Co daje nawożenie...

11. Data: 2005-07-19 18:40:08

Temat: Re: Co daje nawożenie...
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dbjc0a$bbj$1@atlantis.news.tpi.pl random name

> Terminy nawozy mineralne i sztuczne to synonimy;)

Hejka. Nie wszystkie nawozy mineralne są sztuczne, czyli wyprodukowane
za pomocą syntezy chemicznej. Są tylko potocznie tak nazywane. Czy coś, co
można wykopać z ziemi jest sztuczne? Nie dostrzegasz różnicy miedzy mączką
fosforytową, kainitem czy dolomitem a superfosfatem, saletrą amonową czy
mocznikiem? Może warto poczytać o sposobach produkcji nawozów mineralnych,
żeby dostrzec subtelną różnicę.

> Nadal twierdzisz, ze nie zachecales do stosowania nawozow
> sztucznych?

Żebyś przeczytał mój post do końca, a szczególnie zajrzał do PS, gdzie
podałem link ( http://www.sciagawa.pl/a/5135.html ), to może pod innym
adresem skierowałbyś swoje pretensje. To chyba fałszywa konkluzja, żeby
osobę bez komentarza cytującą dosłownie czyjś tekst łączyć z propagowaniem
zawartych w nim treści.
Ale to, że tylko zacytowałem ten tekst na temat mineralnego odżywiania
roślin nie oznacza, że odżegnuję się od tzw. nawozów sztucznych. Stosowałem
je, stosuję i zamierzam nadal stosować, podobnie jak nawozy organiczne i
zielone nawozy.
Pozdrawiam nieortodoksyjnie Ja...cki

12. Data: 2005-07-19 20:00:11

Od: "random name" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:dbjc0a$bbj$1@atlantis.news.tpi.pl random name

> Może warto poczytać o sposobach produkcji nawozów mineralnych,
> żeby dostrzec subtelną różnicę.

Nie twierdze, ze nawozy mineralne musze powstawac w skutek syntezy chemicznej.
Natomiast z cala stanowczoscia twierdze ze zachecajac do stosowania nawozow
mineralnych zachecales to stosowania nawozow sztucznych.

Moze wiec warto poczytac:
Bardzo trafna (rozwiewajaca wszelkie watpliwosci) definicja nawozow:
http://encyklopedia.interia.pl/haslo?hid=89555

Nastepnie proponuje ponizsza lektore:
- Artykul: "Rolnicze zanieczyszczenia wod"
http://www.czystaokolica.wolsztyn.pl/wody.htm
- Artykul: "Rodzaje ścieków i ich typowe składniki"
http://www.publikacje.hdwao.aplus.pl/rodzaje_sciekow
.php
- Artykul:"Kto uzyznia rzeki? Zanieczyszczenia wody w obszarach wiejskich":
http://www.wolebyc.pl/woda/kto_urzyznia_rzeki.html
- Artykul: "Zagrożenia gleby":
http://www.wszpwn.com.pl/default.asp?section=KLUB&ID
=4275

> To chyba fałszywa konkluzja, żeby
> osobę bez komentarza cytującą dosłownie czyjś tekst łączyć z propagowaniem
> zawartych w nim treści.

Obys mial racje;)

13. Data: 2005-07-19 20:28:55

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
.php
> - Artykul:"Kto uzyznia rzeki? Zanieczyszczenia wody w obszarach wiejskich":

Zachęcam do stosowania nawozów sztucznych z mikroelementami kiedy
zachodzi potrzeba, w potrzebnych ilościach.
Nawoływanie do niestosowania ich uważam za nieodpowiedzialny wybryk.
Pozdrawiam.Mirzan

14. Data: 2005-07-19 21:08:21

Od: "random name" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zachęcam do stosowania nawozów sztucznych z mikroelementami kiedy
> zachodzi potrzeba, w potrzebnych ilościach.
> Nawoływanie do niestosowania ich uważam za nieodpowiedzialny wybryk.

Czy ktos nawolywal w tym watku do _nie_ stosowania nawozow sztucznych?

Pozdrawiam z nad dolnego biegu Wisly- Zatoki Gdanskiej
gdzie skutki nawolywania do stosowanie nawozow mineralnych
sa wielopostaciowe i szczegolnie dostrzegalne.

15. Data: 2005-07-19 21:55:40

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dbjm5j$mf8$1@atlantis.news.tpi.pl random name

> [...]
.php
> - Artykul:"Kto uzyznia rzeki? Zanieczyszczenia wody w obszarach

Hejka. Mógłbyś streścić w kilku zdaniach? :-D

> Obys mial racje;)

Bo co w przeciwnym przypadku? :-)
Pozdrawiam nonszalancko Ja...cki

16. Data: 2005-07-20 06:29:23

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dbhc7d.2i8.1@news.Dziadek.priv.pl Dziadek
<dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał(a):

> I tu się zgadzam, nie wszystkie rośliny mogą pobierać azot
> atmosferyczny

Hejka. Zacytowany przeze mnie tekst zawiera wiele uproszczeń. Skoro
jednak nie został potraktowany jako "ściągawa", to wymień Henryku chociaż
jedną roślinę, która samodzielnie potrafi pobierać azot z powietrza.
Jak dokładnie, to dokładnie. :-D
Pozdrawiam precyzyjnie Ja...cki

17. Data: 2005-07-20 08:11:03

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> [...]
> Henryku chociaż jedną roślinę, która samodzielnie potrafi pobierać
> azot z powietrza. Jak dokładnie, to dokładnie. :-D

A po co, I Ty i ja wiemy o co chodzi a wątek na grupie chyba zbyt się
rozrósł, warto chyba go już zakończyć

--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

18. Data: 2005-07-20 10:41:38

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dbl7vn.2d8.1@news.Dziadek.priv.pl Dziadek
<dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał(a):

> A po co,

Hejka. Dla zabawy, dla nauki, dla tych, którzy nie wiedzą...

> I Ty i ja wiemy o co chodzi

A podobno wypisujemy bzdury. :-(

> a wątek na grupie chyba zbyt się
> rozrósł, warto chyba go już zakończyć

Nie takiej długości wątki na tej grupie się przewinęły. ;-) Jeszcze
przecież nie odezwał się Sławek SWP. :-)
Pozdrawiam notoryjnie Ja...cki

19. Data: 2005-07-20 12:45:48

Od: "Dziadek" <dziadunio_1@USUN_TOpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Nie takiej długości wątki na tej grupie się przewinęły. ;-)
> Jeszcze przecież nie odezwał się Sławek SWP. :-)
> Pozdrawiam notoryjnie Ja...cki

No to niech się Sławek odzywa , ja już jestem na emeryturze a wiesz że
emeryci nie mają czasu :-D
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

20. Data: 2005-07-21 18:08:46

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziadek napisał(a):
> No to niech się Sławek odzywa , ja już jestem na emeryturze a wiesz że
> emeryci nie mają czasu :-D

Coś kopiesz i murujesz w miedzyczasie?
;-)))
pozdr. Jerzy