Co to za drzewko?

1. Data: 2003-05-05 12:03:03

Temat: Co to za drzewko?
Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com> szukaj wiadomości tego autora

W Chorwacji nazywaja je zebra.
W Hiszpanii doslyszalem "platan".
W Hiszpanii drzewko jest tak powszechne jak u nas klon,
w alejkach, parkach, przy ulicach.
Z daleka pien przypomina material wojskowego morro.

Gdzie mozna cos takiego kupic (w Krakowie)?
Czy takie drzewko pochodzace z klimatu srodziemnomorskiego,
bedzie sie rozwijalo w mieszkaniu?

zyga

--
Zygmunt M. Zarzecki | ostatnio sluchane w samochodzie:
zygmunt malpa zarzecki kom | RHCP - Mother's Milk

2. Data: 2003-05-05 12:31:32

Temat: RE: Co to za drzewko?
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Of Zygmunt M. Zarzecki

> [...]
>
> Gdzie mozna cos takiego kupic (w Krakowie)?
> Czy takie drzewko pochodzace z klimatu srodziemnomorskiego,

Nie sadzę wymaga pełnego słońca i spoczynku zimowego.
Platanus-Platan rośnie całkiem nieżle również w Polsce,przepiękny egzemplarz
chyba w Nieborowie lub Żelazowej Woli-dokładnie nie pamiętam.
:-) Bogusław

3. Data: 2003-05-05 13:09:00

Od: "Marek" <M...@w...usun_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mogę się mylić, ale widziałem na rynku w Pszczynie, nowo posadzone
platany!!!.
Marek.

4. Data: 2003-05-05 13:41:41

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Marek

> Mogę się mylić, ale widziałem na rynku w Pszczynie, nowo posadzone
> platany!!!.
> Marek.

W Polsce rosną dziko trzy gatunki Acer campestre A.platanoides i
A.pseudoplatanus.
Co do Platana w Polsce uprawiany jest mieszaniec Platanus x hispanica
P.occdentalis z Ameryki Pn. i P.orientalis Europa
pd-wsch.
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

5. Data: 2003-05-05 13:51:54

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Platanus-Platan rośnie całkiem nieżle również w Polsce,przepiękny egzemplarz
> chyba w Nieborowie lub Żelazowej Woli-dokładnie nie pamiętam.

Platany rosna tez w Warszawie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-05-05 15:26:19

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) writes:

> Platanus-Platan rośnie całkiem nieżle również w Polsce,przepiękny
> egzemplarz chyba w Nieborowie lub Żelazowej Woli-dokładnie nie
> pamiętam.

Duży, ale to naprawdę duży okaz rośnie przy Pl. 1 Maja we Wrocławiu.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Jest Barańczak mieszkaniec Ameryk-
i , w Krakowie zaś piszą limeryk-

7. Data: 2003-05-05 15:27:41

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Co do Platana w Polsce uprawiany jest mieszaniec Platanus x
> hispanica P.occdentalis z Ameryki Pn. i P.orientalis Europa pd-wsch.

Ty, nie mieszaj i nie ściemniaj za bardzo, bo zaraz wyjdzie że o klona
idzie :)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz pewien góral z miasta Sucha
Kutasa miał na kształt obucha.

8. Data: 2003-05-05 15:46:04

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Grzegorz Sapijaszko

> Ty, nie mieszaj i nie ściemniaj za bardzo, bo zaraz wyjdzie że o klona
> idzie :)
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Wszak Waść masz rację -Platan klonolistny, a jak wspak to Klonolistny
platan :-)

Niektórzy poszli by dalej, twierdząc że jego pochodzenie wywodzi się z
trzeciorzędu od P.aceroides, odziel acer od oides i twierdzenie zostało
udowodnione :-)
c.b.d.u. przeprowadził pozdrawiając grupę Bogusław Radzimierksi.

9. Data: 2003-05-05 19:04:37

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message
> "Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in
message
-botaniczny.pl...

> Platany rosna tez w Warszawie.

W Katowicach też widziałam, skoro już się licytujemy. Nie jesteśmy gorsi!

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2003-05-05 19:36:06

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Basia Kulesz

> W Katowicach też widziałam, skoro już się licytujemy. Nie jesteśmy gorsi!
>
> Pozdrawiam, Basia.

Dobrze że zauważamy, ile procent ludzi wie że to Platany.
Pozdrawiam refleksyjnie Bo....aw

Hustawka Ogrodowa - szukam adresow lub kupie
kto z Wa-wy na spotkanie?
trawnik kwiatowy
Fikus Lyrata
Prośba o ratunek - do znawców