Co to jest ekstynkcja ?

1. Data: 2006-05-28 17:58:03

Temat: Co to jest ekstynkcja ?
Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W internecie jest napisane, że to dotyczy promieniowania w kosmosie,
ale nie wiem co to znaczy w kontekście wyniku badania ELISA.
I co to jest "zakres szarej strefy" i "kontrola niskododatnia" oraz "kontrola
wysokododatnia"?

--
( tekst w nowej ortografi: ó->u , ch->h ,rz->sz lub ż)
Ortografia to NAWYK, często nielogiczny,

2. Data: 2006-05-28 19:53:41

Temat: Re: Co to jest ekstynkcja ?
Od: Michał <p...@n...berdyczow.pl> szukaj wiadomości tego autora

stokrotka napisał(a):
> [...]
> ale nie wiem co to znaczy w kontekście wyniku badania ELISA.
> I co to jest "zakres szarej strefy" i "kontrola niskododatnia" oraz "kontrola

osłabienie promieniowania - w testach ELISA, najczesciej światła
widzialnego - poprzez absorbcje i rozproszenie

3. Data: 2006-05-28 20:26:45

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> osłabienie promieniowania - w testach ELISA, najczesciej światła
> widzialnego - poprzez absorbcje i rozproszenie

Dalej nic nie rozumiem.
Mam podane 3 ekstynkcje: "próbki badanej", "kontroli wysokododatniej"
i "kontroli niskododatniej",
do tego mam podany "zakres szarej strefy" - dwie liczby.
Czym to się je?

4. Data: 2006-05-28 21:53:08

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" napisał:

> 3 ekstynkcje: "próbki badanej", "kontroli wysokododatniej"
> i "kontroli niskododatniej",
> do tego mam podany "zakres szarej strefy" - dwie liczby.
> Czym to się je?

Podaj te wszystkie wartości liczbowe, to Ci pomogę.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 63.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

5. Data: 2006-05-30 17:01:25

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podaj te wszystkie wartości liczbowe, to Ci pomogę.
Rozc.1:100
ekstynkcja próbki badanej 0,149
ekstynkcja kontroli wysokododatniej 1,231
ekstynkcja kontroli niskododatniej 0,643
zakres szarej strefy 0,635- 0,643
Nie chodzi mi o sam wynik , bo ten mam, ale o znaczenie tych wskaxników.

6. Data: 2006-05-30 21:00:06

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ekstynkcja kontroli niskododatniej 0,643
> zakres szarej strefy 0,635- 0,643
> Nie chodzi mi o sam wynik , bo ten mam, ale o znaczenie tych

Te wartości nie mają żadnego znaczenia dla pacjenta, tylko dla
wykonującego badanie. W ogóle nie rozumiem, jak można taki wynik
wypuścić z laboratorium ;)
Ekstynkcja kontroli dodatniej, wymaganej przy wykonywaniu badania
partii próbek musi się mieścić pomiędzy KWys+ a KNis+, inaczej trzeba
powtórzyć test.
Wartości ekstynkcji powyżej KNis+ świadcza o wyniku dodatnim testu -
czyli obecności tego, na co było przeprowadzone badanie.
Wartości mieszczące się w szarej strefie są wątpliwe i należy
powtórzyć test po 14 dniach z tą samą i świeża próbką - jeśli badane
było miano przeciwciał.
Wartości poniżej dolnej szarej strefy są ujemne - czyli tak jak w
twoim przypadku.

7. Data: 2006-05-30 21:09:05

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wskaxników.

> Ekstynkcja kontroli dodatniej, wymaganej przy wykonywaniu badania
> partii próbek musi się mieścić pomiędzy KWys+ a KNis+, inaczej trzeba
> powtórzyć test.
A co to jest ekstynkcja kontroli dodatniej?
Ja mam tylko ekstynkcje kontroli niskododatniej i wysokododatniej.

8. Data: 2006-05-30 23:53:23

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" napisał:

> A co to jest ekstynkcja kontroli dodatniej?

Toć piszę, że to niuanse pracy laboranta. Każde badanie musi mieć
jakiś punkt odniesienia. Więc oprócz próbek od pacjentów nastawia sie
próbkę, która ma wyjść dodatnia (kotrola dodatnia) i taką, która ma
wyjść ujemna (kontrola ujemna). Jakby tak każdemu pacjentowi tłumaczyć
zasady testu ELISA, to by laborant nie miał czasu badań robić ;)

9. Data: 2006-05-31 01:53:54

Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyjść ujemna (kontrola ujemna). Jakby tak każdemu pacjentowi tłumaczyć
> zasady testu ELISA, to by laborant nie miał czasu badań robić ;)

Ale mi chodzi o mój konketny wynik.
Ja nie mam danej ekstynkcji dodatniej, ani ekstynkcji ujemnej.
Ja mam daną jedynie ekstynkcję wysokododatnią i niskododatnią, i ekstynkcję
próbki badanej, no i zakres szarej strefy i jeszcze rozcieńczenie.

Czy na to są konkretne wzory?

10. Data: 2006-05-31 06:11:33

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "stokrotka" napisał:

> Ale mi chodzi o mój konketny wynik.

Przecież napisałam, że wszystko poniżej dolnego zakresu szarej strefy
jest ujemne. A 0,149 jest mniejsze niż 0,635, nie?
To po co Ci jeszcze ekstynkcja próbki, którą wykonujący test używa do
sprawdzenia prawidłowości jego wykonania?

> Czy na to są konkretne wzory?

Tak, są. Wprowadza się je do konkretnej maszyny z konkretnej
instrukcji do konkretnego testu konkretnego producenta. Więc nie
powiem Ci, jaką maja generalną postać :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 63.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

Badanie moczu a sex
Odbarwianie ubrań
Odbarwianie ubrań