Co na komary?

1. Data: 2019-06-10 21:51:16

Temat: Co na komary?
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Mimo upałów bestie gryzą, jak wściekłe i bez chemii niestety nie da rady.
Jaki środek polecacie na te sympatyczne żyjątka? (chodzi mi o oprysk
ogrodu - krzaczory, miejsca w cieniu itp.).
Ostatnio miałem Bros Bagosel 100EC, ale wielkiej skuteczności nie widzę.
Dodam jeszcze, że w tym roku obaj sąsiedzi też pryskali.
Jacek

PS
dodam jeszcze, że u komarów występują tylko 2 płcie (płci) i na pewno są
one bardzo liczne, więc nie ma mowy o żadnym "prześladowaniu na tle".

2. Data: 2019-06-11 08:07:38

Temat: Re: Co na komary?
Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 10 czerwca 2019 21:51:20 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
> Ostatnio miałem Bros Bagosel 100EC, ale wielkiej skuteczności nie widzę.
> Dodam jeszcze, że w tym roku obaj sąsiedzi też pryskali.

Ja czekam na komary żeby w końcu wyprobować amerykańską łapaczkę komarów
(działa z butlą gazową). Ściąga komary ponoć z kilkunastu arów.
Tylko na razie u nas nie ma tego dziadostwa i nie ma jak testować :P

L.

3. Data: 2019-06-11 08:53:54

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> Ja czekam na komary żeby w końcu wyprobować amerykańską łapaczkę
> komarów (działa z butlą gazową). Ściąga komary ponoć z kilkunastu arów.
> Tylko na razie u nas nie ma tego dziadostwa i nie ma jak testować :P

Może sąsiad też sobie kupił ten wynalazek i zdążył odpalić wcześniej?

Jarek

--
A taki był piękny, anerykański.

4. Data: 2019-06-11 10:00:52

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.06.2019 21:51, Jacek pisze:

> Mimo upałów bestie gryzą, jak wściekłe i bez chemii niestety nie da rady.
> Jaki środek polecacie na te sympatyczne żyjątka?

Ekologiczny - nasadzić w ogrodzie kocimiętki. W sprzedaży są gotowe
do sadzenia - w doniczkach, kwitnące. Jeno może zacząć się problem
z pielgrzymkami okolicznych kotów, ale jeśli ktoś lubi koty, to
kocimiętka jak znalazł.

5. Data: 2019-06-11 10:38:56

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.06.2019 o 10:00, collie pisze:

> [...]
> do sadzenia - w doniczkach, kwitnące. Jeno może zacząć się problem
> z pielgrzymkami okolicznych kotów, ale jeśli ktoś lubi koty, to
Dzięki za poradę.
Aby zwiększyć skuteczność tego ekologicznego patentu umieszczę jeszcze
dla wzmocnienia efektu trochę symboli, jak na przykład jing-jang,
półksiężyc, gwiazdę Dawida, krzyżyk zwykły i słoneczny.
Jacek

6. Data: 2019-06-11 11:36:01

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 10:38:59 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
> dla wzmocnienia efektu trochę symboli, jak na przykład jing-jang,
> półksiężyc, gwiazdę Dawida, krzyżyk zwykły i słoneczny.

To tak jak mi ktoś poradził obsadzić cebulą jakieś warzywska żeby ich
robaki nie jadły. Robaki i tak zeżarły a przylazły też jakieś pędraki
i zeżarły cebulę. Czy może na odwrót...

L.

7. Data: 2019-06-11 11:40:52

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.06.2019 10:38, Jacek pisze:

> [...]
> wzmocnienia efektu trochę symboli, jak na przykład jing-jang, półksiężyc, gwiazdę

Nie musisz, wystarczy że w internetach poczytasz o właściwościach
kocimiętki. Kiedyś też przykładanie przez "babki" na rany chleba
z pajęczyną uważano za przykład ciemnoty i zabobonów. Dopiero po
wynalezieniu penicyliny okazało się, że pajęczyna zawiera swego
rodzaju penicylinę. Ale oczywiście dla prawdziwego ciemniaka
w ogrodzie, nic tylko Roundup, czy inne DDT jest dobre na wszystko.

8. Data: 2019-06-11 11:43:55

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.06.2019 11:36, Lisciasty pisze:

> To tak jak mi ktoś poradził obsadzić cebulą jakieś warzywska żeby ich
> robaki nie jadły. Robaki i tak zeżarły a przylazły też jakieś pędraki
> i zeżarły cebulę. Czy może na odwrót...

No, jak na odwrót, to się nie dziwię.

9. Data: 2019-06-11 12:33:15

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> To tak jak mi ktoś poradził obsadzić cebulą jakieś warzywska żeby ich
> robaki nie jadły. Robaki i tak zeżarły a przylazły też jakieś pędraki
> i zeżarły cebulę. Czy może na odwrót...

Wszystko z cebulką smakuje lepiej.

--
Jarek

10. Data: 2019-06-11 12:39:13

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 czerwca 2019 11:36:02 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
4> To tak jak mi ktoś poradził obsadzić cebulą jakieś warzywska żeby ich
> robaki nie jadły. Robaki i tak zeżarły a przylazły też jakieś pędraki
> i zeżarły cebulę. Czy może na odwrót...

Mi kilka lat temu ktoś doradził żeby na kreta co mi wówczas ogródek i trawnik rył
nasadzić czosnku. Jesienią wtedy nasadziłem, pierwsze kretowisko wiosna własnie tam
gdzie czosnek wschodził się pojawiło. I później kolejne

Linia kroplująca i pompa
Obrzeże trawnikowe
No i jak tam u Was jabłka?
Choroby czereśni