Co moze byc przyczyna?

1. Data: 2006-11-20 23:58:53

Temat: Co moze byc przyczyna?
Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie jestesmy w trakcie diagnozowania naszego 15 miesiecznego synka.
Do niedawna byl chory dosyc mocno, mial silne obrzeki calego ciala, chora
cala powierzchnie skory, duze problemy z ukladem pokarmowym, zoltaczke,
mase innych problemow.
Niestety, przez wiele miesiecy bylo to diagnozowane jako alergia mimo wizyt
u najrozniejszych specjalistow (bo wiecie, cos na skorze u dziecka oznacza
zawsze alergie)...
Teraz jest juz o niebo lepiej, ja wiem tez ze syn chorowal od urodzenia na
silna drozdzyce jelit, wiem tez ze urodzil sie prawdopodobnie z cytomegalia
lub zachorowal na nia tuz po porodzie.

Obecnie sytuacja wyglada tak ze stan skory jest o niebo lepszy, wlasciwie
nie ma sie do czego przyczepic (glownie wyleczenie infekcji jelit tu
pomoglo), obrzeki ustapily takze w czasie leczenia, podobnie jak problemy z
ukladem pokarmowym.
Na dokladke wyglada na to ze cytomegalia minela bezobjawowo raczej -
badania nie wykazuja jakichs typowych po niej powiklan.

Niestety, pozostaly niewielkie obrzeki, stale utrzymujace sie pod oczami
oraz czasem mam wrazenie ze pod wieczor lekko opuchniete sa nozki.
Problemem jest to ze moj syn jeszcze sam nie chodzi - i choc to jeszcze
moze byc norma bo jest ciezki dosyc - to neurolog powiedziala ze ma mocno
obnizone napiecie miesniowe.
Od wielu miesiecy Przemek nie urosl ani cm, nie przybral tez nic na wadze
(jak mial 3 miesiace to mial 10 kilo i byl wielki a teraz ma w wieku 15
miesiecy 12.2 kilo).
Ma od dawna lekko zazolcona skore choc je bardzo malo dyni i marchewki.
Bilirubina w normie, enzymy watrobowe tez.

Czekamy na wynik testu metabolicznego moczu, wlasnie odebralam wyniki
zlecone przez endokrynologa.
Hormony tarczycy zupelnie ok - za to dziwny wyszedl poziom wapnia i fosforu
- bo wapn przekracza nieco norme a fosfor jest jej gorna.
U endokrynologa mamy sie zjawic jak juz bedzie test metaboliczny zrobiony,
czyli za jakis tydzien, dwa.
A ja nie wiem jak mam zinterpretowac ten wynik - bo zwykle jest przeciez
tak ze jak wapnia jest za duzo - to fosforu za malo lub na odwrot.
Z jakiego powodu i tego i tego jest duzo?
Czy ktos moglby mnie oswiecic?
Bylabym wdzieczna...
Moze powinnam przed wizyta u endokrynologa zrobic jeszcze jakies badania,
zeby rozjasnic sytuacje?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

2. Data: 2006-11-21 01:31:44

Temat: Re: Co moze byc przyczyna?
Od: KQR <"kqr[wytwal]"@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.resmedica.pl/zdart6999.html

Tak mi sie nasunelo w zwiazku z kotami

3. Data: 2006-11-21 06:40:01

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Tue, 21 Nov 2006 02:31:44 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako KQR, a następnie
wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Tak mi sie nasunelo w zwiazku z kotami

A mozesz powiedziec ktory z objawow nasunal Ci to podejrzenie?
Powiem od razu ze niesluszne, bo toxoplazmoze mial sprawdzana, z innej
okazji.
Czy sama obecnosc kotow w okolicy dziecka wystarczy?
Mnie juz ta osbesja na tym punkcie zaczyna smieszyc, lekko histerycznym
smiechem, ale to reakcja obronna przed notorycznym wkurzeniem ;)
Cokolwiek z dzieckiem sie dzieje a ktos dowie sie ze mam koty - to na pewno
toxoplazmoza albo uczulenie na nie.
Po pewnym czasie czlowiek obojetnieje.
Wiesz, dziecko moze sie ewentualnie toxoplazmoza od kota zarazic - czemu
nie.
Ale moze sie zarazic milionem wiecej chorob od ludzi.

Jak na razie wiem o dwoch chorobach zakaznych ktore JA, nie moje koty -
sprzedalam dziecku.
I o kilku wirusowkach ktore zalapal od ludzi na miescie najczesciej.

Naprawde - koty to nie przyczyny calego zla na tym swiecie.

