palenie a jelito grube...??

1. Data: 2003-11-18 20:48:47

Temat: palenie a jelito grube...??
Od: "PEPE" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam!
proszę o opinię:
moja znajoma cierpi na "wrzodzejące zapalenie jelita grubego"...
do niedawna paliła umiarkowanie, ale jak sama zauważyła - podczas prób
rzucania, lub ograniczania palenia dolegliwości jelitowe pogłębiały się, do
czego nie przywiązywała większej wagi, nie widząc związku....
w tej chwili przebywa na leczenui szpitalnym i rzecz jasna odstawiła
papierosy
tymczasem opinie lekarzy są takie, że powinna wrócić do palenia!!!
ponoć nikotyna ma zdolności łagodzenia objawów choroby...
czy ktoś wiarygodnie może mi to potwierdzić, podać jakieś żródło gdzie to
można sprawdzić?
po raz pierwszy spotykam się z namawiającymi do palenia lekarzami, więc
raczej nieufnie podchodzę do takiej "terapii"...
a skoro już nikotyna ma ponoć tak pozytywne działanie, to czy nie można jej
aplikować pod inną niż rakotwórczy dym postacią?
pozdrawiam
PP

2. Data: 2003-11-19 07:43:38

Temat: Re: palenie a jelito grube...?? - długie i UWAGA !!! DO :-)
Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> proszę o opinię:

Nie będzie to opinia lekarza...

> [...]
> ponoć nikotyna ma zdolności łagodzenia objawów choroby...
> czy ktoś wiarygodnie może mi to potwierdzić, podać jakieś żródło gdzie to

W/g tej grupy nie będzie to opinia wiarygodna ale... nie mogłem się
powstrzymać - wybaczcie...

> [...]
jej
> aplikować pod inną niż rakotwórczy dym postacią?

[cyt.]
Bielsko 08.12.1998
Mam 59 lat. W ubiegłym roku rozpoznano u mnie owrzodziały guz rakowy w
jelicie grubym. Rozpoznanie z wycinka pobranego z jelita było następujące:
naciek nowotworowy w prostnicy. Od lutego stosuję żywienie optymalne. Na
wadze ubyłem kilkanaście kilogramów, ustąpiły mi bóle nerek spowodowane
kamicą na którą już wcześniej byłem operowany. Dolegliwości ze strony jelita
grubego ustąpiły. Kolos kopia wykonana w końcu października wykazała tylko
niewielki i polip i lekki stan zapalny jelita grubego. Owrzodzenie rakowe
zniknęło. Czy nie powróci już nigdy?

Franciszek B.

Przyczyną wrzodziejącego zapalenia jelita grubego i raka w tym jelicie jest
określony model żywienia, którego skutkiem jest przewaga układu para
sympatycznego w jelitach. Czynniki, powodujące takie zmiany w odżywianiu,
przy których nie występuje przewaga układu para sympatycznego w jelicie
grubym, chronią przed zachorowaniem na wrzodziejące zapalenie jelita grubego
i raka tego jelita. Pobudzanie układu sympatycznego zmienia, poza
świadomością człowieka, jego skład diety tak, że pojawia się przewaga układu
sympatycznego także w jelicie. Palenie tytoniu wpływa na skład diety w
kierunku jej przesunięcia bliżej pastwiska. Papierosy są drogie, dlatego
palacz musi kupować produkty spożywcze tańsze. Badania wykazały, że palacze
piją więcej kawy, alkoholu, spożywają dużo więcej węglowodanów, jedzą mniej
w kaloriach. A taka dieta nie sprzyja rozwojowi wrzodziejącego zapalenia
jelita grubego czy raka. W różnych badaniach wykazano, że palacze chorują
rzadziej na raka jelita grubego i na wrzodziejące zapalenie tegoż jelita.
Chorują na te choroby 5,7,11 razy rzadziej niż niepalący. Nie znaczy to, że
trzeba palić. Oznacza , że trzeba wiedzieć. Tylko przy żywieniu optymalnym
utrzymuje się równowaga w układzie wegetatywnym w całym organizmie i w
poszczególnych jego narządach. Przy żywieniu optymalnym nie ma warunków
potrzebnych do zachorowania na wrzodziejące zapalenie jelita grubego czy na
raka tegoż jelita. Żywienie optymalne jest leczeniem przyczynowym w obu tych
chorobach. Nic też dziwnego. że i u pana nowotwór ustąpił. Nie spotkałem
nigdy u stosujących żywienie optymalne przypadków zachorowań na wrzodziejące
zapalenie jelita grubego czy raka tego jelita. Jeżeli u pana nowotwór
ustąpił, nie wróci prawie na pewno. Trzeba przeprowadzać badania kontrolne,
a polip, jeśli będzie objawiał się dolegliwościami należy usunąć
operacyjnie.
[kon.cyt.]

Słowniczek :-) :

"pastwisko" - odżywianie się prawie wyłącznie produktami roślinnymi
"korytko" - mieszanie produktów roślinnych i odzwierzęcych
"żywienie optymalne" - lub "dieta optymalna", sposób odżywiania niepopierany
(wręcz zwalczany) przez oficjalną medycynę/dietetykę, który w ostatnich
latach stosuje coraz więcej osób w kraju i zagranicą (ostrożne szacunki
mówią o 2 mln osób i nawet jeden były prezydent siem na to załapał)

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral (już 4-ry lata na ZO i ciągle 28 kg Polaka mniej
;-) )

3. Data: 2003-11-22 21:13:22

Temat: Re: Re: palenie a jelito grube...?? - długie i UWAGA !!! DO :-)
Od: La Luna <blueluna@wytnij_to.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pamiętnego dnia Wed, 19 Nov 2003 08:43:38 +0100, "Jadarek"
<d...@p...onet.pl> wystukał/a złowieszcze słowa:

>Franciszek B.

Czy ktos potrafi mi wytlumaczyc dlaczego we wszelkich reklamach
cudownych kuracji, wspanialych lekow lub substancji - zawsze jako
przyklady cudownych ozdrowien przedstawia sie opinie i relacje osob
podpisanych jako Anna z Dolnego Slaska, Barbara (38 lat) lub
Franciszek B. ?
Skoro komus jakas kuracja tak bardzo pomogla, jest tak wdzieczny
producentowi jakiegos leku za wyleczenie lub tworcy jakiejs diety za
umozliwienie powrotu do zdrowia ze chce o tym powiedziec w reklamie
czy podziekowaniu - czemu te osoby nie podpisuja sie imieniem i
nazwiskiem?

Moze dlatego ze nie istnieja?
Czy moze sie myle?

Pozdrawiam
Agnieszka Mockałło
http://www.zwierzeta.cisza.pl/
Odpisujac na priv, usun "wytnij_to" z adresu

4. Data: 2003-11-24 07:29:54

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> umozliwienie powrotu do zdrowia ze chce o tym powiedziec w reklamie
> czy podziekowaniu - czemu te osoby nie podpisuja sie imieniem i

http://www.polania.pl/dok/czerniak/osobie.doc

Znam człowieka osobiście... tekst nie najwyższego lotu ale liczą się fakty,
no nie ? :-)
Na stronie głównej są telefony do autora artykułu oraz do lekarzy Arkadii
Polania - kto chce to i zadzwoni i siem zapyta.

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

Pigułka a zioła i herbaty
nadczynnosc tarczycy endokrynolog vs okulista Wroclaw
Uwaga studenci medycyny !
Magnez
narkotyki a narkoza