Co to moze byc wie ktos?

1. Data: 2000-01-18 14:53:38

Temat: Co to moze byc wie ktos?
Od: "Adaś Jezierski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bywajac przed laty w ZSRR na ichniejszych targowiskach mozna bylo kupic
wiele kiszonych warzyw i owocow. Miedzy innymi kupowalem kiszony czosnek,
liscie winogron, bakłażany i inne. Hitem dla mnie byla nazywana przez
tubylcow "czeremsza" byly to kiszone, zielone, wiazane w peczki cienkie -
grubosci szczypiorku -ale pelne w srodku roslinki. Mialy one dlugosc ok 20
cm ale byly z obu koncy obciete. Razem z wedzona slonina, ktora tez mozna
bylo jeszcze kupic i popijane sowietskoje szampanskoje byly wspaniale.
Nigdzie indziej i nigdy nie spotkalem tego specjalu.
Bedac w Restauracji Ormianskiej przed Toruniem 17 km jadac od stolicy
pytalem wlascicieli co to jest. Starsza pani ormianka powiedziala, ze jak
chce to ona mi tego wiosna nazbiera w pobliskim lesie i ukisi. Nie
powiedziala jednak CO TO JEST JAK ROSNIE.
Moze ktos wie?
Pozdrawiam.
Adam.

1. Data: 2000-01-19 07:42:41

Temat: Re: Co to moze byc wie ktos?
Od: Robert Wisniewski <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Adaś Jezierski" wrote:

> [...]

O ludzie, sa milosnicy czeremszy?! CZEREMASZA maja liubimaja .... lza sie w
oku kreci ....
Przylaczam sie do pytania: co to jest? Bo tesknie okrrutnie ;)

POzdrawiam
Robert W

1. Data: 2000-01-19 09:31:26

Od: "Lilla" <l...@e...flt.krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adaś Jezierski <j...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:861ur4$pb$...@z...polsl.gliwice.pl...
> [...]
cienkie -
> grubosci szczypiorku -ale pelne w srodku roslinki.

"Czeremsza" to jest wlasnie dziki czosnek.

Lilla

1. Data: 2000-01-19 09:45:56

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chyba tak - o ile dobrze kojarzę, to hodowlany też ma pełne

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
<86419p$b0$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...

1. Data: 2000-01-19 09:47:52

Temat: Odp: Co to moze byc wie ktos?
Od: "Adaś Jezierski" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie tak mowili, ale czy dziki czosnek ma pelne - jak to sie nazywa -
lodyzki? No i kto wie gdzie on rośnie. Popytam grupy ogrody moze powiedza to

1. Data: 2000-01-19 09:55:52

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale jaki, którz to wie ?? :)))

Z gatunków dziko rosnących w Polsce wymienić należy czosnek niedźwiedzi
(Allium ursinum), występujący w lasach bukowych w górach i na sąsiadującym
niżu, czosnek siatkowaty (Allium victorialis), rosnący przede wszystkim w
górach, np. w Bieszczadach, czosnek zielonawy (Allium oleraceum) pojawiający
się na niżu w murawach i zaroślach oraz czosnek winnicowy (Allium vineale),
częsty chwast polny.

Wiele gatunków czosnku uprawia się jako rośliny ozdobne, np. czosnek
Ostrowskiego - dobre co ?:)))))(Allium ostrowskyanum) z Turkiestanu lub
czosnek olbrzymi (Allium giganteum) z Azji Środkowej.

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-01-19 10:07:44

Od: "Lilla" <l...@e...flt.krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adaś Jezierski <j...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:86419p$b0$...@z...polsl.gliwice.pl...
> [...]
nazywa -
> lodyzki? No i kto wie gdzie on rośnie. Popytam grupy ogrody moze

Wynika z tego, ze lodyzki czosnku sa pelne. Wkrotce bede miec jakis
przepis na taki czosnek, jezeli bedzie wykonywalny, to podam.

Lilla

Sos maltański -Odpowiedz
krem ze szparagów
Panska skorka