Co zawiera butla z tlenem która się podaje pacjentowi w szpitalu ?

1. Data: 2004-06-10 08:31:01

Temat: Co zawiera butla z tlenem która się podaje pacjentowi w szpitalu ?
Od: "tomekn" <t...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę NTG ale czy ktoś z grupowiczów wie co może zwierać "tlen" który
podaje się choremu który ma problemy z oddychaniem, przyjęło się mówić na to
tlen ale czy to jest sam tlen czy tylko sprężone powietrze atmosferyczne?
Drugie moje pytanie jest trochę z fizyki a nie pamiętam jak to jest co jest
cięższe CO2 czy tlen? Wydaje mi się że CO2 ale nie jestem tego pewien.
Z góry dziękuję za odpowiedzi .
pozdr
tomekn

2. Data: 2004-06-10 09:20:59

Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

tomekn wrote:

> [...]
> podaje się choremu który ma problemy z oddychaniem, przyjęło się mówić na
> to tlen ale czy to jest sam tlen czy tylko sprężone powietrze

Jak by podac sprezone powietrze bezposrednio to rozsadzilo by pacjenta,
natomiast po redukcji cisnienia byloby to zwykle powietrze - po co wozic
cos takiego?
Sprezone powietrze w butlach maja strazacy, nurkowie itp, jak pracuja w
warunkach gdzie nie ma czystego powietrza a czyms oddychac trzeba.

Nie wiem nietety ile jest tego tlenu w butlach (w powietrzu cos kolo 21%)
pewnie wiecej.

> Drugie moje pytanie jest trochę z fizyki a nie pamiętam jak
> to jest co jest cięższe CO2 czy tlen? Wydaje mi się że CO2 ale nie jestem
> tego pewien. Z góry dziękuję za odpowiedzi .

Dla gazow gestosc jest proporcjonalna do masy czasteczkowej.
wiec czasteczka CO2 jest ciezsza od O2 o C

Krzysiek Rudnik

3. Data: 2004-06-10 10:39:02

Od: "tomekn" <t...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Jak by podac sprezone powietrze bezposrednio to rozsadzilo by pacjenta,
tak to oczywiste chodziło mi tylko czy jest to czysty tlen czy powietrze
atmosferyczne z wszystkimi jego zawartościami , czyli co konkretnie jest
podawane pacjentowi który ma kłopoty z oddychaniem.?

> Dla gazow gestosc jest proporcjonalna do masy czasteczkowej.
> wiec czasteczka CO2 jest ciezsza od O2 o C
dzięki.
pozdr
tomekn

4. Data: 2004-06-10 11:16:33

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Jun 2004 12:39:02 +0200, tomekn wrote:

> tak to oczywiste chodziło mi tylko czy jest to czysty tlen czy powietrze
> atmosferyczne z wszystkimi jego zawartościami , czyli co konkretnie jest
> podawane pacjentowi który ma kłopoty z oddychaniem.?

Tlen. Nie 100% czysty (nie wiem dokładnie ile % tlenu zawiera tlen
medyczny, kiedyś obiło mi sie o uszy, ze około 80%), ale tlen.

A że nie czysty wiem na pewno, bo są w mojej dziedzinie takie sytuacje,
kiedy czysty tlen był by bardzo przydatny, a niestety go nie ma.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

5. Data: 2004-06-12 21:59:26

Temat: Re: Co zawiera butla z tlenem która sie podaje pacjentowi w szpitalu ?
Od: Łukasz Pawliński <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 10 Jun 2004 12:16:33 +0100, na pl.sci.medycyna, Marek Bieniek
napisał(a):

> [...]
>
> A że nie czysty wiem na pewno, bo są w mojej dziedzinie takie sytuacje,
> kiedy czysty tlen był by bardzo przydatny, a niestety go nie ma.

Czysty tlen jest niebezpieczny, zbyt duże natlenienie, może doprowadzić do
zaburzeń gospodarki kwasowej.

Łukasz

6. Data: 2004-06-12 22:13:22

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 12 Jun 2004 23:59:26 +0200, Łukasz Pawliński wrote:

> Czysty tlen jest niebezpieczny, zbyt duże natlenienie, może doprowadzić do
> zaburzeń gospodarki kwasowej.

Napisz coś jeszcze... Proszę... Dawno się tak dobrze nie bawiłem...:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

Re: Czy to nowotwor watroby ?
Do jakiego lekarza...
oznaczenie poziomu leku we krwi
[DIAGNOZA] - Zespół wazowagalny (wynik tilt test, itp...)
skierowanie