Citrobacter

1. Data: 2002-05-09 09:15:18

Temat: Citrobacter
Od: "Horche" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Moja dziewczyna ma zapalenie pecherza - najpierw posiew wykazywal E. Coli -
teraz sie jej stan pogorszyl ma goraczke, bola ja nerki a w posiewie wyszlo,
ze nie ma juz Coli tylko Citrobacter - ponad 100000 w 1 ml

Co to za bakteria? Czy jest grozniejsza od E. Coli? Czy to ona wywoluje
goraczke, bol nerek itd. czy np. przyplatala sie dodatkowo jakas grypa?

Z gory dziekuje za informacje

Pozdrawiam

Horche

2. Data: 2002-05-09 10:13:40

Temat: Re: Citrobacter
Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Horche" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Co to za bakteria? Czy jest grozniejsza od E. Coli? Czy to ona wywoluje
> goraczke, bol nerek itd. czy np. przyplatala sie dodatkowo jakas grypa?

Citrobacter to bakteria ktora w niewilkiej ilosci moze stanowic flore p.
pokarmowego. Jezeli sie "przyplatalo" w trakcie zdiagnozowanego zakazenia E.
coli to jest kilka mozliwosci:
1. Blad w oznaczeniu E. coli (od poczatku byl Citrobacter) - b. malo
prawdopodobne;
2. Blad w oznaczeniu Citrobacter (nadal jest E. coli) rowniez malo
prawdopodobne;
3. Zanieczyszczenie probki moczu przy pobieraniu, ale wtedy jest z reguly
flora mieszana i wynik jest wydany jako watpliwy;
4. Nadkazenie Citrobacterem w trakcie trwania zakazenia na tle E. coli -
Citrobacter jest oporny na wiekszosc antybiotykow wiec leczenie takim
antybiotykiem na ktory jest on oporny spowodowalo wyeliminowanie E. coli, a
namnozenie sie na to miejsce Citrobactera.

Wszystkie mozliwosci powinien przeanalizowac lekarz i ewentualnie wypisac
antybiotyk lub skierowac na powtorne badanie moczu.
pozdrawiam
Wioletta Swiatek-Kwapniewska

i znów " pigułka"
Problemy z ... głową