Co inny okulista to inna diagnoza

1. Data: 2003-11-18 22:49:40

Temat: Co inny okulista to inna diagnoza
Od: WITUX <witux@***poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem. Bylem w 2001 roku u okulisty zbadac wzrok i zamowic
okulary. Badanie komputerowe wykazalo :
Nadzwrocznosc z astygmatyzmmm nadwzrocznym.
Oko lewe +2,25(cyl.0,5)
Oko prawe +2,0 (cyl.0,75). Po dopasowaniu okularow widZialem dobrze z
bliska i z dali.
Teraz byłem u innego lekarza zbadac wzrok bo lewe cos sie osłabiło
W badaniu (komp) wyszło Nadwzroczność L+2,25 , P+1,25 ,a przepisal mi
L+2,0 P+0,75 (bez cylindrów). Te szkla przepisane przez niego to
tragedia ! Niby widzialem dobrze u lekarza ale w domu jak siedze przy
komputerze lub czytam z bliska to widze żle na lewe(zamazanie) gdy
patrze w dal (obuocznie) to samo (zamazanie).
Dlaczego co lekarz to inna diagnoza ? Chyba powinienem mieć mocniejsze
szkła a nie słabsze. Dlaczego jest różnica wyniku komputerowego ?

Pozdrawiam
WITUX

2. Data: 2003-11-19 07:13:25

Temat: Re: Co inny okulista to inna diagnoza
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bpe7n8$8qc$...@n...news.tpi.pl,
WITUX <witux@***poczta.fm>:
> [...]
> Dlaczego co lekarz to inna diagnoza ? Chyba powinienem mieć mocniejsze
> szkła a nie słabsze. Dlaczego jest różnica wyniku komputerowego ?

Ciezko powiedziec. Przy cylindrach w 1. badaniu byl znak "-"?

Autorefraktometry bywają zawodne, np. z powodu podswiadomego akomodowania w
czasie pomiaru. Sa tez roznej jakosci.

Jesli widzisz nieostro, to moze cos jest zle dobrane. Nie dostales do
czytania tabliczki z bliska przy dobieraniu szkiel, tylko tablica?

Moze sprobuj wrocic do tego okulisty, z ktorego byles zadowolony w 2001?

--
Robert

3. Data: 2003-11-19 07:43:02

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WITUX" <witux@***poczta.fm> napisał w wiadomości

> Dlaczego co lekarz to inna diagnoza ? Chyba powinienem mieć mocniejsze
> szkła a nie słabsze. Dlaczego jest różnica wyniku komputerowego ?

Sam mam problemy ze wzrokiem, na szczęście tylko na jednym oku. Dokładnie
astygmatyzm z krótkowzrocznością. Od dziecka okulisci próbowali mi dobierać
różne okulary, ale w efekcie kończyło się na tym, że po bezowocnym
dobieraniu wielu szkieł w końcu dawali mi jakieś, w których widziałem tak
samo źle. Mówiono mi że muszę je nosić, bo inaczej wzrok mi się pogorszy.
Oczywiście przez jakiś czas nosiłem, ale potem dałem sobie spokój, a wzrok
mam na takim samym poziomie pomimo pracy przy komputerze.

Ostatnio dorwałem fajna książkę Williama Bates'a, traktującą o wzroku i
ćwiczeniach na poprawę. Muszę przyznać, że po zastosowaniu się do jego
zaleceń i wykonywaniu prostych ćwiczeń zniknęły mi już latające ciapki z oka
z astygmatyzmem. Polecam.

http://www.merlin.com.pl/sklep/sklep/strona.glowna?s
tr=fis216086&skad=uzkmuc
pmny

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

4. Data: 2003-11-19 10:08:06

Od: WITUX <witux@***poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli widzisz nieostro, to moze cos jest zle dobrane. Nie dostales do
> czytania tabliczki z bliska przy dobieraniu szkiel, tylko tablica?
Dostałem tabliczke z bliska i powiedziałem ze na lewe nie widze.
Odpowiedz otrzymałem - TAK MUSI BYĆ.

