Co pod panele na drewnianym stropie?

1. Data: 2006-08-24 17:17:16

Temat: Co pod panele na drewnianym stropie?
Od: Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Remontuję mieszkanie w kamienicy. Stropy mają konstrukcję drewanianą.
Belki o szerokości około 25cm, przerwy między nimi mają około 70cm (nie
jest idealnie równomiernie).

Dotąd na mniej-więcej (raczej mniej) wypoziomowanych belkach leżały
liche deski, ułożone z przerwami, na to płyta pilśniowa. Podłoga jest
do wymiany.

Mam pytanie: jakiej grubości płytę oraz czy OSB czy wiórową najlepiej
będzie tam położyć?

Czy wystarczy płyta (płyty?) czy na belki najpierw ułożyć poprzecznie
do nich deski, tak jak było pierwotnie?

Pozdrawiam,

TP.

2. Data: 2006-08-24 21:30:31

Temat: Re: Co pod panele na drewnianym stropie?
Od: "e-Shrek" <e-Shrek@_usun_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Piasecki <m...@p...onet.pl> wrote in news:eckn36$4ej$1@atena.e-
wro.net:

Z tego co moj architekt proponowal to miedzy belki styropian, potem pilsnia,
na to folia izolujaca i osb.

e-Shrek

3. Data: 2006-08-25 06:35:51

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2006-08-24 23:30, Niejaki/a e-Shrek bedac w stanie euforii
nagryzmolil/a co nastepuje:

> Z tego co moj architekt proponowal to miedzy belki styropian, potem pilsnia,
> na to folia izolujaca i osb.

Powiedz mu zeby wiecej nie palil tego swinstwa. ;-)

1. Welna bedzie tansza i lepiej sie dopasuje pomiedzy legarami.
2. Po co pilsnia ? Co ona da ?
3. Polozenie foli spowoduje ze pod nia bedzie sie skraplala woda -
sprawdzone w praktyce.
4. OSB tak ale pod spod trzeba dac deski, chyba ze dasz b. gruba OSB,
ale to sie nie oplaca. OSB 22mm na pewno bedzie sie uginac przy takim
rozstawie, ja mialem niewiele wiekszy i sie uginalo. Pomoglo polozenie
desek (takich co zostaly po budowie) po spod, ale nie robilem pelnego
deskowania, tylko co 20-30 cm dawalem deske - musisz to sprawdzic w
praktyce po prostu.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

4. Data: 2006-08-25 08:31:02

Od: "Tomasz Piasecki" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kutyla wrote:
> 1. Welna bedzie tansza i lepiej sie dopasuje pomiedzy legarami.
Toteż ja daję wełnę, choć nie o cenę mi chodziło tylko o dużo
mniejszy problem ze ścisłym ułożeniem.

> 3. Polozenie foli spowoduje ze pod nia bedzie sie skraplala woda -
> sprawdzone w praktyce.
A co myślisz o folii paroprzepuszczalnej, takiej do dachów?
Zastanawiałem się nad nią, mieszkanie jest nad bramą, przed
remontem w paru miejscach (miejsca te znalazłem) były, jakby to
nazwać, niedoskonałości w uszczelnieniu, dziury i generalnie zamiast
żużla był tam gruz i śmieci - kamienica przedwojenna ale miała
dzielone mieszkania po wojnie. Czuć było zimą, że ciągnie stamtąd
zimne powietrze.

Teraz chciałbym jak najlepiej zabezpieczyć się przed przedostawaniem
się zimnego powietrza przez podłogę. Sama wełna jest troszkę
przewiewna, folia dałaby pewną barierę. W sumie tę folię mogę
dać tylko w miejsach najbardziej narażonych na przewiewanie - na
końcach belek. Tam są niemiłe przerwy między deskowaniem stropu a
podciągiem, na którym opierają się belki.

> [...]
> desek (takich co zostaly po budowie) po spod, ale nie robilem pelnego
> deskowania, tylko co 20-30 cm dawalem deske - musisz to sprawdzic w
Takie deskowanie było tam przed remontem. Tyle, że na podłodze były
płyty pilśniowe, niekiedy rozłażące się w rękach. I taka
konstrukcja uginała się i skrzypiała. Spróbuję w takim razie na
początek wykorzystać to deskowanie i grubą płytę OSB. Faktycznie,
jak z próby na kawałku wyjdzie, że się ugina, to zawsze można to
zdjąć i przerobić.

TP.

5. Data: 2006-08-25 08:58:09

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2006-08-25 10:31, Niejaki/a Tomasz Piasecki bedac w stanie
euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> A co myślisz o folii paroprzepuszczalnej, takiej do dachów?

Nie mialem pod reka, nie probowalem.

> [...]
> końcach belek. Tam są niemiłe przerwy między deskowaniem stropu a
> podciągiem, na którym opierają się belki.

Mysle ze jesli dasz folie miejscowo w takich punktach gdzie ciagnie
zimno to bedzei OK. Ale rzuc tam okiem za jakis czas (1-3 miesiace).

>Faktycznie,
> jak z próby na kawałku wyjdzie, że się ugina, to zawsze można to
> zdjąć i przerobić.

Ja tak wlasnie robilem. Zastanowilem sie na jaka grubosc OSB mnie stac,
kupilem plyty, a potem zrobilem proby z iloscia i rozstawieniem desek
pod plyta OSB.

6. Data: 2006-08-26 06:55:33

Od: "e-Shrek" <e-Shrek@_usun_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Kutyla <S...@j...pl> wrote in

> 1. Welna bedzie tansza i lepiej sie dopasuje pomiedzy legarami.

Nie pamietam w tej chwili jaki byl glowny argument, ale chyba sztywnosc.
Tego styropianu mialo byc sporo ze wzgledu na wyrownanie roznic poziomow
przy jednoczesnym zachowaniu jak najmnijeszej wagi tego co dolozymy do
stropu. W rzeczywistosci po dokopaniu sie do stropu okazao sie, ze w lokalu
za 2 rozne w roznych czesiach mieszkania i troche modyfikowalismy wstepne
zalozenia.

> 2. Po co pilsnia ? Co ona da ?

Izolacja akustyczna.

> 3. Polozenie foli spowoduje ze pod nia bedzie sie skraplala woda -
> sprawdzone w praktyce.

Folia ma chronic pilsnie.

> 4. OSB tak ale pod spod trzeba dac deski, chyba ze dasz b. gruba OSB,
> ale to sie nie oplaca.

To raczej wzgledne ;-)

e-Shrek

Piekarnik whirpool akp 229
Sklep/stolarz - meble przecierane
dolazienki.pl - czy ktos moze korzystal
Malowanie pokoi - poblem z odchodzącą starą farbą
Velux GZL 1054 - pytanie do praktykow