Co to jest łupież pstry?

1. Data: 2002-11-15 15:08:21

Temat: Co to jest łupież pstry?
Od: "Szuru" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
chciałam się dowiedzieć co to jest łupież pstry, jak wygląda i jak go mozna
wyleczyć bez konsulatcji z dermatologiem. Będę bardzo wdzięczna za udzieloną
odpowiedź.
Szuru

2. Data: 2002-11-15 15:37:32

Temat: Re: Co to jest łupież pstry?
Od: "Ewa O." <e...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szuru" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Hej
> chciałam się dowiedzieć co to jest łupież pstry, jak wygląda i jak go
mozna
> wyleczyć bez konsulatcji z dermatologiem.

Nie mozna samemu, trzeba udać się do dermatologa. Łupiez pstry jest infekcją
pochodzenia grzybiczego (Malassezia furfur). Charaktetyzuje się brunatnymi
wykwitami plamistymi, łuszczącymi się, zwykle na klatce piersiowej.

E.

3. Data: 2002-11-16 11:10:34

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
brunatnymi
> wykwitami plamistymi, łuszczącymi się, zwykle na klatce piersiowej.

Prawda jest, ze konsultacji z lekarzem nic nie zastapi (szczegolnie gdy
trzeba potwierdzic rozpoznanie.)
Ale jesli chodzi o leczenie to w przypadku niezbyt nasilonego lupiezu
pstrego zaryzykowalbym samodzielna probe leczenia srodkami p/grzybiczymi,
np. Nizoral (bez recepty, szampon, ktory mozna rozprowadzic i pozostawic
rowniez na zmienionej chorobowo skorze) lub Clotrimazolum (krem p/grzybiczy,
ktory mozna dostac bez recepty)

Chris

4. Data: 2002-11-16 16:15:27

Od: "Szuru" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki,

Szuru

Duphaston - czy każda przyszła mama powinna?
Konserwanty E
kasy chorych
[choroby dzieci] pytanie
Lek na cukrzyce DIAPREL sprzedam - tanio