4. Data: 2006-11-21 08:01:04

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jestem pediatrą, i tak w formie zupełnie luźnego skojarzenia: powiedz,
czy ogólne badanie moczu jest w porządku, i jaka jest kreatynina. To tak w
ramach małej obsesji.

--
Krzysiek, EBP
Chi beve birra campa cent'anni

5. Data: 2006-11-21 08:01:16

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna napisał:
> A mozesz powiedziec ktory z objawow nasunal Ci to podejrzenie?
Niektórzy po prostu widzą wszędzie agentów UB, inni księży-spiskowców, a
inni Zabójcze Koty. Nie przejmuj się.

--
Krzysiek, EBP
Patriotyzm jest ostatnią ucieczką łajdaków

6. Data: 2006-11-21 09:03:24

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Tue, 21 Nov 2006 09:01:04 +0100 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Krzysztof (Suzuki
Kokushu), a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Nie jestem pediatrą, i tak w formie zupełnie luźnego skojarzenia: powiedz,
> czy ogólne badanie moczu jest w porządku, i jaka jest kreatynina. To tak w
> ramach małej obsesji.

Tez sie boje niewydolnosci nerek...
Wlasnie sie zapisalam na usg do jakiegos specjalisty od tego badania u
dzieci... Tyle ze dopiero w przyszly wtorek.. Wczesniej sie nie dalo.
Mamy chyba podobne obsesje...
Ten facet to jednoczesnie specjalista od ukladu pokarmowego u dzieci, wiec
tym bardziej mi pasuje.

Kreatynina byla w porzadku - ale pol roku temu...
Nie wiem czy kilrens kreatyniny z krwi tez cos tu znaczy - ale byl robiony
kilka dni temu i jest ok.
Mocz jest mocno rozcienczony bo Przemek bardzo duzo pije i ma odczyn
zasadowy.
To jedyna nieprawidlowosc.
Ale badalam go tez pare miesiecy temu.

Ja niedlugo umre z nerwow bo widze, czuje ze cos sie dzieje, a kazdy nas
splawia.
Albo twierdzi ze mi sie wydaje i dziecko to okaz zdrowia - albo twierdzi ze
ze swojej specjalnosci to tu nic nie widzi choc cos sie dzieje ewidentnie,
gdy juz pojde do jakiegos specjalisty.
I tak minelo juz prawie poltora roku :(
Na miotaniu sie.

7. Data: 2006-11-21 12:03:48

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

La Luna napisał:
> Tez sie boje niewydolnosci nerek...
> Wlasnie sie zapisalam na usg do jakiegos specjalisty od tego badania u
> dzieci... Tyle ze dopiero w przyszly wtorek.. Wczesniej sie nie dalo.
> Mamy chyba podobne obsesje...
To od futer.

> Kreatynina byla w porzadku - ale pol roku temu...
> Nie wiem czy kilrens kreatyniny z krwi tez cos tu znaczy - ale byl robiony
> kilka dni temu i jest ok.
Klirens to w zasadzie najlepsze co może być. Myślę, że jak jest w normie,
to nie masz powodu obawiać się upośledzenia czynności nerek.

--
Krzysiek, EBP
jeśli masz czynić dobro, nie dlatego że tak pragniesz, lecz dlatego że

8. Data: 2006-11-21 12:59:44

Od: La Luna <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Tue, 21 Nov 2006 13:03:48 +0100 wiedźmin zdziwił się
> [...]
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Krzysztof (Suzuki
Kokushu), a następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

Calkiem mozliwe - slyszalam juz teorie "naukowa" ze kocia siersc zatyka
jajowody malych dziewczynek i przez to staja sie nieplodne - moze tetnice
tez zapycha i stad obsesje ;)

> Klirens to w zasadzie najlepsze co może być. Myślę, że jak jest w normie,
> to nie masz powodu obawiać się upośledzenia czynności nerek.

Lejesz miod na moje serce :)
Co prawda bedzie to znaczylo ze nadal nie znamy przyczyny tego wszystkiego-
aczkolwiek akurat ta mnie chwilowo przerazila mocniej niz inne.
Mam nadzieje ze okaze sie iz to po prostu jeszcze uszkodzone, zle pracujace
jelita i ze z czasem dojda do siebie :)

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło
http://republika.pl/kocia_stronka/

urolog Poznań/Niemcy
laryngolog w Krośnie? >>> tylko nie Jurczak
znieksztalcenia obrazu
nocne ataki kłucia oka i stożek rogówki
Może ktoś poleci mi w warszawie dobrego urologa