Co to są drzwi antywłamaniowe?

1. Data: 2006-01-02 16:11:41

Temat: Co to są drzwi antywłamaniowe?
Od: "Raff" <a...@b...gdynia.multicon.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam problem: W umowie z developerem mam zapis, że standard mieszkania to m.
in. drzwi antywłamaniowe. No i teraz wstawiono drzwi o klasie odporności
"B", wkładki tak samo - w klasie "B". No i teraz trafia mnie szlag, bo
gdybym wiedział, to zrezygnowałbym z drzwi, sam dopłacił parę złotych i
wstawił jakiegoś Witexa czy inną Gerdę. Moje pytanie: Czy w normach
budowlanych funkcjonuje jakaś definicja na drzwi antywłamaniowe? Jaką
powinny mieć klasę odporności na włamania, żeby mogły sie tak nazywać? Chcę
się
kłócić z developerem, bo wszyscy producenci używają nazwy "antywłamaniowe"
na drzwi kat. C, wyposażone w zamki tej samej kat. O drzwiach typu B piszą:
o podwyższonej odporności na włamania" - ale nie "antywłamaniowe". Dlatego
zależy mi na jakichś informacjach z norm czy prawa budowlanego. Będę
wdzięczny za pomoc.
Raff
PS. Usuń box z adresu.

2. Data: 2006-01-02 16:33:42

Temat: Re: Co to są drzwi antywłamaniowe?
Od: "MaLeK" <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raff" <a...@b...gdynia.multicon.pl> napisał w wiadomości

Drzwi o podwyzszonej odpornosci na wlamanie to drzwi bez atestu.

--

MaLeK

3. Data: 2006-01-02 19:43:38

Od: Sławek <g...@g...com.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

Raff wrote:
> [...]
> gdybym wiedział, to zrezygnowałbym z drzwi, sam dopłacił parę złotych i
> wstawił jakiegoś Witexa czy inną Gerdę. [..]

Przy rezygnacji pewnie niewiele by Ci odliczyli, więc wyjdzie na to samo
jak spróbujesz je sprzedać, np. na allegro :) Tyle, że więcej z tym
zachodu. Mi założyli Witexa, choć też mogłem zrezygnować, ale tak to już
jest.
Na forum krąży wiele opinii, że dobre drzwi antywłamaniowe niewiele
dadzą, jeśli Twoi sąsiedzi mają gorsze zabezpieczenia, czyli np. takie
drzwi jak masz teraz. Bo wtedy złodziej przejdzie od sąsiada przez
balkon do Ciebie.

--
SławeK.

4. Data: 2006-01-02 20:06:44

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam Dominet-y z tabliczką znamionową na skrzydle:

ZAMKNIĘCIA - odporność na włamanie - wg ENV-1627
Producent DOMINET
Nr Nazwa 1695/Drzwi DL1
Certyfikat IMP P41/03/2002 Klasa odporności -2-
Tabliczkę wydał Instytut Mechaniki Precyzyjnej w Wawie. <IMP>

Mam porządne wkładki. Były LOB-owskie ale wymieniłem, bo były banalne.
Inna sprawa, ze panowie złodzieje mają wszystkie modele zamków oblookane ;)

Gerdy nie brałem, bo widziałem ich ościeżnice z blaszki, co to się gną pod
naciskiem palucha a i drzwi też żadna rewelacja. Dominet-owskie są w całości
z metalu, ościeżnice z ceownika 4mm jako całość obspawana. na 8szt 20cm
dybli ciętych z pręta 12 albo 14 a nie na kotwach. Zawiasy nie wkręcane ale
takie jak garażowe wspawane w ościeżnice i w ramę skrzydła a wszystko na
łożyskach.
Bandziory jak zamka nie otworzą to wywarzają drzwi do góry i jakoś tak. Gość
widział takie drzwi jak moje po próbie włamania to były zmasakrowane ale
wytrzymały.
Dawno temu miałem włamanie ale to przez balkonik na parterze ale teraz
jestem na 2 pietrze w swojej fortecy i mam się dobrze :)

Z nudów otworzyłem sobie przewód w temacie "lock picking" ;) Jest tego cała
masa na emulach i jak zobaczyłem niektóre myki to mnie przeszedł dreszcz.

Tak w ogóle to nie ma jak dobrzy, czujni sąsiedzi.

Pietrek

5. Data: 2006-01-02 20:28:39

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@g...ZAMIEN.lp> szukaj wiadomości tego autora

Raff wrote:
> [...]
> o podwyższonej odporności na włamania" - ale nie "antywłamaniowe". Dlatego
> zależy mi na jakichś informacjach z norm czy prawa budowlanego.

Klasa "C" to też tylko "o podwyższonej odporności na włamanie" :)

Zobacz tutaj:
http://www.imp.edu.pl/cert/cert_drzwi_1627.html

Czasami na stronach wymienionych tam producentów są jakieś ciekawe informacje.
--
Slaw

6. Data: 2006-01-02 23:43:00

Od: "Pietrek" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście cały czas mowa o firmie DONIMET, tylko czemus mi sie literki w
całym tekście pozmieniały :p

7. Data: 2006-01-02 23:55:24

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> m. in. drzwi antywłamaniowe. No i teraz wstawiono drzwi o klasie
> odporności "B", wkładki tak samo - w klasie "B". No i teraz trafia mnie

Powinni byli sprecyzować czy drzwi w klasie B, czy C. Raczej większosc
montuje C - przynajmniej takie zaobserwowałem. Drzwi C ważą około 100kg,
natomiast B to takie troche wydmuszki.

drzwi i okna
czy chcesz zarabiac w internecie?
listwy przypodlogowe a kable