Co ona w nim widzi?

121. Data: 2015-09-25 06:27:13

Temat: Re: Co ona w nim widzi?
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
news:mu204c$i3g$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
e.net...

lubienica-sultana-sulejmana-wspanialego/

> [...]
> patrzymy na to przez pryzmat lektury, którą większość z nas czytała w
> szkole. Z perspektywy patrząc Trylogia to taka bajka emocjonalnie
> trafiająca do dorastającej młodzieży. Z tego powodu jakiś sentyment do
> tego się ma. Dla Turka każda część trylogii to by był film pt.
> MłodyGniewny + kobieta + wojna + wchuj sztucznego patosu. Genialnych
> aktorów, szczególnie z Potopu i Pana W. też by turek nie docenił, np.
> Hańcza - grał Radziwiła to ja w nim widziałem hetmana z krwi i kości, grał
> Kargula to widziałem wieśniaka z krwi i kości. Ale turek Kargula nie

Rozumiem. Znam małżeństwo polsko- francuskie. On- zdziwiony, że na
"Asterixie i Obelixie" ludzie w kinie albo śmiali się nie w tych momentach,
które smieszyły jego. Poza tym- tak jakoś słabo się chachali, a to
najwspanialsza komedia na świecie. Jak oglądali "Sami swoi"- to on zupełnie
nie wiedział, z czego tam się smiać i dlaczego to ma być komedia. Na dodatek
kultowa.
Jednak ja nie o tym aspekcie pisałem. Otóż każda kultura posługuje się
swoimi symbolami. Symbole te często są nieakceptowalne w jakiejś kulturze-
innej, niż zostały stworzone. Przekazy kulturowe naszego kontynentu zawsze
jednoznacznie pokazywały Turcję jako zło. Ich władców- jako półdzikich
morderców, którzy chcieli nas wymordować. Nic dziwnego, że dla nich np bitwa
pod Wiedniem nie jest powodem chwały- i nie epatuje się nią widzów. Jeśli
już- to byłby pokazany król Polski w bardzo negatywnym swietle- a wódz
turecki jako ktoś, kto np został zdradzony. Postać tragiczna, ale świetny
wódz. Tak, żeby oglądający to Turek nie miał watpliwości, co jest czarne a
co białe. I film ten (Wspaniałe Stulecie) pokazuje wyraźnie: Sulejman
Wspaniały, genialny, madry, sprawiedliwy. Jego żona- wprawdzie Polka (czy
Rusinka)- ale w pełni przyjęła kulturę turecką. Władcy chrześcijańscy- np
zdrajca Zapolay- to fajny facet, postać pragmatyczna. Itd, etc. To ich
wersja historii robi w Polsce furorę- i w umysłach wielu ludzi tak zostanie
zapamiętana, a nie nasza w ich głowach.

--

Chiron

122. Data: 2015-09-25 07:19:03

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Co ty znowu za bzdury wypisujesz ty idź kiedyś zapisz się do podstawówki. Dużo jest
prawdy w tym filmie historycznej. Islam bardzo długo był pełen wartości sztuki,
architektury, poezji, nauki itd w stosunku do barbarzyńskiego chrześcijaństwa. Całymi
wiekami islam to była wysoka kultura na tle zdziczałego plebsu katolickiego . Dopiero
uwolnienie europy od kleru zapoczątkowało rozwój i wyprzedzenie Islamu.

123. Data: 2015-09-25 08:03:47

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

>nauki

choćby tak wspaniałego wynalazku jak algebra :-)

124. Data: 2015-09-25 08:14:53

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ghost

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

>nauki

choćby tak wspaniałego wynalazku jak algebra :-)

Medycyna, tam wymyślano już leki na choroby które rozwalały europę, bo dziki kler
zakazał, gdyż Jezus was uleczy, tu padali na choroby z których w islamie się leczyli.

125. Data: 2015-09-25 08:19:41

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

Ghost

Użytkownik "glob" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

>Medycyna

Wiadomo, ale ja najbardziej cenie algebrę, wymyślona raz a dobrze

126. Data: 2015-09-25 11:16:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Sep 2015 01:14:21 +0200, Przemysław Dębski napisał(a):

> [...]
> Hańcza - grał Radziwiła to ja w nim widziałem hetmana z krwi i kości,
> grał Kargula to widziałem wieśniaka z krwi i kości. Ale turek Kargula

Hołk...

127. Data: 2015-09-25 15:18:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 25 Sep 2015 08:19:41 +0200, Ghost napisał(a):

> [...]
>
> Użytkownik "glob" napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

> Wiadomo, ale ja najbardziej cenie algebrę, wymyślona raz a dobrze

Algebry nie wymyślono, osiołku - ona pochodzi z obserwacji natury, ją tylko
SFORMUŁOWANO.

128. Data: 2015-09-25 19:33:22

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-09-25 06:27, obywatel Chiron uprzejmie donosi:
> [...]
> a to najwspanialsza komedia na świecie. Jak oglądali "Sami swoi"- to on
> zupełnie nie wiedział, z czego tam się smiać i dlaczego to ma być

Wina dialogisty.
Kontekstu.
Intencji.

> [...]
> fajny facet, postać pragmatyczna. Itd, etc. To ich wersja historii robi
> w Polsce furorę- i w umysłach wielu ludzi tak zostanie zapamiętana, a

Ale czyż od razu należy fanów tych klimatów brać w jasyr?

zwłaszcza że samym Turkom się czasami ten 'harlequin' średnio podobał

129. Data: 2015-09-25 19:52:08

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Ale czyż od razu należy fanów tych klimatów brać w jasyr?

> zwłaszcza że samym Turkom się czasami ten 'harlequin' średnio podobał
Mógł im się nie podoba- wcale a wcale. Jednak swój przekaz do naszej
młodzieży wysłał- i został odebrany...a także do tych starszych, co w
historyczkę rzucali kamieniami

--

Chiron

130. Data: 2015-09-25 20:32:45

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
net...

> [...]

oglegroups.com...

>Algebry nie wymyślono, osiołku - ona pochodzi z obserwacji natury, ją tylko

mocne

Korwin - Mikke
Grzegorz Ciechowski
Markery genetyczne