Co to za *&%@*&^% roslina??

1. Data: 2003-06-11 18:24:10

Temat: Co to za *&%@*&^% roslina??
Od: "Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to za przepiekna roslinka: sercowate listeczki,
biale kwiatuszki, lekko plozy sie I ZARASTA MI WSZYSTKO??
A na dodatek ma tak cienki ogonek, ze nawet wyrwac
jej z korzeniem nie mozna :-((((((((((((((

--
Pozdrawiam, AgaWa

2. Data: 2003-06-11 19:57:44

Temat: Re: Co to za *&%@*&^% roslina??
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> wrote in message
> Co to za przepiekna roslinka: sercowate listeczki,
> biale kwiatuszki, lekko plozy sie I ZARASTA MI WSZYSTKO??
> A na dodatek ma tak cienki ogonek, ze nawet wyrwac
> jej z korzeniem nie mozna :-((((((((((((((

Gwiazdnica? A korzenie trzeba podważyć:-)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-06-11 20:05:48

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> napisała:

> Co to za przepiekna roslinka: sercowate listeczki,
> biale kwiatuszki, lekko plozy sie I ZARASTA MI WSZYSTKO??
> A na dodatek ma tak cienki ogonek, ze nawet wyrwac
> jej z korzeniem nie mozna :-((((((((((((((

Gwiazdnica pospolita (Stellaria media). Roślina jadalna i lecznicza,
niemniej chwast nie do wytępienia.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

4. Data: 2003-06-12 06:59:34

Od: "Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał

> Gwiazdnica? A korzenie trzeba podważyć:-)

No staram sie podwazac, ale zanim dotre po lodydze do korzeni, to lodyga
sie zwykle urywa. A rzecz dzieje sie na rabacie kwiatkow jednorocznych,
gdzie jest dosc gesto.

--
Pozdrawiam, AgaWa

5. Data: 2003-06-12 07:00:51

Od: "Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan P. Cieciński " <j...@c...pl> napisał

> Gwiazdnica pospolita (Stellaria media). Roślina jadalna i lecznicza,
> niemniej chwast nie do wytępienia.

No dobrze. Skoro musze z nia zyc, to moze ktos zna przepisy kulinarne
z ta roslina? I na co ona pomaga? Moze na stargane pieleniem nerwy?

--
Pozdrawiam, AgaWa

6. Data: 2003-06-12 08:20:58

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> napisał w
wiadomości news:bc976r$17nf$1@news2.ipartners.pl...

> Użytkownik "Jan P. Cieciński " <j...@c...pl> napisał

> No dobrze. Skoro musze z nia zyc, to moze ktos zna przepisy kulinarne
> z ta roslina? I na co ona pomaga? Moze na stargane pieleniem nerwy?

Czytałam, że po opieleniu grządki starzy ogrodnicy wcinali gwiazdnicę jako
zieleninę do kanapek.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2003-06-12 14:15:47

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> wrote in message

> No dobrze. Skoro musze z nia zyc, to moze ktos zna przepisy kulinarne
> z ta roslina? I na co ona pomaga? Moze na stargane pieleniem nerwy?

Jej ogladanie sprawia przyjemnosc. U mnie wyrosla na trawniku w paru
miejscach - na ogol kosze, ale 2 kepki zostawilem. Mozna sie tez
cieszyc, ze to nie podagrycznik, ktory tez jest piekny, ale bardziej sie
rozrasta.

A jesli chodzi o dzialanie medyczne, to jesli czytujesz po angielsku,
zajrzyj na strone http://www.viable-herbal.com/singles/herbs/s832.htm.
Glownie na system moczowy, ale na oddechowy tez i ogolnie dobra.
Jak jesc - mozesz przeczytac np. na stronie
http://www.cloudnet.com/~djeans/FlwPlant/Chickweed.h
tm.
Dodawac do salatek (lub czegokolwiek); mozna gotowac, ale krotko.
Oczywiscie z iloscia nie nalezy przesadzac.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2003-06-12 17:27:47

Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Proponuje Raundapa. Pędzelek i do roboty:))))))

U mnie poskutkowało

pozdrawiam
Stach (86 pkt na egzaminie:)

9. Data: 2003-06-12 19:04:55

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński ) szukaj wiadomości tego autora

"Agnieszka Walesiak" <a...@w...pl> napisała:

> No dobrze. Skoro musze z nia zyc, to moze ktos zna przepisy kulinarne
> z ta roslina? I na co ona pomaga? Moze na stargane pieleniem nerwy?

Gwiazdnica jest smaczna (kury za nią przepadają). Można z niej przyrządzić
wyśmienitą zupę lub sałatkę. Z soku można przygotować się bardzo pożywny
napój. Ziele gwiazdnicy, przypominające w smaku rukiew, choć delikatniejsze
jest znakomitym dodatkiem do kanapek. Przepis: Dwie kromki świeżego chleba
posmarować pastą z serka śmietankowego i masła. Włożyć pomiędzy kromki
opłukane, grubo pokrojone ziele gwiazdnicy, skropić sokiem z cytryny. Obciąć
skórkę z chleba i pokroić na małe kwadraty.
O działaniu leczniczym W. Poprzęcki pisze tak:
"Ziele (Herba Stellariae mediae) jest środkiem wykrztuśnym, dezynfekcyjnym,
przeciwkurczowym. W formie naparu stosuje się w zaflegmieniu płuc,
krwiopluciu, kaszlu i chorobach dróg moczowych. Zewnętrznie stosuje się w
okładach na rany, wyrzuty i wrzody. Z ziela gwiazdnicy przyrządza się
sałatkę, polewkę lub surówkę, a są to doskonałe środki odżywcze w
rekonwalescencji... Sok świeżej rośliny ma oczywiście działanie bardziej
wszechstronne i skuteczniejsze."

10. Data: 2003-06-12 20:02:50

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:007301c33115$4c081c20$451bb33e@pcking Jan P. Cieciński
<j...@c...pl> napisał(a):

> środki odżywcze w rekonwalescencji... Sok świeżej rośliny ma
> oczywiście działanie bardziej wszechstronne i skuteczniejsze."

Hejka. A o nalewce nic nie piszą? ;-) Taka gwiazdnicówka na księżycówce,
albo odwrotnie. :-)
Pozdrawiam wszechstronnie Ja...cki

siatka anty kretowa?
uzywana kosiarka spalinowa