazji kupna tej spawarki kup tez kilka stempli do podparcia stropu.

Można wypożyczyć przecienarkę plazmową i wyciąć nią i beton i zbrojenie.
Moja porada jest od stony technicznej projektu a nie od prawa budowlanego.

6. Data: 2009-12-23 20:11:22

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek wrote:

> Można wypożyczyć przecienarkę plazmową i wyciąć nią i beton i
> zbrojenie. Moja porada jest od stony technicznej projektu a nie od
> prawa budowlanego.

Od strony technicznej najtrudniejsze może okazać się zainicjowanie
łuku pomiędzy palnikiem i nieprzewodzącym betonem.

7. Data: 2009-12-23 20:17:07

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cef" <c...@i...pl> wrote in message

> Od strony technicznej najtrudniejsze może okazać się zainicjowanie
> łuku pomiędzy palnikiem i nieprzewodzącym betonem.

Plazma wylatuje z palnika:
http://www.multiplaz.ru/3500.htm

8. Data: 2009-12-23 20:48:37

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek wrote:

> Plazma wylatuje z palnika:
> http://www.multiplaz.ru/3500.htm

Czyli wyrzut gorącego paliwa jak w silniku pulsacyjnym.
Podają, że tnie blachę do 10mm - ale zanim zagrzeje, to skończy
się paliwo - podają, że zbiornik jest na 20 minut, ale skonczy się po 5 min.
To jest do przeciecia płaskownika 3-5mm, ale możesz powalczyć z betonem.

9. Data: 2009-12-23 23:34:15

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cef" <c...@i...pl> wrote in message

> [...]
min.
> To jest do przeciecia płaskownika 3-5mm, ale możesz powalczyć z betonem.

Kup sobie albo wypożycz - bo twoja teoria z czasów króla Ćwieczka.
To nie zagrzewa całej blachy jak palnik tlenowy. Przeczytaj jeszcze raz -
jak cienka jest szczelina. Prawie jak od lasera. Typ, który okazałem potrafi
spawać. Pezry tym wydziela tlen - ważne w ciasnych miejscach. Pozostałe dwa
już wyłącznie do cięcia. Łuk pali się wewnącz palnika.

10. Data: 2009-12-23 23:53:29

Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek wrote:

> Kup sobie albo wypożycz - bo twoja teoria z czasów króla Ćwieczka.

Fizyka się nie zmieniła od tych czasów.

Przeczytaj jeszcze
> raz - jak cienka jest szczelina. Prawie jak od lasera.

Sprawdzi się do 3-5mm. Kup sobie, albo wypożycz,
bo chyba nigdy nie ciąłeś takim palnikiem.
Coś musi ten stopiony materiał wypchnąć - w normalnej plazmie
jest to spręzone powietrze - tu ma to zrobić ten wyrzut gazu z palnika?

>Łuk pali się
> wewnącz palnika.

Aha, to wyjaśnia sprawę.

Do czego mozna wykorzystac gniazda telefoniczne?
Uwaga (!) na zmywarki ELECTROLUX'a ESL/ESI - parują
Mala kaseta pcv (oscieznica) do wykonczenia otworu w gk
filtr do zmywarki - gdzie kupic?
Kuchnia nietypowa