> Moze sprobuj wrocic do tego okulisty, z ktorego byles zadowolony w 2001?
Chciałbym ale , okulista ten już nie żyje :(

5. Data: 2003-11-19 10:13:52

Od: WITUX <witux@***poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaleceń i wykonywaniu prostych ćwiczeń zniknęły mi już latające ciapki z oka

No tak , ale ja mam dalekowzroczność z astygmatyzmem nadwzrocznym , a to
inna wada.

6. Data: 2003-11-19 11:07:45

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bpffib$spb$...@n...news.tpi.pl,
WITUX <witux@***poczta.fm>:
> Dostałem tabliczke z bliska i powiedziałem ze na lewe nie widze.
> Odpowiedz otrzymałem - TAK MUSI BYĆ.

Jesli w nowych widzisz gorzej niz w starych, to chyba tak nie musi byc.
Korekcja powinna byc raczej taka, zebys widzial optymalnie.

> Chciałbym ale , okulista ten już nie żyje :(

No tak... W takim razie wybierz sie do innego okulisty.
Moze uda Ci sie wynegocjowac bezplatne badanie z dobraniem szkiel w
gabinecie optycznym z okulistą. Np. powiedz, ze kupisz u nich okulary, o ile
dobiora Ci takie, w ktorych bedziesz widzial lepiej niz w starych.

--
Robert

7. Data: 2003-11-19 11:20:40

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WITUX" <witux@***poczta.fm> napisał w wiadomości

> No tak , ale ja mam dalekowzroczność z astygmatyzmem nadwzrocznym , a to
> inna wada.

Ale książka traktuje o wszystkich wadach i opisuje sposoby radzenia sobie z
różnymi dziwnymi przypadlościami, które czasem nawet trudno wytłumaczyć
komus, kto takiego czegoś nie ma. Ja tylko napisałem, że w moim przypadku i
z moją wadą, udało mi się osiągnąć pewną poprawę z czego wnioskuję, że pan
Bates wielkim specjalistą od wzroku był :)
Akurat w wydaniu, które mam same ćwiczenia są w dodatku na końcu, a cała
książka to głównie teoria, ale bardzo przydatna.

8. Data: 2003-11-19 12:03:15

Temat: Ćwiczenia oczu. Było:Co inny okulista to inna diagnoza
Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-11-19 08:43, Użytkownik Trapez napisał:

> [...]
> zaleceń i wykonywaniu prostych ćwiczeń zniknęły mi już latające ciapki z oka

Witam!
Mam pytanie.
czy w związku z tym, czego się niedawno na tej grupie dowiedziałem (nt.
zastosowania pełnej korekcji, i że ćwiczenia oczu, które mi kazano
wykonywać w podstwówce nic nie pomagają) ta książka ma jakieś "naukowe
podstawy"?
Z wypowiedzi casusa i Roberta wywnioskowałem raczej, ze nie należy
ćwiczyć i przemęczać wzroku.

--
Paweł Muszyński

9. Data: 2003-11-19 12:25:24

Od: WITUX <witux@***poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki
Już ją sobie zamówiłem :-)

pozdr
witux

10. Data: 2003-11-19 12:31:59

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...org> napisał w wiadomości

> [...]
> podstawy"?
> Z wypowiedzi casusa i Roberta wywnioskowałem raczej, ze nie należy

Nie wiem jakie ćwiczenia przemęczają wzrok, ale te opisane w książce są
głównie relaksacyjne, mające doprowadzić do prawidłowego napięcia mięśni
odpowiedzialnych za to co się dzieje w oku, oraz odpowiednim dopasowaniu
pracy mózgu do wady. Nie wiem jak naukowe podstawy, ale po zrobieniu jednej
tablicy do ćwiczeń nad astygmatyzmem (takie promieniście rozchodzące sie
linie, odpowiednio pokolorowane) w końcu zobaczyłem o co chodzi z moim
astygmatyzmem. Autor tłumaczy np. fenomen niektórych plemion indińskich u
których dokładność widzenia przekracza wielokrotnie przyjęte normy i jak
odpowiednim treningiem można się zbliżyć do ich osiągnięć.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

dziewica u ginekologa
palenie a jelito grube...??
Pigułka a zioła i herbaty
nadczynnosc tarczycy endokrynolog vs okulista Wroclaw
Uwaga studenci medycyny !