dawca nerki

1. Data: 2002-11-15 15:24:59

Temat: dawca nerki
Od: "Piotr" <l...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce oddać swojemu najbliższemu przyjacielowi nerke.

Jakie badania nalezy przeprowadzic, aby stwierdzic czy moge byc dawca nerki
dla obcej mi ( nie rodzina ) osoby?

Ile takie badania kosztuja?

Czy to prawda że aby oddać nerkę potrzebna jest decyzja sądu rodzinnego?

Jak jest prawdopodobienstwo, że oddanie nerki bedzie miało negatywny wpływ
na moje dalsze funkcjonowanie/zdrowie?

2. Data: 2002-11-15 15:48:22

Temat: Re: dawca nerki
Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

o ile dobrze znam prawo nie jest to mozliwe...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl

3. Data: 2002-11-15 16:12:20

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Fragment artykułu "INFORMACJE DLA PACJENTÓW PRZED PRZESZCZEPIENIEM NERKI",
http://www.roche.pl/transplantologia/przed_przeszcze
pem.html

Nerka od dawcy żywego

Człowiek zdrowy po usunięciu jednej nerki może całe życie funkcjonować bez
istotnego uszczerbku na zdrowiu. Dlatego też można pobrać nerkę od osoby żywej
celem przeszczepienia. W wielu krajach, na przykład w Skandynawii, większość
przeszczepów nerek pochodzi od dawców żywych. Dawcą może być osoba pełnoletnia,
blisko spokrewniona z biorcą lub pozostająca z nim w bliskim kontakcie
emocjonalnym, która dobrowolnie zadeklarowała chęć oddania nerki. Musi to być
przemyślana decyzja. Dobrze jest przed jej podjęciem porozmawiać z lekarzem, do
którego ma się zaufanie. Pomocna także jest rozmowa z psychologiem. Rozmowa z
tymi osobami, a także w gronie rodzinnym, pozwala wypowiedzieć obawy i
przedyskutować problemy, co ułatwia podjęcie właściwej decyzji.
Oddanie narządu do przeszczepienia nie może się wiązać z żadnymi korzyściami
materialnymi dla dawcy. Przed oddaniem nerki do przeszczepienia potencjalny
dawca przechodzi szereg szczegółowych badań, które mają za zadanie wykluczyć
ewentualne przeciwwskazania do pobrania narządu.

Inne linki związane z tym tematem:

1. http://www.borgis.pl/czytelnia/pim/1999/03/07.html

(Cywilnoprawne aspekty transplantacji komórek, tkanek i narządów)

2. http://www.dialped.pl/forum/310.html

Pozdrawiam życząc zdrowia i powodzenia, andrzej

> [...]
>
> Jak jest prawdopodobienstwo, że oddanie nerki bedzie miało negatywny wpływ

Co to jest łupież pstry?
Duphaston - czy każda przyszła mama powinna?
Konserwanty E
kasy chorych
[choroby dzieci] pytanie