Magnez

1. Data: 2003-11-18 18:31:35

Temat: Magnez
Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich

Mam takie pytanie: czy magnez może w jakikolwiek sposób może działać
pobudzająco? Np ułatwiać rozbudzenie przez pobudzenie wydzielania hormonów?
Jeśli tak to jaki to działanie ma mechanizm?

2. Data: 2003-11-18 20:11:37

Temat: Re: Magnez
Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam takie pytanie: czy magnez może w jakikolwiek sposób może działać
> pobudzająco? Np ułatwiać rozbudzenie przez pobudzenie wydzielania
hormonów?
> Jeśli tak to jaki to działanie ma mechanizm?

Magnez działa na nas raczej uspokajająco... Jest to związane z blokowaniem
receptorów NMDA w naszym mózgu (NMDA to układ receptorowy zwiazany z tzw.
aminokwasami pobudzającymi). Stąd magnez powinien być uzupełniany m.in. u
wszystkich zagrożonych napadami padaczkowymi, udarem niedokrwiennym.
Tym niemniej neuronom jest Mg potrzebne do normalnego funkcjonowania i
wzajemnego przekazywania impulsów, np. jako kofaktor neuronalnej i
śródbłonkowej ATPazy zależnej od Mg.
Po trzecie Mg rozszerza naczynia, w tym naczynia mózgowia = zwiększa
przepływ krwi (i dostawę tlenu oraz glukozy) przez mózg. Poprawa
neuronalnego bilansu energetycznego=lepsze samopoczucie.

Tyle wiem...

SzM

narkotyki a narkoza
Jak zdezyfekować buty?
po wizycie u okulisty
Problem z widzeniem
szukam notatki jakies o ekonomika zdrowia oraz instytucje opieki zdrowotnej oraz..