Co to za bąbel? [zdj]

1. Data: 2005-06-01 21:41:20

Temat: Co to za bąbel? [zdj]
Od: "zyd" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Około 3 dni temu (w Sobotę) zauważyłem na swojej lewej nodze nabrzmiały
bąbel (śr. do 4cm), o charakterystycznym czerwonym zabarwieniu (na zdjęciu
to bardziej różowawy kolor), posmarowałem go od razu maścią dermatologiczną
Elocom i po 2 dniach obrzmienie się zmniejszyło - teraz jest prawie
niewyczuwalne. Jednej nocy trochę po bąblu podrapałem i wytarłem maść -
pojawiło się wtedy intensywniejsze swędzenie, posmarowałem bąbel na nowo.
Później już było dobrze. Dziś pozostała tylko lekko zabarwiona na czerwono
plama - intensywność koloru plamy pod wpływem maści nieznacznie się
zmniejszyła...
Podejrzewam o to ugryzienie jakiegoś owada, może pchły, bo mam w domu psa,
wyglądało to na zwykłe ukłucie komara.

Już w weekend nie mogłem pójść do lekarza, później wydawał mi się to błahy
powód. Interesuje mnie tylko co to jest i jak z tym ewentualnie dalej
postępować.

tak wyglądał jeszcze za dnia, kiedy go zauważyłem:

http://poha.inc.w.interia.pl/babel1.jpg
http://poha.inc.w.interia.pl/babel11.jpg

Przepraszam za słabą jakość zdjęć.

Pozdrawiam.

2. Data: 2005-06-02 06:02:10

Temat: Re: Co to za bąbel? [zdj]
Od: "klonik" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jeste to róża przyranna

3. Data: 2005-06-02 11:08:07

Od: "zyd" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "klonik" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> jeste to róża przyranna

Dziękuję, a czy mam iść do lekarza, czy leczyć dalej tą maścią?

Pozdrawiam serdecznie.

4. Data: 2005-06-02 12:05:21

Od: "Michał Buslik" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zyd" <z...@i...pl> napisał w wiadomości

oklady z ichtiolu powinny pomoc
jak nie to isc do lekarza

5. Data: 2005-06-02 17:14:54

Od: "Piotr" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
ja mialem takie dwie..na nodze..raz na lydce raz na udzie...tylko ze
srednicy 4-5cm...bylo twarde jak kamien...bolalo przy
dotknieciu...czerwon-rozowe, naskorek tez zszedl, przeszlo samo po jakims
czasie...teraz mam tam mniej wloskow i tak jakby nie bylo czucia...ciekawi
mnie skad to sie wzielo...moze od tego ze mialem wrosnietego paznokcia w
paluchu i cos sie rana przedostalo ...
dzieki

6. Data: 2005-06-02 19:13:53

Od: "zyd" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" napisał:

> [...]
> mnie skad to sie wzielo...moze od tego ze mialem wrosnietego paznokcia w

Tak, tylko że ja, jak zaznaczyłem wcześniej, nie przechodziłem tak ostrego
stanu zapalnego - objawiło się u mnie to raczej zmianą zabarwienia, lekkim
swędzeniem i oprócz uczucia obrzęku niczym więcej. Prawie niezauważalnie.

Teraz, będąc już po wizycie u lekarza leczę się antybiotykiem Baneocinu w
maści i Ichtiolem. Lekarz polecił smarować przed antybiotykiem na czas ok.
godziny cienką warstwą Ichtiolu - później po upływie godziny umywając chore
miejsce z tej maści, a nakładając antybiotyk. Smarowane miejsce dla
poprawienia skuteczności zakryłem opatrunkiem.

Chcę się raczej wystrzec zmian po leczeniu (jak i w przypadku jego braku),
dlatego staram się dostosować do porad.

Oczywiście wcześniej wspomnianą maść odstawiłem. Mam nadzieję, że będzie
wszystko ok.

Pozdrawiam.

BSM ?? :)
jakie badanie krwi przy podejrzeniu alergii ?
Gruczolak przysadki.
Udar mózgu
rwa kulszowa?