| « poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2000-09-05 10:00:53
Temat: CienCześć
Spotkalem sie na tej grupie z pojecie Jungowskiego Cienia. O ile
dobrze rozumiem to sa wyparte do podswiadomosci pragnienia, emocje
itd. Gdzie w internecie mozna cos na ten temat poczytac ?
Jak mozna poznac wlasny cien ?
Piotr
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
1. Data: 2000-09-05 20:09:25
Temat: Re: Cien> Jak mozna poznac wlasny cien ?
Pewnie mozna mozna go poznac poprzez sny, bo one podobno ukrywaja nasze
podswiadome pragnienia.
spider.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2000-09-05 22:02:32
Temat: Re: Cien
Cześć!
Jak interesuje Cię tematyka cienia. Napisz do mojego znajomego. Na pewno Ci
odpowie..:S...@p...fm
POzdrawiam ...
Piotr Kujawa <p...@f...onet.pl> wrote:
>Cześć
>
>Spotkalem sie na tej grupie z pojecie Jungowskiego Cienia. O ile
>dobrze rozumiem to sa wyparte do podswiadomosci pragnienia, emocje
>itd. Gdzie w internecie mozna cos na ten temat poczytac ?
>Jak mozna poznac wlasny cien ?
>
>Piotr
____________________________________________________
_______
Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2000-09-05 22:07:36
Temat: Re: CienPiotr Kujawa napisał(a) w wiadomości: ...
>dobrze rozumiem to sa wyparte do podswiadomosci pragnienia, emocje
Słów 'wyparte' i 'podświadomość' można nie zrozumieć. IMO to chodzi o
warunkowanie... w chwili zagrożenia skojarzona sytuacja warunkuje reakcję na
nią emocjami. Emocje mają wpływ na warunkowanie stąd to 'wyparcie', jakby
niezależne od woli.
To tworzy negatywne doświadczenia... kompleksy, które fałszują sumienie,
ocenę zagrożeń oraz powiekszają pragnienie, fałszywą motywację.
j...
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2000-09-05 23:15:50
Temat: Re: Cien>Piotr Kujawa napisał(a) w wiadomości:
> Słów 'wyparte' i 'podświadomość' można nie zrozumieć. IMO to chodzi o
>warunkowanie... w chwili zagrożenia skojarzona sytuacja warunkuje reakcję
na
>nią emocjami. Emocje mają wpływ na warunkowanie stąd to 'wyparcie', jakby
>niezależne od woli.
>To tworzy negatywne doświadczenia... kompleksy, które fałszują sumienie,
>ocenę zagrożeń oraz powiekszają pragnienie, fałszywą motywację.
????
Porio
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2000-09-06 07:17:31
Temat: Re: Cien!
"Piotr Kujawa" <p...@f...onet.pl> wrote in message
news:vaf9rs4icqigi5dfg8el7a923guapqcjck@4ax.com...
> Spotkalem sie na tej grupie z pojecie Jungowskiego Cienia. O ile
> dobrze rozumiem to sa wyparte do podswiadomosci pragnienia, emocje
> itd. Gdzie w internecie mozna cos na ten temat poczytac ?
> Jak mozna poznac wlasny cien ?
Jakies tam definicje znajdziesz w ksiazkach.
Gdy czytalem Twoje pytanie przypomnialo mi sie
zdarzenie z czasow podstawowki.
Otoz Pani Dyrektor byla kobieta wysoka
i bardzo szczupla. Ponadto byla bardzo wymagajaca
i bardzo surowo oceniala uczniow --- otrzymac
ocene pozytywna to byl sukces.
Pewnego razu doszlo do kolejnego jej nieuzasadnionego
wybuchu zlosci. Tym razem klasa czula sie tak
bardzo niesprawiedliwie potraktowana, ze ktoras
z kolezanek zapytala sie o co tak naprade chodzi,
co zle robimy jako klasa a tego nie wiemy,
bo nie robimy niczego ze zlej woli.
Odpowiedz byla, ze mnostwo: pierwsza
rzecz z brzegu: niedawno sprawdzono wszystkie
gasnice czy nie sa przeterminowane, sprawne,
zgodne z przepisami. Kilka dni pozniej przyszla
jakas kontrola i nie bylo plomby na gasnicy.
I pytanie Pani Dyrektor: Co Komu przeszkadzala
ta gasnica, dlaczego z czystej zlosliwosci
wszystko w szkole musi byc psute, chociaz
nie ma z tego psujacy zadnej korzysci.
W tym momencie z wielkim trudem powstrzymywalem
sie, aby nie wybuchnac smiechem.
Otoz moj kolega byl grubasem. W spodniach
zepsul mu sie rozporek. Pozniej nastapila tragedia:
urwal sie tez guzik. Kolega byl zaradny: z braku
czego innego, zerwal plombe z gasnicy i zadrutowal
spodnie gdzie trzeba.
Na tym przykladzie widac, jak dzialal CIEN
Pani Dyrektor: osoba bardzo sumienna i wymagajaca
stwarza taka atmosfere w szkole, ze uczniowi
nawet nie przyszlo do glowy aby z problemem
rozporka zwrocic sie o pomoc chocby do woznego
a o sali grona pedagogicznego to lepiej nie mowic.
Do tego szczupla kobieta (nauczycielka) nie jest
w stanie sobie wyobrazic problemow z jakimi ma
do czynienia gruby chlopak (uczen) ((i odwrotnie)).
--
A.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2000-09-07 05:42:13
Temat: Re: CienSłonko napisała:
>> Sorry, ale nie mieszasz troche pojec i koncepcji ????
Nie ma za co ;)
Jak już to nie mieszam, tylko łączę ;)
To tak w sposób dla mnie bardziej zrozumiały. A co coś Ci sie nie
zgadza? Czy nie umiesz tak tego powiązać? A może inaczej to widzisz?
j...
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |