Choroby czereśni

1. Data: 2019-05-16 09:03:01

Temat: Choroby czereśni
Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

Spotkał się ktoś kiedy z takim przypadkiem - w zeszłym roku u czereśni
(Burlat) zaraz po owocowaniu (początek czerwca) przebarwiły się liście,
w połowie lata opadły. Myślałem że uschnie, jednak obecnie na wiosnę
wypuściła liście ale takie jakieś małe i takie pozostały na drzewie,
owoce to także takie miniaturki.. Co to może być, drzewo do uratowania
czy wycinać?

2. Data: 2019-05-16 09:15:24

Temat: Re: Choroby czereśni
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 16 maja 2019 09:03:02 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
> wypuściła liście ale takie jakieś małe i takie pozostały na drzewie,
> owoce to także takie miniaturki.. Co to może być, drzewo do uratowania

Ze 2 lata temu podobną sprawę chyba nawet tu opisywałem
Czereśnia kilkuletnia pięknie owocowała i zaraz po zbiorze owoców(lipiec/sierpień)
opadły liście.
Na wiosnę kolejnego roku już nie odżyła.
Fakt faktem ze wtedy zaraz po zbiorze czereśni zaczęło przez chyba dwa tygodnie padać
a u mnie jest wysoki poziom wód gruntowych i tak
I może ten niespodziewany nadmiar wody w sierpniu przyczynił się do uschnięcia drzewa
Kilka metrów dalej sąsiadowi wówczas uschło tez jedno drzewo czereśni a drugie uschło
w połowie

3. Data: 2019-05-16 10:17:24

Od: Trybun <M...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.05.2019 o 09:15, Kris pisze:
> [...]
drzewa
> Kilka metrów dalej sąsiadowi wówczas uschło tez jedno drzewo czereśni a drugie

U mnie chyba to nie woda, bo zeszły rok był dość suchy.  Ale w sumie
wszystko jest możliwe, bo nie jest to odosobniony przypadek, podobne
zjawisko wystąpiło na dwu brzoskwiniach..  możne cześć korzeni zgniła na
skutek dużego nawodnienia. Myślisz że jakieś drastyczne przycięcie
gałęzi może pomoc tej czereśni? Pytam o czereśnie bo brzoskwinie już w
marcu poszły pod piłę.

Inwazja mięty;)
Jak u Was się zapowiada z owocami?
już kwitną